Als het teststreepje op een ovulatietest vrij donker is, maar niet zo donker als de controletest, betekent dat dan altijd dat je eisprong eraan komt of kan het ook betekenen dat je eisprong net geweest is?
Dat is lastig te zeggen, maar ik denk dan dat je bijna op je piek zit. Ik heb namelijk vaak vóór mijn piek al donkerdere testen, bij mij lopen ze op. Maar er zijn ook vrouwen die uit het niets een knaller krijgen. Ook kan het teststreepje de ene dag iets donkerder zijn dan de andere dag, want het LH hormoon kan schommelen gedurende de hele cyclus. Moet er nog wel even bij zeggen dat een positieve ovulatietest geen 100% garantie geeft dat het eitje daadwerkelijk ook springt. Ze geven alleen de LH piek aan die de eisprong in gang kán zetten, en de kans is heel groot dat het ook gebeurd, maar het hoeft niet. Als je het echt zeker wilt weten moet je erbij temperaturen. Doe ik zelf ook (nog) niet, gebruik ook alleen ovulatietesten Ik zou nog even doortesten hoor! Denk dat je dan je piek gaat vinden. Succes!!