Hallo meiden Gisteren hebben wij een pretecho gehad en heeft ze alles mooi nagemeten.. hoofdje en romp liggen perfect op schema qua groei maar haar beentjes zijn al heel erg lang van een kindje met 28 weken. Ook heeft ze een schatting gemaakt van het gewicht en was al meer dan een kilo!!! Zelf zijn mijn man en ik vrij smal. Geven deze metingen aan dat we een vrij lang/zwaar kind krijgen? of kan dat allemaal nog veranderen?? En zijn er meer meiden met deze of soortgelijke ervaringen??
Hoi hoi, ons mannetje was met 25 wk al bijna een kilo en is al van het begin af aan wat aan de grotere kant . Bij mij loopt alles zo ongeveer 2 weken voor elke keer, vooral zn beentjes zijn idd lang. Maar het hoeft uiteindelijk niks te zeggen, heb wel vaker gehoord dat de metingen soms wat groter of kleiner uitvallen dan dat het kindje uiteindelijk is hoor. Tis en blijft natuurlijk een beetje een schatting.
Hallo, inderdaad, dit zijn maar schattingen. Volgens mijn gynaecoloog kunnen ze er 1 kilo naast zitten met de schatting van het gewicht. Wil dus nog niets zeggen. Ik zou mij niet al te veel zorgen maken en genieten van de zwangerschap.
Ons ventje is met 28 weken op 1500 gram geschat en ligt volgens de metingen ongeveer 3 weken voor op groei. Volgens mijn gyn wordt het een grote baby maar is alles in orde. Zoals Dnze al zei de metingen kunnen er ook altijd een beetje naast zitten.
Hoi! Hier precies hetzelfde. Bij 28 weken groeiecho gehad en hoofdje en buikje precies op plan en benen lopen 16 dagen voor. Maar nu zijn mijn man en ik wel lang, dus voor ons niet gek. Gewicht werd op 1360 gram geschat. Ik vroeg nog: zegt dit nu iets over het gewicht als het geboren wordt. Onze gyn gaf aan dat dit het gewicht op dit moment is en dat dat nog niet zo heel veel zegt over het gewicht als het geboren wordt. het kan ook nog goed was stil staan ofzo. Die lange benen blijven dan wel weer vaak. Maar goed, ik pers er veel liever lange benen uit dan een groot hoofd! x
Hier gisteravond pretecho gehad met 25+5 weken. Ook lange benen en een gewicht van 886 gram. Ze zei dat het gewicht in vier weken ongeveer gaat verdubbelen!