Ja, het is een zware periode zo voor je!! Petje af hoor. Dat de kleine meid maar goed mag groeien op je melk. Haar darmpjes verdragen het nog steeds goed?
Wat Doet ze het goed! Deze tijd is inderdaad een achtbaan. Ikzelf heb nog HELLP complicatie tijdens en na de KS gehad. Mijn dochter is gehaald met 34.6. Hoe is het met jou nu?
Wat goed te horen dat de kleine het zo goed doet ! Hopelijk blijft alles lekker lopen nu! En succes met het kolven, ik weet wat voor verschrikking het is om iedere 3 uur te moeten kolven terwijl je doodmoe bent en dan ook nog iedere keer op en neer naar het ziekenhuis voor de kleine... Heel veel succes ermee!
Hey iedereen. Onze kleine meid doet het heel goed. ze weegt nu een kilo en 20 gram. het enige dat ze af en toe heeft is een valletje van de saturatie. dat ze vergeet te ademen als ze diep slaapt ofzo. maar dat mag op haar leeftijd. haar darmpjes verteren de voeding heel goed. ze krijgt 8 ml op een uur. en een katheter heeft ze ook niet meer. alleen nog voeding via de sonde.
Wat fijn zeg!!wat een kanjer is het!!gaat het met jezelf ook goed? kun je beetje bijslapen tussendoor?
nee bijslapen zit er voorlopig niet in. begin wel een beetje op te raken. Kleine meid doet het heel goed. weegt al 1300 gram en is 37 en halve centimeter. vanavond gesprek met de dokter of ze mag overgebracht worden naar de couveuze afdeling in het ziekenhuis hier vlakbij.
Ik duim voor je dat ze snel overgeplaatst mag worden! Ik wil je wel vast waarschuwen voor / voorbereiden op de overgang van intensive naar high care, ik vond dat wel erg wennen namelijk! Bij intensive care is er altijd iemand op de kamer aanwezig om in te grijpen als het nodig is, bij high care hoeft dat niet, en hebben de zusters piepers die afgaan als er iets gebeurt als ze even ergens anders zijn. Dit vond ik in het begin heel eng maar ze plaatsen je meisje niet over als ze dit niet aan kan. Na de verhuizing had Simone destijds een slechte dag met heel veel dipjes en dat vond ik ook heel spannend en eng maar ze legden me toen uit dat dat er bij hoort omdat zo'n verhuizing ook best heftig is voor zo'n klein poppetje. Na een dag of 2 begon ze weer 'zichzelf' te worden en ging het al stukken beter. Niet schrikken dus als ze even een terugval heeft vlak na de verhuizing. Inmiddels zit ik zelf helaas ook weer volop in het ritme ziekenhuis/kolven/huishouden, Jasper besloot toch maar spontaan te komen met 34+2, dit is inmiddels 2 weken geleden, ik weet dus waar je doorheen gaat. Het is echt slopend, zorg dat je af en toe overdag ook je rust pakt, ik probeer ook zo vaak mogelijk een middagdutje te doen, en ik heb niet eens een keizersnede achter de rug! Met Jasper gaat het overigens heel goed, hij drinkt steeds meer zelf, maar wanneer hij naar huis mag weten we nog niet. Het is een jongen he, hij neemt overal lekker zijn tijd voor.... Wat goed dat je kolft voor Skye, lukt dat een beetje? Hier draait de melkmachine ook weer op volle toeren.
na het weekend mag ze overgaan. Wat ben ik blij . heel fijn dat je me even waarschuwt voor die terugval. Goed om te weten. wat goed dat jouw kleine man het ook zo goed doet. Het kolven lukte zo goed als niet daarom dat ik 7x per dag moest beginnen kolven om de 3 uur en snachts mag er slechts 6 uur tussenzitten. wat dus heel vermoeiend is. want ik slaap niet in de dag. ik ben gewoon een heel moeilijke slaper. altijd al geweest. maar sinds gisteren heb ik enorme pijnlijke borsten. ik denk dat het stuwingen zijn. en ik produceer ook ineens een pak meer melk ( wat natuurlijk heel goed is want ik kolfde per dag juist genoeg voor wat skye op 24 uur kreeg). maar het doet zo een verschrikkelijke pijn.
