Hoeveel speelgoed baby 7 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilse73, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zat net ergens een draadje te lezen en het viel mij op dat sommige mensen best veel speelgoed hebben voor hun kids die rond de 7/8 maanden zijn.

Ik heb eigenlijk alleen maar het volgende:
    2 knuffelbeertjes
    1 knisperboekje
    1 kartonnenboekje (maar daar kauwt ze alleen maar op)
    2 rammelaars
    1 babytelefoon (die heb ik zelf gekocht vorige maand)
    2 plastic eendjes
    1 bijtring
    1 activity center waar ze onder kan liggen met 3 dingetjes die eraan hangen

Dat was het wel eigenlijk wat wij hebben voor onze dochter. Heb behalve die babytelefoon nooit wat gekocht eigenlijk. Heb de rest gehad. Nu heb ik alles in een plastic emmer liggen en zodra ik haar op de grond leg gaat de emmer om en pakt ze alles er uit en dan pakt ze wat ze dan leuk vindt. Maar nu vroeg ik mij af of ze eigenlijk niet te weinig heeft qua uitdaging of is het heel normaal om weinig te hebben met deze leeftijd.

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Volgens mij hangt de hoeveelheid speelgoed een beetje af van wat je hebt gekregen en waar je kindje aan toe is.
    Toen mn zoon begon met kauwen op allerlei dingen heb ik zo'n sleutelbos voor hem gekocht en een soort rammelaar/bijtring
    Hij heeft een labeldoekje
    Een knuffelschaap
    Een bal
    Een auto met geluid
    Een soort mobieltje met onder elke knopje een muziekje
    Paar boekjes van stof met knispers
    Hij heeft pas van mij het nijntje speelhuis gehad, bij eci 15euro, zag hem steeds meer met zn vingers peuteren en trekken aan dingen. Zitten allerlei knispertjes,klittebandjes en rammeltjes in dat huis, losse stoffen figuurtjes ein, de1 met een piep,de ander een rammeltje enzovoort
    Heb zo'n torentje van fisher price gehad met ringen, die vind hij ook leuk. Ga ik achter hem zitten of zet hen voor me op de grond gesteund met voedingskussen en dan wiebelen we samen met de toren of halen er ringen af.
    Ohja, hij heeft ook een muziekmobiel boven de box,1 op batterijen, eem rainforest

Ik kijk waar hij aan toe is en pas daar zn speelgoed op aan.
    Volgens mij heb je aardig wat spullen al voor je uk

Mijn zoon is net zes maanden

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb 7mnd dochter en ze heeft 10x meer dan jij hihi
    Is niet verstandig want zo spelt ze met niks al ligt her meer nu aan dat ze alleen wil staan en langslopen.
    Maar in heb zo wat 5 volle manden met speelgoed al divers dus geen enige hetzelfde:
    - sofie giraaf
    - bijtring liz
    - trekdier
    - diverse rolballen
    - diverse intwikkelings speelgoed
    - houtblokken
    - popetje die niet omvalt
    - draai speelgoed
    - rijp speelgoed
    - xylophoon
    - van babygym sigikid speelgoed
    - tril trek dier 2x
    - muziek aapje
    - spiegels
    - vormenstoof
    - puzzel hout
    - voelboekjes
    - muziekboek
    - bouw piramide hout

Pff en dat nog niet alles hihi
    We hebben nog hobbelpaard, loopfiets etc..

4. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties. Leuk om te lezen wat jullie zoal voor de kleine hebben. Ik zie er dingen tussenstaan waarvan ik denk dat mijn kleine meid dat ook wel leuk zal vinden.

Ik heb vooral kleding gehad tijdens de kraamtijd, weinig speelgoed en van 2 mensen speelgoed vanaf 9 maanden dus dat geef ik nog niet.

Ik ga denk ik maar eens even door de speelgoedwinkel wandelen en zelf iets kopen. Volgens mij begint ze een beetje uitgekeken te raken op wat ze nu heeft. Een nieuw dingetje zou wel leuk zijn. Ik vier geen Sinterklaas voor haar (snapt ze toch nog helemaal niks van) dus ik geef haar gewoon een keer wat tussendoor.

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb o.a.
    plastic sleutelbos, knisperboekjes, knuffeltjes, 2 poppen, vormenkever, stapelblokken, een gewoon boekje, mijn eerste tablet van v-tech, een piano met geluidjes, een zandlopertje, bijtringen, 2 stoffen ballen, 2 plastic ballen.
    Voor haar verjaardag krijgt ze een loopwagen van een tante en van ons staat er een activity tafel klaar.

Wat ze nog meer krijgt weet ik niet.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze moeten iig niet teveel tegelijk voor het grijpen hebben, want dan spelen ze vaak juist niet meer, omdat ze door de bomen het bos niet meer zien.
    Wij hadden en hebben veel meer, maar kopen zelf erg weinig. Gewoon heel veel gekregen en als je dan de 4e rond hebt kruipen, (mijn man had er al 2), bouwt je voorraad wel op ;)
    Maar wij wisselden dan dus af, omdat we hier twee meiden hebben die erg van het ontdekken zijn en dan echt even uit waren gekeken op het ene en dat ging dan even de boxlade in en dan haalden we weer even wat anders tevoorschijn.
    Een paar favoriete speeltjes lagen altijd vast wel in de box, de rest wisselen we dan af, maar meer dan 6-7 dingen tegelijk lag er niet in de box :)

Deel Deze Pagina