HCG waarde

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door pepe, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Goedemiddag,

Mijn man en ik zitten in een IUI traject en op 4-11 heb ik de inseminatie gehad. Als ik niet ongesteld zou worden, moest ik op dag 15 bloed gaan prikken. Dit heb ik vandaag gedaan en was vanmiddag terug gebeld door het ziekenhuis. Ze hebben een HCG waarde gemeten van 30 en volgens die mevrouw was dit veels te laag want het moest tussen de 100-150 liggen en dat het hoogswaarschijnlijk wel mis gaat. Volgende week moet ik dus weer opnieuw bloed gaan prikken. Nu vertrouw ik natuurlijk op de artsen, maar ik vind het zo naar dat ik nu moet gaan afwachten tot het misgaat? Wat betekend verder die HCG? Ik heb gelezen dat dit het verloop van de zwangerschap aangeeft maar betekend dit bijvoorbeeld dat het vruchtje zich niet goed ontwikkeld? heeft het een achterstand? Ik lees ook wel verhalen dat sommige vrouwen een lage hcg hebben maar dat de waardes later toch allemaal goed gaat. Ik voel me er natuurlijk heel erg naar onder helemaal omdat we nu maar moeten wachten totdat er een miskraamt optreed. Althans dit is wat ik nu begrepen heb?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Pepe,

het zal waarschijnlijkzo zijn dat je inderdaad gaat vloeien als een hevige menstruatie. Dat noemen we een vroege miskraam. Je kunt op dit moment niets zien in de baarmoeder (ook niet bij een goede zwangerschap trouwens) dus echo-onderzoek heeft geen zin. Je moet het ook altijd even de tijd geven, want elke dag je hcg bepalen heeft geen zin. Er moet dus inderdaad voor allebei de onderzoeken ruim een week wordne afgewacht. Over een week weet jeof het hcg inderdaad niet voldoende stijgt en het dus geen goede zwangerschap is (dan wordt uitgelegd wat je opties zijn). Maar stel nu dat het toch wel een goede zwangerschap is, dan wet je dat over een week wrs ook, want dan moet het hcg enorm gestegen zijn. Dus je hebt het goed begrepen; je kunt niet meer doen als afwachten, met de kans dat je een vroege miskraam krijgt.

groeten Brigitte

Deel Deze Pagina