slapen in box

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moontje2008, Aug 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik las ergens op een site dat een baby niet in de box mag slapen, daar schrok ik wel van, want 's middags ligt ze er in en doet ze nog wel eens een dutje, daarnaast heeft onze meid een voorkeurshouding en moeten we haar dus geregeld op haar zij leggen, maar dat mag alleen in de box omdat we er dan continu bij zijn..

ik vind de kinderwagenbak juist niet zo geweldig, want dat matrasje is niet echt geweldig..

wie heeft hier ideeen over?

x

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier ook eentje die wel eens in slaap valt in de box, als het dan nog net geen tijd is voor de fles laat ik haar rustig even liggen tot het etenstijd is en daarna gaat ze dan naar bed.
    ik heb nog nooit gehoord dat het niet mag, zou wat zijn zeg, de box is om te spelen maar als ze in slaap vallen ook niet erg hoor.

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Thomas ligt altijd in de box. De kraamverzorgster heeft hier nooit wat van gezegd dus zal wel goed zijn toch?

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Waarom zou het niet mogen? Onze kraamhulp heeft juist een lekker bedje in de box gemaakt van het matrasje uit de kinderwagen en dekentjes. Op die manier kon ze lekker in de box slapen en waren we de hele dag bijelkaar, zodat je aan elkaar kunt wennen. Toen ze wat ouder was, sliep ze overdag wel in haar bedje.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Als ze nog zo jong zijn wordt er niet veel onderscheid gemaakt in waar ze slapen, ze slapen overal wel!
    Maar hier werd mij uitgelegd dat ik er niet vroeg genoeg mee kan beginnen door een baby een vaste slaapplek aan te leren. Dit bevordert het inslapen. In de box krijgt het kind meer prikkels (speelgoed, mensen die langslopen, huiselijke geluiden enz). Een wiegje of ledikantje heeft dus voorkeur.
    Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik in het begin een redeljk prikkelgevoelig kind had die hier ook echt behoefte aan had.
    Een ander kind kan hier misschien veel makkelijker mee om gaan!

6. Stillewens

Stillewens Actief lid

May 28, 2008
    375
    0
    0
    lekker laten slapen hoor in de box! Als ze dat lekker vindt is het prima.
    Hier valt ze er ook regelmatig in slaap. Even een dekentje erover heen schuiven en lekker laten liggen. Als ik haar anders optil om naar boven te verplaatsen wordt ze weer wakker.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,073
    113
    Als zij het er goed op doet, is het prima toch?! Mijn zoontje wilde nooit in de box slapen, alleen in zijn eigen bedje, maar als hij dat wel had gewild had ik dat ook goed gevonden.

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    "niet mogen" ???

Jij MOET lekker helemaal zelf bepalen wat "mag" en wat niet!
    Misschien dat je er later achterkomt dat een andere benadering handiger zou zijn geweest (ivm vaste slaapplek creeren), nou EN!? Voor sommige babietjes werkt het een beter, voor andere babietjes het andere.
    Vertrouw vooral op je intuitie en laat de "regeltjes" maar lekker buiten de deur (of lees ze ter info, maar niet om perse na te leven ;) )

9. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Onze uk ligt momenteel prins heerlijk in de box te slapen...en ik ga 'm echt niet wakker maken ;)

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bedankt dames!

vandaag heb ik het afgewisseld, vanmorgen na drinken en spelen in box in slaap gevallen, vanmiddag dutje gedaan in bed en net hebben we gewandeld en ligt ze in de wandelwagenbak te slapen!

Ik probeer gewoon idd maar mijn intuitie te volgen.. als ze echt moe is gaat ze naar bed en als ze gewoon een dutje wil doen dan mag ze beneden slapen!

bedankt weer!

x

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier wordt niet geslapen in de box, maar ik heb dan ook een baby die erg gevoelig is voor prikkels. Na het voeden, is het even spelen in de box en daarna leg ik hem wakker en ingebakerd in zijn eigen bed.

Mijn zoontje had trouwens ook een voorkeurshouding, maar van het op de zij leggen heb ik nog nooit gehoord.

12. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Hier ook geen slapen in de box, slapen doet ze in'r ledikant. Als ik maar even zie dat ze naar slapen neigt, hup naar boven naar ledikant. Zo leert ze dat slapen alleen boven in ledikant is, anders gaat ze misschien boven ook nog spelen!

13. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ik wissel het ook altijd af, maar heb een voedingskussen wat ik tot een heerlijk bedje maak en hij ligt dan heerlijk in de box te slapen. Daar moet ik wel bij blijven dus vandaar.

14. music4life

music4life Niet meer actief

war raar dat het niet mag,,naarmate je kindje ouder word,is het verstandig om ze zodra ze moe worden in bedje te leggen dan gaan ze begrijpen om te slapen in bed,en om beneden te spelen,donna valt ook weleens in de box in slaap of in de buggy na een wandeling,dan haal ik haar er wel altijd uit,en leg ik haar in bed,,

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Je "moet" lekker doen wat jou goed lijkt. Als jij er geen probleem mee hebt, nou laat je kleintje lekker slapen toch?
    Persoonlijk vind ik de box niet goed om in te slapen en maak ik onderscheid tussen spelen in de box en slapen in je bed.
    Maar het is niet zo dat het niet mag. Als jij dit graag zo wilt is dat prima;)!

16. NB1980

NB1980 Actief lid

Jun 24, 2008
    247
    0
    0
    Als je kindje het aankan, kun je het gerust doen hoor! Mijn dochtertje sliep ook vaak in de box of op de bank (toen ze er groot genoeg voor was. Het heeft ook zijn voordelen als ze niet alleen in hun eigen bed slapen. Mijn meisje slaapt werkelijk overal.....Makkelijk als je op bezoek bent enzo...

Mijn zoontje daarentegen kan echt niet in de box in slaap komen, veel te veel prikkels. Wel leg ik hem er wel eens slapend in als ik hem slapend uit de auto haal. Dan slaapt ie nog even verder.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, nu misschien makkelijk, mar hoe moet dat dan als ze straks gewoon 's avonds naar bed gaan? Worden dit dan geen kinderen die met het deurtje open en het overlooplicht aan moeten slapen? Of die niet tegen de stilte kunnen en geluid van tv of radio nodig hebben om in slaap te komen?
    Ja, ik weet het niet hoor, maar vraag het me wel af.

18. ynnel1

ynnel1 Actief lid

May 27, 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    In het begin is het ook niet zo erg volgends mij maar met en maand of drie a vier moet je kindje goed door gaan krijgen dat de box is om te spelen en bedje om te slapen....
    Maar onze uk gaat dat nu pas echt goed beseffen en daarom slaapt ze ook niet uit zichzelf meer in de box... Maar het is niet slecht ofzo volgends mij....

19. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Het ligt er ook gewoon aan wat voor een kind het is.
    Onze eerste was erg prikkelgevoelig en sliep alleen wanneer we ze in haar bedje legde.
    De tweede kan overal slapen, zowel in de box, wandelwagen als op bed.

20. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik zou niet weten waarom ze niet in de box "mogen" slapen.

Mijn kleine heeft nooit in de box geslapen omdat ik vind dat box om te spelen is en bed om te slapen. Maar niet mogen vind ik wel wat overdreven.

Share This Page