Hey dames, Ik heb vandaag een 20 weken echo gehad. Gelukkig was alles goed maar de echo vrouw ( weet namelijk niet hoe ik ze anders moet noemen) zei heel weinig. Ze zei dat alles er wel goed uitzag daar ga ik dan ook van uit maar ze was niet echt aardig en zei niet veel. Vind het eigenlijk wel klote! Je verwacht een uitgebreide echo maar dan sta je ineens 15 min later al buiten. Dit alles duurde met invoeren van mijn gegevens op de computer en kijken naar mijn beebje maar 15 min! Ik was al heel erg nerveus voor een 20 weken echo nu ze ook niet zoveel zei en alles gehaast deed vond ik het helemaal niet leuk! Volgens mij moet een 20 weken echo toch veel langer duren?
hoi mamatje ik weet niet hoe lang het normaal duurt maar ik hoop dat het bij mij niet zo snel gaat ik heb over 2 weken de 20 weken echo ben benieuwd weet je wel of het een jongen of meisje wordt?
Nee hoor. Het is leuk wanneer het langer duurt en je een fijne, attente echoscopiste hebt maar het blijft een medische controle en als dat in 15 minuten kan, dan kan het gebeuren dat ze dat ook doen. Wel jammer voor je. Misschien kan een pretecho de sfeer weer een beetje verhogen? Oja, als ze niets zien op de 20 weken echo dan valt er ook niets te zeggen. Als ze wel iets zouden zien, dan zouden ze het echt zeggen hoor.
ik heb altijd gehoort dat de echo gemiddeld 30 minuten duurt. dus het kijken en de gegevens invoeren. ik vind 15 min indd erg kort! ik heb volgende week donderdag de 20 weken echo. maar aan de telefoon zei ze al dat er geen kinderen meemogen door de duur van de echo omdat ze dan wel eens vervelend kunnen vinden. dat alles goed is moet je indd maar gewoon vanuit gaan maar kan heel goed voorstellen dat je er van baalt dat het zo gehaast ging allemaal. Liefs Marije
Mijn schoonzusje ging voor haar 20 weken echo en eigenlijk had de dokter weinig tijd ivm een spoedgeval. Hij had even gauw 10 min. gekeken of alles goed was. Dat was het geval, maar ze mocht de week erna terugkomen voor een uitgebreide echo. Deze duurde maar liefst 45 minuten!
weet niet of het veranderd is dan maar met alysia heb ik ook maar max 15 minuten daar gelegen.. was erg druk dus we waren toen maar een nummer meer niet
Hier duurde het 20 minuten. Dus ook niet zo lang. Goed is goed tenslotte. Leuk is anders, maarja, dat werd er hier ook duidelijk bij vermeld: het is geen pretecho. En dat kan kinderen niet meemogen was hier niet omdat ze vervelend werden, maar puur om de echo-scopiste niet uit haar concentratie te halen en niet af te leiden.
Ik heb geen idee meer hoe lang het duurde maar ik had het gevoel dat het snel voorbij was! Maakte me eigenlijk ook niet zo uit als de kleine maar gezond is want daar gaat het toch om bij die echo! Kan me wel voorstellen dat je je er meer van voorgesteld had Kus
He mamatje, In welk ziekenhuis was je? Hier precies hetzelfde verhaal, rare vrouw... niks zeggen en kortaf antwoorden geven :S stond ook met kwartier buiten..
Hoi, ik heb mijn 20 weken echo afgelopen vrijdag gehad en ook ik stond erg snel weer buiten. Het was opvallend want zelfs de andere wachtenden in de kamer keken zo van. nu al? Heel even vroeg ik me nog af of ik niet afgescheept werd omdat mijn eigenlijke afspraak voor 17 juli stond en ik vorige week donderdag gevraagd werd of ik de volgende dag al terecht kon. Misschien hebben ze me er tussen gepropt en duurde het daarom zo kort. Ik heb nog wel even gemeld dat ik niet verwacht had dat het zo snel zou gaan, maar de gyneacoloog (erg vriendelijke man) verzekerde mij dat hij alles wat hij wilde zien heeft kunnen zien omdat de kleine er goed bij lag. Ik kon me er niet zo heel druk om maken omdat hij wel (kort en bondig) uitleg gaf bij wat hij zag. Was gewoon blij dat alles er goed uit zag volgens hem. Als ik dan lees dat het standaard 30-45 minuten duurt hoop ik niet dat hij iets over het hoofd heeft gezien. Ik zal het eens vragen aan mijn verloskundige.
