vandaag 28+4 en afwachten

Discussie in 'Prematuur' gestart door vondebs, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Hey allemaal. misschien vind ik hier mensen met hetzelfde soort verhaal. Ik lig al een week en half in het ziekenhuis omdat ik hoge bloeddruk heb. deze is momenteel wel onder controle, maar ze dachten eerst ook dat ik een zwangerschapsvergiftiging had. nu ben ik overgebracht naar het universitair ziekenhuis (belgië) en heb gisteren een uitgebreide echo gehad. Hierop was te zien dat de doorbloeding naar de placenta niet goed meer is. Nu zeggen ze hier in het ziekenhuis dat ik geen zwangerschapsvergiftiging heb, gewoon last van men bloeddruk. Ik heb een plakker op de arm gekregen die de bloedvaten openzet om ons meisje nog een laatste boost te geven want ze wordt nog maar geschat op 870 gram. Ze hebben mij hier wel gezegd dat het bij mij gaat om dagen en niet meer om weken voor ik of de baby in problemen komen. Dus het is afwachten naar de geboorte. heb vorige week mijn longrijpingspuiten al gekregen. vroeg mij af of iemand dit ook heeft gehad en hoelang de bevalling of keizersnede nog op zich heeft laten wachten...

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Spannend zeg! Ik hoop dat ze nog even een beetje groter mag worden voor ze geboren wordt!

Ik heb geen vergelijkbaar verhaal voor je, Simone kwam gewoon omdat ze er zin in had.... We hebben eigenlijk nooit ontdekt waarom.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Geen ervaring met jouw verhaal (ons mannetje kwam plots met 34 weken), maar ik wil je wel veel sterkte wensen en hopen dat het goed komt met je meisje!

4. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier ook geen ervaring zoals jij.....
    Onze tweeling kwam spontaan met 32 weken, maar nooit een reden voor gevonden...... De artsen dachten dat mijn baarmoedermond de druk niet meer aankon omdat de mannen al samen ruim 8 pond waren........

5. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    O ja vergeet ik even wat...............

Heel veel sterkte de komende tijd!!!!

6. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een spannende tijd meid!
    Hpelijk blijft de kleine nog even een tijdje zitten, maar dat moet wel dan in gezondheid he, hoge bloeddruk is niet niks!
    Misschien een idee om is te kijken op www.kleine kanjers.nl daar heb je ontzettend veel info over premature kindjes hoe en wat en er is een forum waar je je hart kunt luchten, er zijn daar ook een aantal dames die ervaring heeft met een hoge bloeddruk en zwangerschap vroeggeboorte.
    Sterkte meid!

7. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    hey moeder van rick. bedankt voor de site. heb er al eens op rondgekeken. De bloeddruk op de moment is redelijk onder controle maar de ctg van de baby was niet zo goed. dus denk niet dat het nog lang gaat duren.

8. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Succes! spannend hoor.

9. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt min of meer als mijn verhaal. Ik werd met 31 weken opgenomen ivm hoge bloeddruk. Mocht heel even naar huis omdat ie netjes bleef maar de maandag erop lag ik er weer in en toen kwam ik er ook niet meer uit.

PE en dat ging uiteindelijk over in HELLP. Symptomen had ik bijna niet. Was dus ook continue aan het strijden met de artsen, gelukkig wel met de nodige humor anders hadden die arme zieltjes het nooit volgehouden met mij :D.

Tot op 32+6 mijn urine zo donker werd als donkere thee. 30 minuten later lag ik aan de slangen. Groeiecho gehad en 25 augustus 2012 ben ik met een precieze draagtijd van 33 weken moeder geworden van het allermooiste meisje van de wereld.

De doorbloeding naar de placenta was overigens bij mij goed. Gevaar voor de baby was er bij mij niet. Wel gevaar voor de moeder. Dat is ook de reden dat ze gehaald is.

Ze kwam overigens met een gewicht van 1830 ter wereld en kon direct zelfstandig ademen etc.

