Hoi meiden, Omdat het hiervoor niet zo goed ging met de zwangerschap staan we deze zwangerschap onder extra controle en krijgen we elke week een echo. Afgelopen donderdag hebben we de 9 wk echo gehad, het hartje klopte erg goed! Maar er zat niet echt "vorm" in ons kindje. De vk heeft vanalles geprobeerd maar zag ook niet echt wat de voor en achterkant was zeg maar. Ze heeft wel 3 keer gezegd dat ze een goed gevoel heeft over deze zwangerschap, maar ik maak me toch een beetje zorgen, zeker als je de mooie echo's ziet van 9 wk die op google te vinden zijn. Donderdag krijg ik weer een echo, ik ben nu best een beetje zenuwachtig. Mijn dochter kon je al heel goed zien met 9 weken, maar deze echo liet alleen een "vlek" zien. De grootte komt wel overeen met de meting. Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt? Ik maak me toch een beetje zorgen of alles wel goed zit nu.. Groetjes Foxter
met 8 weken zag je hier een soort boontje. Soms als ze krom liggen kan je ook niet goed de boven en onderkant onderscheiden. Gelukkig heb je donderdag weer een echo. Komt vast goed!
Dat is idd wel erg typisch. Bij ons zag je met 8 weken en 6 dagen duidelijk een hoofd, lijf en zelfs al armpjes en beentje (zie mijn foto-album). Toch denk ik, wat de oorzaak ook is, dat je je niet al te veel zorgen moet maken (makkelijk gezegd, ik weet het). Stel het is een 'zwaar misvormd' kindje (omdat je er geen vorm in zag, begrijp me goed), dan had het hartje echt niet meer geklopt, want dat is gewoon niet met het leven verenigbaar. De grootte klopt, het hartje klopt, dus dat is echt wel om hoopvol over te zijn. Mijn gyn zei dat als het bij 9 weken nog steeds klopt, dat de kans dat het misgaat nog maar heel heel klein is (vroeger hielden ze 12 weken aan en dat hoor je nog steeds wel veel, maar dat is enkel omdat de echo=apparaten vroeger gewoon niet zo goed waren). Heb vertrouwen meid!
Bij Ties zagen we met 11 weken een mensje, met hartje, met handjes en voetjes. Deze zwangerschap met 11 weken moesten we goed zoeken en zagen we alleen een vlek met hartje. Ben nu 35 weken zwanger! Ligt ook aan de ligging van je bm, van het kindje enz.
De vk zei dat ook, dat de kans dat het misgaat erg klein is. Maar nu blijft het toch in mn hoofd rondspoken. Gelukkig donderdag weer een echo.. He bah, ik ga me er steeds meer zorgen om maken
Oh dat geeft me wel weer moed! Mijn bm ligt wel ver naar achteren gekanteld, en de baby zit in een hoekje van mn bm, misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Wanneer kon je het bij jou wat duidelijker zien?
Bij 8 weken+paar dagen vonden wij het nog het meest lijken op een cashew-nootje Bij 12 weken zeiden we later tegen elkaar: Ooh het is echt een kindje he, met armen en zo. Daarvoor vonden we het nou niet echt op een mensje lijken.
foxter, ik had pas weer een echo met 20 weken, toen was het geen vlekje meer maar ik maakte me ook geen zorgen, hartje klopte en de meting klopte, dat vond ik toch het belangrijkste...
Ik ga mijn best doen om me geen zorgen meer te maken Het hartje klopte als een trein dus het zal wel goed zijn De komende 2 weken krijgen we nog 3 echo's, hopelijk wordt het dan al iets duidelijker
Zoals iedereen hier zegt probeer je niet al teveel zorgen te maken. Er zijn zoveel factoren die bepalen hoe "mooi"de echo wordt, waaronder: - kwaliteit van de apparatuur - ligging van je kindje - hoeveelheid (buik)vet\ - kundigheid en ervaring echoscopist Mijn 15 weken echo was heel mooi en super duidelijk, maar mn 20 weken echo was stukken minder duidelijk. De man die mn 15 weken echo maakte was heel erg ervaren (en meer opgeleid) en dat echoding vloog gewoon met een rotsnelheid over mn buik en leverde toch de mooiste beelden op. De dame die de 20 weken echo maakte (was in ander centrum) drukte veel harder met dat ding op mn buik en was stukken onhandiger en het duurde veel langer voor ze de beelden "te pakken had" die ze wilde. Ik stond er echt van te kijken dat de kwaliteit van de echoscopist zoveel kan uitmaken. Niet iedereen is klaarblijkelijk even handig. EDIT: zelfde ervaring heb ik overigens ook met verschillende gyns die follikelmetingen doen (inwendige echo), bij de een mooie beelden in een fractie van een seconden, bij de anderen veel meer pijn en matige beelden (op dezelfde dag!). Ik ga voor je duimen!!!