hoi hoi bij nagéamo duurde de 20 weken echo best lang eigenlijk maar ik had wél me kinderen meegenomen had de gyn die ik altijd heb hele lieve vrouw en die vond het geweldig dat ik de kinderen mee had genomen dus heeft de kinderen alles uitgelegd teentjes voetjes hoofd neus en in die tussentijd heeft zij goed kunnen kijken en alles kunnen opmeten en toen zei me dochter opeens he hij heb een pipie dus wij allemaal lachen ach dat kan jij toch niet zien nou mooi wel de gyn zei o ja waar zie je dat dan en angelina aanwijzen daaaaaaaaar ahahah dus het kan wel je moet het alleen echt treffen met je gyn die je heb groetjes nathalie
bij mij duurde de echo 45 minuten, Alles opmeten, alles controleren zoals de nieren, schedel, hersenstam, die hersenhelften, hartkamers en boezemd, navelstrengvaten etc etc. Nu lag mijn beebje wel erg lastig dus duurde sommige dingen iets langer maar 15 min is wel erg kort hoor....
bij ons duurde de echo 30minuten.. Ze zei nog wel van, als wij bij iedereen alles zo duidelijk konden zien liepen we nooit uit ... met 20 minuten had ze alles wat ze moest zien ook gezien ... tussen het meten door heeft ze nog een aantal keer naar het geslacht gekeken (de kleine bleef maar rollebollen) ook hebben we wel 1 minuut naar onze duimende uk gekeken hihi .. en nog naar het hoofdje,handjes,beentjes en ga zo maar door..
Ik heb papieren gekregen met uitleg over de 20 weken echo, en daarin staat dat het onderzoek ongeveer 15 minuten in beslag neemt! Had zelf ook gedacht dat het langer zou duren, maar dit lijkt dus normaal te zijn. Groetjes Sara
Hoi iemand vroeg waar ik ben geweest: bij de echocentrum in breda. 2 andere vriendinnen waren daar ook geweest bij de een duurde het ongeveer 35 min en bij de ander 45 min. Het gaat mij niet om de minuten maar als ik het zo lees vind ik 15 min wel heel snel. Ik maak me druk of ze wel goed heeft gekeken omdat ze ook niet veel zei ze was echt niet aardig hoor. Hoop natuurlijk wel op een gezond babytje daar ga ik ook vanuit maar door die trut die alles gehaast deed krijg ik twijfels ik denk dat ik mijn verloskundige maar ga bellen! Mijn verloskundige kan ik op ma-di-woe tot half 2 bellen en daarna voor spoedgevallen dus moet ik weer wachten tot maandag balen hoor! Maar wat wel weer leuk is ik had me opgegeven voor de pretecho 3d/4d bij de vu ik ben uitgenodigd dus ben ik toch nog een beetje opgelucht we mogen zaterdag er naar toe!
Hoi, realiseer je je wel dat je niet hebt opgegeven voor een pretecho bij het VUmc? Het is een cursus voor artsen / verloskundigen in opleiding uit de hele wereld en het gaat dus niet om jou en je kindje maar om hen die het apparaat moeten leren besturen. Geen grote verwachtingen hebben! Dan kan het ook niet tegen vallen!
Ik ben al in het VU geweest bij die 3d echo en je moet jezelf idd echt geen pretecho voorstellen hoor... Ik had toevallig erg leuke beelden van mn beebje, maar 2 mede forummers (denise & vlinder) moesten tegelijk met mij en die hadden niet echt veel geluk! Ook is het niet echt heel duidelijk enzo hoor... plus ze vertellen er niet veel bij (bij mij in ieder geval) want ik had 2 mannen uit saudi arabie en die 2 verstonden haast geen engels en spraken het ook nauwelijks