Wat helpt is lekker warm douchen voor het kolven en dan onder de douche alvast wat harde plekken proberen weg te masseren. Of kolven met een warm washandje erop. Als ik stuwing heb krijg ik dat op die manier het beste weg. Wat ik ook nog wel eens deed was om en om kolven. Even de ene borst een paar minuten en dan de andere en dan weer omwisselen. Je krijgt dan een nieuwe toeschietreflex, en ik heb het idee dat ik ze dan leger krijg. Ik voel tijdens het kolven altijd even of ik bultjes heb, die masseer ik dan meteen even mee om erger te voorkomen. Het lijkt vast heel stom, masseren en kolven tegelijk haha! Als je er verhoging naast krijgt moet je even oppassen want dan ligt er een borstontsteking op de loer en die wil je niet. Warmte en masseren dus.... Jasper heeft de smaak te pakken, hij drinkt alle flessen leeg en heeft geen sonde meer. Ook de monitor is hij al kwijt, volgens de geruchten komt hij zaterdagochtend thuis!
@vondebs Wat fijn dat ze na het weekend over mag! Wat een sterke meid is ze! @mamavansimone Wat fijn dat Jasper het zo goed doet. Zou mooi zijn als hij morgen al naar huis mag!
Skye is vrijdag al overgeplaatst en ze doet het heel goed. ze wordt nu ook aangelegd aan de borst maar veel doet ze er nog niet mee dus ze krijgt nog gewoon voeding via de sonde. ik gebruik nu heel veel warmte maar de harde plekken krijg ik moeilijk weg. en ik heb zoveel bang voor een borstonsteking. ik hoop dat de stuwing snel weggaat. is je kleine man al thuis ondertussen?
Hoe voel je je voor de rest? De PE heeft er bij mij behoorlijk ingehakt.. Wat fijn dat skye nu dichter bij jullie is!
Alleen snuffelen aan de borst is ook al heel belangrijk, krijg je hulp bij het aanleggen? Ik heb in het ziekenhuis beide kinderen een keer per dag aangelegd en als ze niks dronken was het ook goed. Simone heeft thuis pas haar eerste slokje gedronken uit de borst, Jasper was al iets ouder natuurlijk dus die heeft het in het ziekenhuis geleerd. Beide kinderen hebben geen last (gehad) van tepel-speenverwarring. Jasper is afgelopen zaterdag thuis gekomen, heerlijk! Hij is erg gemakkelijk, slaapt nog veel en drinkt veel meer melk dan dat hij minimaal zou moeten haha, maar ja het is moedermelk dus och, hij mag drinken wat hij wil. Verder is hij erg makkelijk...
@ moontje: ik heb de indruk dat ik nog wel last heb van de pe. ik zie heel vaak vlekjes voor mijn ogen en heb nog vaak een druk in men hoofd en op men borst. niet zo erg als tijdens de zwangerschapsvergiftiging maar ik voel toch dat ik er nog hinder van ondervind. @ mama van simone: ik neem ze nu 2 maal per dag als ze haar voeding krijgt, zo zou ze een link beginnen leggen tussen het eten krijgen als ze bij mama ligt. ze hebben 1 x geprobeerd om haar aan te leggen, en door een drupje moedermelk op haar lipjes te doen maar het doet haar echt weinig. ze is vandaag 35 weken. maar in het ziekenhuis zeggen ze dat elk kindje daar anders in is en dat het nog lang kan duren. wat goed dat je mannetje zo flink is. algoed , je hebt al een zware tijd genoeg gehad. Ik hoop dat ik binnen 5 weken mijn kleine meid thuisheb. we zijn in de helft oohja en vandaag woog ze 1500 gram en ze is al 39 cm