vanavond zembla ned 2 21.20

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 2lovelychildren, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

Vanavond op nederland 2 zembla om 21.20
    vader en moeder ongeschikt.

Het gaat over dat ze mensen gedwongen anticonceptie willen geven als ze psychiatrisch patient zijn of verstandelijk gehandicapt en bij zwaarverslaafden.

Vijftig kinderen
    Jaarlijks sterven er naar schatting vijftig kinderen door mishandeling en veelvoud wordt ernstig mishandeld.

Mijn mening oke als je zwaarverslaafd bent natuurlijk kun je niet zorgen voor een kind.
    Maar bij mij komt het over of alleen mensen die psychiatrisch patient zijn die hun kinderen wat aan doen,daar ben ik het niet mee eens.
    Zelf heb ik borderline en ik ben ook een goede moeder ondanks mijn diagnose.
    Gaan jullie kijken en wat vinden jullie hiervan.
    groetjes

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.798
    113
    Ga het zeker kijken

Ik denk alleen niet dat het gaat over borderline maar over hele andere zwaardere aandoeningen waar bij het gewoon onverantwoord is om een kindje bij groot te brengen.

En dan kun je het wel willen...maar of dat het beste is voor een kind..

En willen ouders niet altijd het beste voor een kind ( zo hoort het namelijk wel te zijn..)

3. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

Ik ben benieuwd vanavond .

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

'Ongeschikte ouders verplichten tot anticonceptie'
    Van sommige mensen moet de overheid vast kunnen stellen dat ze ongeschikt zijn als vader of moeder, en hen verplichten anticonceptie te gebruiken. Dat zeggen deskundigen in tv-programma Zembla.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid kwam vorig jaar met een onderzoek naar kindermishandeling in Nederland. Volgens de raad overlijden ieder jaar 'enkele tientallen kinderen als gevolg van mishandeling door (één van) hun ouders'. Waarschijnlijk is dit aantal 'slechts het topje van een ijsberg'.
    Moeilijke kwestie
    Pieter van Vollenhoven was destijds voorzitter van de raad. Hij zegt in Zembla: "Dit is een moeilijke kwestie. Mensen zullen zeggen: 'Dat gaat te ver'." Maar hij zag als onderzoeker ook de andere kant: "Sommige ouders hebben zichzelf niet in de hand. Als je dat zo signaleert dan moet je misschien toch overgaan tot anticonceptie."
    'Beschadigde ouders'
    Volgens Rob Bilo van het Nederlands Forensisch Instituut zijn er duidelijke 'risicogroepen' aan te wijzen. "Het merendeel van deze ouders heeft psychiatrische problemen, is verslaafd aan alcohol en/of drugs, of heeft verstandelijke beperkingen. Het zijn beschadigde ouders."
    Overheid 'gedoogt kindermishandeling'
    Erik Gerritsen, directeur jeugdzorg Amsterdam, zegt dat sommige ouders al vaker hebben laten zien 'dat ze niet in staat zijn om voor hun kinderen te zorgen, met alle afschuwelijke gevolgen van dien'. Hij stelt dat als de overheid 'hen elke keer weer een nieuwe kans geeft', de overheid kindermishandeling gedoogt.
    Iedereen mag kinderen krijgen
    In principe mag nu iedereen in Nederland kinderen krijgen. De overheid mag alleen als uiterste maatregel kinderen na de geboorte weghalen bij de moeder, bijvoorbeeld als de vrouw verslaafd aan drugs is. Volgens sommige deskundigen is dat geen goede oplossing: de baby heeft geen goede groei doorgemaakt, en voor de moeder is het een traumatische ervaring. Verplichte anticonceptie is dan een betere oplossing, stellen ze.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ken een meisje/vrouw die geestelijk beperkt is (nivo 8 jarige) en is zwanger geraakt van een eveneens beperkte jongen in de woongroep waar ze woont. Ze heeft een abortus gehad maargoed is best traumatisch voor zo'n haar geweest, operatie e.d. ze snapt er zelf weinig van.

N.a.v. dit voorval krijgen alle meisjes in die woongroep nu anticonceptie (voor zover ze dit niet kregen)en terecht is mijn mening.

Maargoed waar trek je die grens? Dat is een hele moeilijke natuurlijk..

6. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Ik ga zeker kijken

Deel Deze Pagina