Meer bevallingen bij volle maan? Is het waar dat er bij volle maan meer bevallingen zijn? Worden baby's geboren in golven, als bij een getij en spelen de maanstanden daar een rol bij? Om een antwoord te vinden op die vragen hoef je alleen maar een blik te werpen op de statistieken van bevallingen en dat over een lange tijdsspanne. Een onderzoek van een van de meest lange registratieperiodes had plaats in North Carolina (VS). Bij de studie werden 564.039 geboorten geregistreerd tijdens 62 maancycli tussen 1997 en 2001. De maan heeft geen enkele invloed op het ogenblik van de geboorten. De resultaten zijn identiek dezelfde, ongeacht de dag waarop de geboorten plaatsvinden, zo blijkt uit het onderzoek: - 321 geboorten bij volle maan - 319 bij wassende maan - 320 bevallingen bij nieuwe maan Het verschil zit hem vandaag eerder in vakantiedagen, weekends en vrije dagen en dat omdat het al een hele tijd zo is dat artsen, vroedvrouwen, enz. zich zo proberen te organiseren om zo veel mogelijk te vermijden dat bevallingen plaats hebben op ogenblikken wanneer er niet voldoende personeel aanwezig is. De maanstaand speelt daarbij geen enkele rol….
Beetje een dooddoener he, mijn berichtje.. Haha! Ik zou echt niet weten of ik erin moet geloven, maar ik ben wel heel benieuwd of er veel meiden gaan bevallen Ik zie trouwens wel dat de volle maan vandaag al geweest is om 11:27! Betekent dat dat de kansen alweer voorbij zijn?
oh...dan snap ik het! Bedankt! twijfel nu inderdaad alleen of het voor mij de 9e of 10e volle maan is. Anders wordt het pas weer oktober en dat zou betekenen dat ik dan ruim overtijd ben nee we gokken op deze volle maan..veel geluk dames!
Laten we aannemen dat het een volle maan een dag duurt en dat het alleen telt als je m kunt zien Hier niets, wel wat krampjes, maar dat zal op mijn termijn allemaal voorwerk zijn... Miss andere dames vannacht?
Slapen doe ik ook al niet (nu al een week).. Heb me er maar bij neergelegd. Had al een topic geopend bij de internet-vk. En die zei ook dat dit wss voorweeën zijn.. Gr. Carlien
Goedemorgen, Ook hier niks!! Wel heel de dag door harde buiken gehad en voor weeën, maar verder helemaal niks... Heb wel heerlijk geslapen na lange tijd (dankzij volle maan? haha). Ben benieuwd hoe de nacht bij de andere dame´s is verlopen... Liefs Vlinder 85
Nee niks, wel de zoveelste skapeloze nacht. Was veel te licht met die grote maan ik begin echt zunuwachtig te worden en wil weten waar ik aan toe ben zeg maar. Behalve slecht slapen een uitmuntende zeangerschap gehad en ook nu zijn alle "symptomen" ver te zoeken. Kan er slecht tegen dat het anytime raak kan zijn en dat ik dat dus niet weet en geen invloed op heb. Hebben meer mammas dat?
Goedemorgen dames, heb op zich best een goede nacht gehad, los van de nachtelijke toiletbezoekjes. Heb wel nog even naar de maan kunnen kijken (ik dacht, ben nu toch wakker )..maar nog niks hoor.. Ik geef 't nog niet op want wie weet is er vannacht wel iets aangewakkerd en gaat het toch nog gebeuren deze week. Ach..ik blijf positief..haha..Verder niemand? @ Superstring..pff ik heb dat ook vanaf het moment dat m'n verloskundige zei bij 37 weken dat ze thuis geboren mag worden ben ik al onrustig. Sinds eergister ben ik wel wat rustiger omdat ik me realiseer dat het echt niet sneller gaat als ik zo onrustig en ongeduldig ben. Ik werd er zelfs een beetje gestressed van en dat zou een bevalling alleen maar tegenwerken (adrenaline!!). Maar ik begrijp je echt heel goed hoor, wil haar gewoon 'echt' bij me hebben nu! Succes nog met de laatste loodjes!
Ja ik heb er ook last van.. heb zelf graag overal grip op.. en dit is waarschijnlijk een van de mooiste dingen die je meemaakt in je leven : de geboorte van je kind en je kan t niet plannen (bij natuurlijke bevalling) weet niet hoe t gaat lopen etc.. dit maakt mij heel onzeker en zenuwachtig
Hier ook nog geen babytje.. Een vriendin van mij is wel bevallen. Het begon om 4 uur vannacht en om 08.13 zijn ze ouders geworden van een zoon.. Bij hun heeft het kennelijk wel geholpen (uitgerekende datum was wel 12 September)
Hier werkte het wel . Maandagavond braken om 23.30 mijn vliezen. Gisterochtend om 05.02 is onze zoon F geboren .