nana33, bedankt!! Ik ben heel benieuwd, we krijgen binnen nu en 3 weken ook een nekplooimeting, dan moet het kindje toch duidelijk te zien zijn lijkt me.
Hey Foxter, 3 weken geleden had ik ook de eerste echo. 8w volgens cyclus, 8+4 volgens grootte van het vruchtje. Ik kon ab-so-luut geen vorm herkennen in de foto.... Ben maar voortgegaan op het oordeel van de gyn en zij zei dat alles er ok uitzag Morgen 12w-echo en ben echt benieuwd (en nerveus)...
Spannend Kwek!! ik ben wel opgelucht dat er meer zijn waarbij het allemaal niet zo duidelijk is. Bij mijn dochter zag je met 7+5 wk al een echt mini-mensje. Dit kindje zagen we wel bewegen op de echo, de vk zei dat kindjes die zich niet lekker voelen, of waar het bijna mee misgaat, zich niet zo duidelijk bewegen. Allemaal positieve dingen, maar ik heb toch een beetje de zenuwen gekregen... Nou ja, deze week maakt iemand anders de echo, wie weet gaat dat beter
Bij mij vond ik het ook maar een bolletje hoor met 9 weken. Er zaten wel uitsteekseltjes aan, maar minimaal. En het is toch echt een prachtige dochter geworden. Mijn baarmoeder ligt ook helemaal naar achteren gekanteld btw. Scheelt misschien ook? Donderdag krijg je vast meer duidelijkheid!
Toen ik mijn eerste echo had 8 weken, was alles duidelijk te zien. Echt een mini mensje! Ik hoop dat je als nog een goeie duidelijke echo donderdag krijgt! Trouwes hier een echo foto van mijn baby met 8 weken.
Bij mijn 8 weken echo (eigenlijk 7weken en 6dagen), was het juist heel ondefinieerbaar. Wat iemand ook al zei, het hangt zo nauw samen met de kwaliteit van apparatuur en diegene die het apparaat in handen heeft. Fijn dat je binnenkort weer een echo hebt. Ik hoop voor je dat je snel een gerustellende foto hebt!
Ik heb de laatste maanden een aantal echofoto's rond de 9 weken gezien o.a. van mijn eigen ukkie maar ook van vriendinnen en ze zijn allemaal zo anders! Bij de een zag je niet meer als een soort van tuinboontje en bij de ander inderdaad al iets wat lijkt op een beentje en armpje. Het klopt dat dit natuurlijk ook te maken heeft met de kwaliteit van het apparaat, buikvet etc..maar als je een kloppend hartje hebt gezien en de vk heeft vertrouwen mag je dat volgens mij ook hebben! Succes aankomende weken!
Hier lijkt die van mij precies op!! Buikvet heb ik eigenlijk niet veel, (1.68 en 61 kg) en het apparaat is net nieuw en van goede kwaliteit. Ze raken er in ieder geval niet over uitgepraat daar Ik wacht het maar af, ik heb er wel meer vertrouwen in gekregen door dit topic
@Foxter, oefff dat betekent dat of jij minder ver bent dan jij denkt of dat ik verder ben ik dan ik denk... Heb donderdag een termijnecho voor de combinatietest. Ik laat je nog even weten hoe die was. Ik zie dat jij ook op 7-7 een echo hebben. Zullen we dan vergelijken?
Hey Foxter, heb vandaag de 12w-echo gehad en het was dag en nacht verschil! 10 vingertjes, 10 teentjes, alles erop en eraan. Duurde enkele seconden eer ik het hartje zag bewegen, maar eens ik dat zag, viel er een gewicht van m'n schouders. Dus hoop voor jou hetzelfde binnenkort!!