2 bezoek verloskundige

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by justsjee, Dec 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justsjee

justsjee Lid

Sep 18, 2008
    37
    0
    0
    rozenburg
    hallo allemaal
    even een vraagje wat gaat de verloskundige doen bij het 2e bezoek?
    want ik heb van de week mijn eerste echo gehad in het ziekenhuis en de tweede echo krijg ik dan bij 20 weken in het ziekenhuis? is dat normaal of gaat de verloskundige ook nog wat doen ?
    bedankt alvast

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dat je 2 echo's krijgt aangeboden is normaal, bij de 2e afspraak gaat je vk waarschijnlijk je bloeddruk meten, wegen en vragen hoe het is, zo zal het elke volgende afspraak waarschijnlijk gaan, als er een reden voor is zal je vk extra onderzoek doen of aanvragen, maar als je zwangerschap goed verloopt dan krijg je inderdaad 1 termijnecho (die heb je al gehad) en de 20 weken echo, verder alleen de controles bij de vk.

3. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Bij mij verloopt ieder bezoek aan de vlk hetzelfde. Ze vraagt aan me hoe het gaat en of er nog bijzonderheden zijn, mijn bloeddruk wordt gemeten en de vlk voelt naar de baarmoeder en luistert naar het hartje.
    Ik vind de bezoekjes inmiddels wel een beetje saai worden.

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Hoe vaak ga je wel niet naar de vk dan als je ze nu al saai begint te vinden?
    Ik moet juist pas weer als ik 16 weken ben hihi en dan gaat ze hartje luisteren en bloedruk meten etc...

5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Vanaf de 8 weken, om de 4 weken. (daarnaast 2 keer voor een echo, wat natuurlijk wel erg leuk was) Ben nu nog maar 3 keer geweest en tja, kan er echt niks aan doen, maar vind de bezoekjes echt niet zo bijzonder. Op de eerste keer na (was intake) duren de bezoekjes ook niet veel langer dan 10/15 min.

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Dat is idd wel veel!
    Ik ben alleen geweest voor de intake en moet met 16 weken pas weer hihi...

7. Estha

Estha Actief lid

Nov 12, 2008
    487
    4
    18
    Ik ben juist super blij dat ik vandaag weer naar de vk mag! Het is inmiddels bijna drie weken geleden dat ik een echo heb gehad en wil toch wel weer heeeeeel graag het hartje horen!

:D

Share This Page