2x blaasontsteking/nierbekontsteking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gazy, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gazy

Gazy Niet meer actief

Vanmorgen gebeld dat ik toch weer een ontsteking heb. Het irritante is, dat ze me dus niet kunnen vertellen of het een blaas of een nierbek ontsteking is. Omdat je daarvoor naar gyn. moet.
    De kuur die ik de vorige keer heb gehad, en nu weer krijg, behandeld beide en werkte de vorige keer ook.
    De dokter zegt dat ik de vk moet bellen. De vk verteld met dat ik in mijn zwangerschap 2x een blaasontsteking mag hebben, bij de derde keer moet ik door gestuurd worden naar de gyn. Dit ook weer voor een behandeling.
    De vk moest ook wel een beetje lachen om de dokter en even nadenken. Ze zegt weetje, het enige wat er echt kan gebeuren met zo'n ontsteking is dat je bevalt. en in jouw geval, mag je gewoon bevallen, dus neem gewoon die antibiotica, en dan zien we wel even waar het schip strand.

Ik ben der zo klaar mee, nou weer een ontsteking.

Zei zegt dat mijn kleine er geen last van heeft, maar hoe kan dat, Ze ligt daar in ontstoken gebied, en ze krijgt al die dingen toch ook mee via het bloed?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als het een blaasontsteking is, dan is de binnenwand van je blaas ontstoken, de bekleding. Dus heeft je kindje er geen last van, behalve eventueel harde buiken. Het idee van "het ergste wat kan gebeuren is bevallen" snap ik wel; ik heb 8x blaasontsteking gehad deze zwangerschap ( Verloskundige, huisarts, gyn, uroloog erbij betrokken ) en uiteindelijk van week 24-38 continue AB geslikt om het te onderdrukken. Nu een termijn waarbij ik idd mag bevallen als ik weer een UWI zou krijgen.

3. Gazy

Gazy Niet meer actief

Hey Suusjeuh! bedankt voor je reactie.
    wat bedoel je met AB? is dat een vitamine?
    Inderdaad goed om te horen dat ze bij jou nou zoiets hebben van ookal zet het de bevalling in gang het maakt niet uit.
    Wat is een UWI?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Sorry, afkortingen gewend op mn werk. Ik heb dus vanaf de 8e kuur AB anti biotica permanent AB = anti biotica moeten slikken tot de 38 weken. Een UWI is een urineweg infectie. Maar al met al heb ik dus tussen december en april 8 kuren geslikt en vanaf eind april tot half juli elke dag als onderhoudskuur om de blaasontstekingen te onderdrukken. Nu is 't gewoon hopen dat mn urine schoon blijft, maar mocht 't doorbreken dan mag ik gewoon lekker bevallen ;) en is het dan ws ook weg.

5. Gazy

Gazy Niet meer actief

wat zou jij dan nu doen?
    ik heb dus nu weer een kuur voor deze ontsteking, maar ik zou ook mogen bevallen...

Zou jij die kuur slikken...

Reden; ik wil liever geen onnatuurlijke producten nemen ivm mijn zwangerschap. Ik ben heel precies in wat ik eet. De vorige keer hebben ze me echt bijna gedwongen om die kuur te nemen ivm vroeg geboorte en na wat huis huien begreep ik het wel en heb ik het gedaan. Alleen nu denk ik van ja, ik heb al veel gerommeld deze week, het kan zijn dat ik het weekend beval, dan slik ik liever de kuur als ik bevallen ben.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ja ik zou de kuur slikken. Cranberry, vitamine C en veel drinken heeft hier namelijk steeds niet genoeg geholpen. En ik had er aldoor zo'n enorme buikpijn van dat ik echt wel een kuur zou slikken! Je bent nu 38 weken zwanger he? Dan kan 't kindje namelijk ook nog 3 a 4 weken blijven zitten dus kan je er maar vanaf zijn. Asl het opstijgt naar je nieren ben je verder van huis. Welke kuur heb je gekregen?

Deel Deze Pagina