Welke verloskundige (praktijk)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Wicjuh, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Rare vraag misschien, maar ik mag de vk bellen voor een eerste afspraak.
    Aangezien dit mijn eerste kindje heb ik totaal geen idee van hoe alles in elkaar steekt, te beginnen bij iets simpels als dit...

    moet je een afspraak maken bij een verloskundige in je eigen dorp/stad of mag je zelf kiezen, bijv. iemand in een omliggend dorp?

    :rolleyes:
     
  2. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    je mag zelf kiezen naar welke je wilt. bij ons in de stad heb je er 2. 1 is groot en de andere in een kleinere praktijk. De eerste keer dat ik moest bellen heb ik een afspraak gemaakt bij de grote praktijk, maar als ik nog een keer zwanger mag raken ga ik naar de kleinere praktijk toe. Ik vond het erg jammer dat ik niet eerder terecht kon bij de grotere praktijk. Ik heb ze gebeld toen ik 5 weken zwanger was en heb toen duidelijk aangegeven dat ik me heel erg veel zorgen maakte of het allemaal wel goed zat omdat ik bloed verloor, maar ik kreeg als antwoord te horen : nee hoor we maken gewoon een afspraak als je 10 weken bent want wij kunnen voor die tijd toch niks doen. Ik heb nog gevraagt of ik niet eerder een scho kon krijgen omdat ik er echt geen goed gevoel bij had maar dat kon niet. Hadden ze het toen maar wel gedaan dan had ik een hele hoop ellende niet hoeven meemaken. Maar aan de andere kant, mijn schoonzussen zijn ook allebei bij die grote praktijk geweest en die hadden er geen problemen mee.
    laat je weten welke je hebt gekozen?
     
  3. Niet meer actief

    Ik kreeg van de huisarts een lijst met namen en telefoonnummers van verloskundigen bij ons uit de buurt. Vond ik persoonlijk erg handig, omdat ik niet hier vandaan kom. Woon hier nog maar net....
    De huisarts heeft me trouwens een heel pakket met info gegeven die erg handig is als je net weet dat je zwanger bent. Misschien heeft de jouwe dit ook wel?
     
  4. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk

    Hmmzz.. denk het niet, niet gekregen iig.
    Dus ik kan ook naar een buurgemeente toe?
    Er zit hier in de stad volgens mij 1 praktijk, maar dat trekt me totaal niet...durf niet te zeggen waarom...
     
  5. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ik heb gewoon de gouden gids gepakt en de dichtstbijzijnde gebeld. Die zit hier in het dorp en het is een kleine praktijk wat ik wel een fijn idee vond. Succes met kiezen!
     
  6. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Tnx all,

    Ik heb gebeld met een vk in het dorp wat naast mijn woongemeente ligt..ik kom oorspronkelijk ook uit dat dorp. Het was geen probleem.
    Voelde ook goed, ze was heel aardig en had een fijne stem. :)
    Afspraak voor intake en ik mocht meteen bellen voor een termijnecho (in het ziekenhuis, zal ze zelf wel niet doen), voor na de intake.

    8)
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    kleine praktijken doen heel vaak zelf de echo niet.

    ik moet nu dankzij een verhuizing van vk wisselen.
    in rotterdam hebben ze de afspraak dat ze binnen een kwartier ter plaatse moeten kunnen zijn in geval van nood

    en omdat ik ineens aan de andere kant van de maas ga wonen.. moet ik dus "verhuizen"

    wel heel pakket meegekregen bij wie ik het beste terecht kan overigens.
    baal er erg van.. deze praktijk waar ik nu ben was onwijs prettig

    nu eerste afspraak met nieuwe vk is dus een echo in het ziekenhuis omdat ze dit zelf niet kunnen :(

    maar ik heb gewoon de huisarts gevraagd wie zij konden adviseren.
    en daar braaf nar geluisterd
    toch geen ervaring met verloskundigen so far.. en zo'n huisarts natuurlijk indirect wel.

    ook kreeg ik nog het aanbod dat ze wel wat dingen van internet wilde uitprinten dan mocht ik die ophalen
    maarja... ze heeft uiteindelijk gewoon de urls doorgegeven
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    eenmaal de vk uitgezocht.. gaat alles redelijk vanzelf overigens

    dat is wel prettig :)

    vergeet enkel niet je verzekering o pde hoogte t stellen dat je zwanger bent
    dat moet je redelijk vroegtijdig melden namelijk.
     
  9. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bij ons hebben de praktijken onderling afspraken.
    Wie welk stadsdeel neemt.

    Maar daar kom je snel genoeg achter als je er 1 belt
     

Deel Deze Pagina