Hallo iedereen Ik ben gisteren voor controle bij de VK geweest. Toen ze aan mijn buik voelde zei ze: "het komt nu steeds meer voor dat vrouwen bij 30 weken zwangerschap een echo krijgen om de groei van het kind te bepalen. Dan kunnen ze een schatting maken of de baby te groot of te klein is. Zal ik voor jou ook een afspraak maken? Het zou dan gemeen zijn om jou die extra echo te onthouden". Ik vond dit heel raar gezegd van haar, en had het gevoel dat ze wel iets gevoeld heeft maar het niet met zekerheid durfde te zeggen, en me daarom wou doorsturen voor een echo. Al mijn vriendinnen en mijn zus die zwanger zijn geweest hebben ook niet "zomaar" een echo gehad met 30 weken. Dat doen ze toch met een reden lijkt mij. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben (of hebben gehad) in hun zwangerschap? Ik maak me best wel ongerust nu
Ik heb van de week een groei echo gehad en de rede is dat ze bij mij niet goed kunnen voelen vanwege mijn overgewicht. Ze meten de botjes van het beentje, het buikje en het hoofdje op en kunnen dan zo zien of het kindje goed groeit. Ik zou me niet ongerust maken hoor. Ik zag het als een extra controle van me kindje, dat kunnen ze zo beter beoordelen dan met de handen. Hopelijk ben je iets gerust gesteld. Liefs wolly
Hoi Bedankt voor je reactie. Ik heb ook wel het vertrouwen dat alles goed gaat met de kleine, want hij is lekker druk aan het trappelen de hele dag. Ik vind de manier waarop ze het zei gewoon erg raar. Hoe is het met jou afgelopen dan? Is de baby goed op schema?
Het komt ook zeker wel goed De kleine loopt bij ons een week voor en het gewicht is iets zwaarder dan normaal met deze zwangerschaps duur. Maar alles was goed gelukkig. Hij beweegt ook de hele dag, dus ook een echte drukte maker
Ik heb met 28 en 32 weken een groeiecho gehad, maar dat is ook ivm overgewicht, ik neem aan dat als de vk het niet vertrouwd ze je wel meteen door stuurt. En dit ook zegt. Groetjes Domino
Ik heb met 26 weken een groei-echo gehad en krijg er nog 1 met 32 weken. Met de kleine niks mis, dit is al besloten met 13 weken geloof ik. (ik loop wel bij de gynaecoloog) maar als ze het met een bepaalde reden deed had ze dit vast wel aangegeven!
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga me er verder ook niet druk om maken. Ik hoor dinsdag wel hoe de baby is qua grootte. Hoe zijn die echo's bij jullie gegaan dan? Is de baby te klein of te groot :
beide keren waren mijn echo's goed! Met de eerste echo liep het buikje iets achter (nog wel binnen de curve hoor, maar iets minder qua weken zeg maar), afgelopen maandag had ik een andere vrouw en deze heeft het buikje juist weer te groot gemeten (dus dat het buikje van de baby iets voorloopt op de rest)! Naja, dat zegt mij wel genoeg over de betrouwbaarheid, ik krijg trouwens met 36 weken weer een groeiecho Groetjes Domino