Ik ben 3 april gestopt met de pil. Hierna een onttrekkingsbloeding gehad en daarna was mijn eerste cyclus 48 dagen. 2 weken voor eerste menstruatie duidelijk eisprong gehad, in die zin dat ik duidelijk vruchtbaar slijm had. Toen ook ovulatietest gedaan en die was knallend positief en werd de dagen daarna steeds vager. Nu zit ik op dag 25 van mijn tweede cyclus en kreeg ik begin deze week weer wat slijm. Lang niet zoveel als vorige maand, maar wel degelijk ander slijm dan normale afscheiding, echt rekbaar etc. Weer ovulatietesten gedaan, maar daar blijft nu al 10 dagen een vaag streepje op staan, net niet positief zeg maar. In die dagen wel veel hoofdpijn gegad, veel pukkeltjes in mijn gezicht, chagrijnig etc. iemand die dat herkent? Het slijm is inmiddels weg en is witte afscheiding geworden, maar de streepjes op de testen blijven... Ik snap er niks van. Heb ik mijn eisprong nou gehad vorige week? moet die nog komen? kan ik de LH piek met testen net gemist hebben? Ik weet dat mijn cyclus niet meteen op orde hoeft te zijn. Maar ik weet ook echt niet meer hoe lang mijn cyclus voor de pil was en wat voor symptomen ik had gedurende mijn cyclus toen ik 13 jaar geleden met de pil begon, dus het is nog allemaal ontdekken hoe het zit.
Ik heb de hele cyclus vage streepjes op mijn ovutesten, op de twee dagen vlak voor ovulatie na dan. En ik heb de ene maand meer vruchtbaar slijm dan de andere, dus het hoeft niet steeds dezelfde hoeveelheid te zijn. Het zou heel goed kunnen dat je je ei hebt gehad net voordat je met testen begon, maar dat weet ik niet zeker.
Hier ook al een paar dagen vage streepjes...Mijn eisprong had eigenlijk vandaag moeten zijn, maar het streepje wordt niet donkerder. Wij blijven voor alle zekerheid maar flink klussen en ik blijf maar doortesten. Ik zie vanzelf wel of die nog donkerder wordt of niet.
Dus de hele cyclus streepjes is niet uitzonderlijk begrijp ik, dat is fijn. Kan de LH piek ook zo kort zijn dat je hem simpelweg mist met testen?
Ja hoor, de hele ronde vage streepjes kan. Ik heb het dus, maar ook heb ik het van meerdere meiden hier gehoord/gelezen. En ik test twee dagen goed positief, maar anderen maar 1. Ook als je maar 1 keer per dag test, dan kan je hem net missen. Helemaal als je op verschillende tijden test. Hoe ging het vorige maand? Testte je toen duidelijk positief? Welke CD was hij toen positief? Later dan CD 25 toch? Dus je ei kan ook gewoon nog komen, dus het blijft een kwestie van doortesten en regelmatig sexen. Ik heb ook wel eens vruchtbaar slijm gehad ver voor mijn ei, betekende niks. Leuk he, dat vrouwenlichaam!
Hier inmiddels mijn ei gevonden, ik testte zaterdagmorgen nog een heel vaag streepje en zaterdagavond opeens knalpositief, gistermogen en -avond ook nog knalpositief en vanmorgen weer een vaag streepje. Meestal heb ik wel 2 dagen een duidelijk positieve test, dus je kunt hem bijna niet missen!