Nu is 33 weken wel heel wat meer weer als 28/4 maar er was bij ons ook een meisje dat met 29 weken geboren is. Die heeft niet de makkelijkste start gehad maar ik kan je zeggen dat dat inmiddels een blakende kleine meid is.

Ik vond zelf de weken op de Neonatologie heel zwaar. In ieder geval de eerste week/2 weken. Je ziet je kind aan de monitor liggen en dat werkt door tot in het diepst van je ziel. Zelfs vandaag kan ik in mijn hoofd nog het gepiep van de dipjes en alles horen. Die dipjes horen bij die leeftijd en is volkomen normaal. Maar hoevaak ze dat ook zeggen, dat helpt gewoon niet. Althans niet bij mij.

Ik had in mijn ziekenhuis wel topbegeleiding. Superlieve zusters, hele lieve artsen en zelfs de maatschappelijk werkster werd ingezet om papa en mama zo goed mogelijk bij te staan. En dat was voor ons echt heel fijn. Want als het je eerste kind is, is dit gewoon heel moeilijk.

Hou de beeb nog even lekker binnen en heel veel sterkte. Kinderen hebben door de technieken van deze tijden gewoon superkansen. Ik stond versteld van hoe geweldig ze met dingen omgingen!

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hier ook een soort gelijk iets. Ze hebben het nog flink kunnen rekken totdat mijn meisje met 34.5 aangaf er genoeg van te hebben. Ze is op 34.6 gehaald met een keizersnede. Ze doet het heel erg goed mede door de longrijpingsprikken heb ik het idee. Ikzelf heb complicaties tijdens de keizersnede gehad.

Vraag dus om die prikken. Ik ben eerlijk ze zijn pittig met zetten maar kunnen je kleintje helpen met de rijping van de longen.

11. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    de longrijping heb ik 2 weken geleden al gehad. Heb gisteren een echo gehad en ze is niet bijgekomen. dus normaal wordt ze voor kerstmis gehaald. placenta doet het erg slecht.

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Jeetje zeg, heel veel sterkte in elk geval!
    Alleen mij werd toen verteld dat de longrijping maar 2 weken werkt, heb dus verschillende keren opnieuw spuiten gekregen. Heb geen idee of er meerdere soorten longrijpingsmiddelen zijn, ik had dexamethason.

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Heftig meid! Veel succes en sterkte de komende tijd!

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    oh meid ik wil je heel veel kracht toewensen het is niet makkelijk zo een tijd in het zh te zijn voor jezelf en al helemaal niet voor je kind.

veel succes de aankomende dagen

15. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    bedankt allemaal. ja de spuiten moeten herhaalt worden na 2 weken dus zal ik er waarschijnlijk dit weekend terug 2 krijgen.

16. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Heel veel sterkte!

Hopelijk een sterke meid!

De neonatologie tijd is inderdaad erg zwaar... al die piepjes en dipjes inderdaad. Je maakt je constant zorgen. Maar gelukkig gaan de meeste artsen hier wel heel goed mee om en zullen ze je zoveel mogelijk geruststellen.

Sterkte de komende tijd! Ik duim hier voor je.

17. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Sterkte meis in deze spannende tijd!! Las hier al over bij een ander topic. Duim voor jullie!!

18. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hoe gaat het nu met jullie?

19. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    de baby doet het raar maar waar nog altijd goed op de monitor en mijn zwangerschapsvergifiting blijft momenteel nog onder controle. alleen af en toe veel te hoge bloeddruk maar die krijgen ze onder controle met medicatie. ik mag zelfs morgen een dag naar huis voor een familiefeest. ondertussen hebben de laatste 3 weken 4 dokters gezegd dat ik kerstmis niet haal. heel raar vind ik maar ben morgen dus wel 30 weken :)

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @vondebs wat fijn dat je even naar huis mag morgen, maar wel apart dat verschillende dokters zeiden dat je kerst niet zou halen met een zwangere buik. Alvast gefeliciteerd met je 30 weken!!!

Deel Deze Pagina