Ik heb in april een miskraam gehad na 7 weken. Er is toen met een echo vastgesteld dat het idd misgegaan was. Gelukkig is het nu weer raak, maar ik heb de verloskundigen nog niet gebeld, omdat ik nu even wilde wachten of alles wel goed gaat. Maar nu lees ik net van iemand op het forum dat zij bij 5 weken al wel een echo krijgt nadat ze vorige keer een miskraam heeft gehad.... Is dat standaard? Want dan moet ik de verloskundige misschien toch maar zovast gaan bellen? Wanneer hebben jullie gebeld? Vorige keer heb ik al snel gebeld, omdat ik het meteen niet vertrouwde........... Alvast bedankt voor de reacties!
Je kan je verloskundige altijd bellen en om advies vragen. Bij 5 weken zwangerschap is er vaak nog niet veel te zien dat zal jou ongerustheid dan ook niet weg nemen. Misschien dat je kan vragen of je bij 7 weken een echo kunt krijgen daar heb je veel meer aan.
Of met 6 weken en 4 of 5 dagen....dan zie je vaak wel een hartje.....mja, om zeker te zijn misschien beter met 7 weken..... Overleg eens met je vk. Suc6 he!
De echo heeft toen aangetoond dat het mis was gegaan. Voor 7 weken heb je kans dat je niets ziet... ik zou nog even wachten. Een echo doet zelf helemaal niets hè? Het is alleen maar een plaatje. Sterkte met wachten. We duimen allemaal voor je hier hoor!
Heb ook door eerdere miskramen een vroege echo gehad. Gewoon aangeven bij de ha of de vk dat je je zorgen maakt! Is ook echt niet raar hoor! Wij zagen bij 6,5 week een soort boontje met een kloppend hartje. Dus rond 7 weken zou je zeker wat moeten zien. Succes!
ik mag met 8,5/9 weken al komen (standaard is 12 weken bij onze vk) omdat ik na mijn mk een onregelmatige cyclus heb gehad. ik geloof dat het dus meer is omdat ik niet exact weet hoe ver ik ben, dan omdat ik die mk heb gehad.
He bedankt allemaal voor jullie meelevende en lieve reacties! Ik denk dat ik vrijdag (ben ik vrij) toch maar even de verloskundige ga inlichten dat het gelukkig weer raak is.... Dan ga ik denk ik toch maar bespreken dat ik me toch wel zorgen maak... En dan maar hopen dat ik ook voor een vroege echo mag. Hoewel ik ook wel een beetje bang ben dat ze me een aanstelster vinden na 1 miskraam al zo bezorgd...... Heel erg bedankt allemaal!
ook ik heb helaas een miskraam gehad vorig jaar. toen het bij ons weer raak was heb ik gelijk gebeld en verteld dat ik na een curretage te hebben gehad weer pos. had getest. met 6w9d mocht ik al komen voor een echo. zal misschien wel heel verschillend zijn per verloskundige, maar bij ons krijg je dus wel een vroege echo wanneer er een miskraam is geweest.
Meestal krijg je wel een echo. Ik heb 8mk gehad en liep al geregeld bij de ass. gyneacologie en via hun heb ik een vroege echo gehad.
De gyn. had tegen mij gezegd dat ik kon bellen als ik 2 weken overtijd was en hij dan een echo zou maken. Hij zei wel dat dit verder geen invloed had, maar omdat je na een mk toch wel erg onzeker ben het wel even prettig is. Ik ben toen met 6wk en 6dg geweest en een mooi kloppend hartje gezien. Woensdag mag ik voor de tweede echo!
ik heb afgelopen donderdag een echo gehad en meis je ziet niet veel het hartje gaat pas kloppen op 5w en 3 dagen...nu moet ik weer een week later terug komen en dan kan het weer zijn dat hij hem nog niet kan zien....maar als je denkt dat het je gerust steld moet je het doen!
He allemaal, Bedankt voor alle lieve reacties! Ik heb vrijdag de verloskundige geprobeerd te bellen, maar die zijn helaas vrij op vrijdag . Ik kan ze alleen bellen van ma-do tussen 9:00 en 12:00 en dan ben ik dus al aan het werk... Handig Even kijken of ik tussendoor dus even ergens snel kan bellen..... Naar aanleiding van jullie reacties is het misschien toch verstandiger om een paar weekjes te wachten met die echo... als ik een echo mag laten doen, natuurlijk... Eerst maar eens bellen..... veel liefs kindje
Zou in iedergeval vragen of je een echo mag vanaf 7 weken dan zie je het hartje kloppen en ben je alvast wat gerustgesteld. Als er weinig te zien is zit je weer in spanning!
bij een eerste zwangerschap kreeg ik een mk met 11 wk (missed abortion) terwijl ik een goede echo had gehad met 9 wk. Ik kwam toen bij een gyn terecht. Bij mijn 2e zwangerschap ben ik door haar begeleid en kreeg met 8 wk me eerste echo en deze was weer goed. omdat ik super bang was dat het vast weer mis zou gaan met 11 wk kreeg ik een 2e extra echo en deze was toen gelukkig helemaal oke en ben toe ook alleen nog bij de verloskundige geweest
Na mijn eerste mk, kreeg ik geen eerdere echo (heb hier ook eigenlijk niet eens naar gevraagd!), na mijn tweede mk kreeg zou ik ook een eerdere echo krijgen bij de derde zwangerschap, maar toen ging het voor de echo al mis en nu deze zwangerschap kreeg ik er eentje met 7,9,11 en 13 weken!
hoi Ik heb er ook meerdere gehad hoor van wegen een eerdere miskraam. De eerste was met 8 weken en 4 dagen toen zagen we een kloppend hartje. Ze heeft toen wel gezegt als ik me er zekerder bij zou voelen dat ik rond 12 weken weer mocht komen. En dat heb ik ook zeker gedaan. ik zou als ik jou was ook nog fff wachten dan zie je veel meer. Anders krijg je idd alleen een boontje te zien en nog geen hartje. lijkt me dat je dat even goed nog onzeker maakt. Maar weet het wachten duurt lang. Maar het komt vast goed!