Hi, Ik ben zo bang dat mijn vriend straks van alle emoties en spanning, niet meer weet wat hij moet doen als de kleine geboren is. Daarom wil ik een klein lijstje voor hem maken, ik zelf heb; - familie bellen - drukkerij bellen om de gegevens door te geven - aangeven bij de gemeente - verzekering bellen Wat vergeet ik zelf nog? Ik hoop dat jullie nog goede tips hebben. Alvast bedankt! Groetjes Cindy
Volgens mij hoeft hij niet meer te doen, bij ons ging de verzeking geloof ik ook vanzelf. Jou lekker verwennen
Ik had dit lijstje gemaakt: - Zorgverzekering bellen - Aangeven bij de gemeente (paspoorten + TROUWBOEKJE niet vergeten!) - Geboortekaartjes doorgeven : naam + datum + tijd + gewicht - Je werk bellen - Je ouders bellen Verder als dit kwam ik ook niet...
Ik geloof dat het lijstje aardig compleet is. Maar een kleine trainig 'hoe werkt de maxi cosy en waar staat die.' is ook niet verkeerd, want ik moest hals over rkop naat het ZH en mijn man kon de maxi cosy niet vinden
Nog een tip: lever de gegevens van je kindje schriftelijk aan bij de drukkerij, dit om spelfouten/ misverstanden te voorkomen! Die maxi cosi training is inderdaad een goed idee!
Ik heb helemaal geen lijstje voor mijn man gemaakt! Bij de geboorte van mijn dochter heeft hij gewoon gedaan wat hij moest doen. Ik ga er vanuit dat hij het deze keer ook weet.
En mocht je naar het ziekenhuis moeten/gaan dan kraamzorg bellen als je weet wanneer je naar huis mag. Dus telnr. kraamzorg ergens noteren voor hem. Ik leg de map in de vluchtkoffer als ik die ga inpakken.
Ik heb ook zo'n lijstje gemaakt voor Papa. Inderdaad de kraamzorg telefoonnummer heb ik er ook bij staan. (En de datum waarmee ik daar ingeschreven sta want tegen mij zeiden ze dat ze het zo hadden geregeld/geordend.) Ik heb 3 stadia. 1 begin bevalling, tijdens bevalling/ziekenhuis, kindje geboren. Ik heb er ook 'domme' dingen op staan als zorgen dat er bloed afgenomen wordt van de kleine uit de navelstreng ivm rhesus factor. (Dus alleen als je een negatieve factor hebt.) Maar ook wanneer bel je de VK/kraamhulp. Waar liggen bepaalde zaken (bijv. mijn zorgpasje en ziekenhuiskaart in de ziekenhuistas als we daarheen moeten). Ook inderdaad telefoonnummers heb ik erop staan van familie en bijv. oplader ook meenemen indien je naar het ziekenhuis moet. (Je wil maar bellen en je batterij is leeg... Echt wat voor ons!) Klinkt allemaal misschien stom maar ik denk dat de kans groot is dat ik daar in ieder geval niet aan ga denken.....
hmm, wat ik me afvraag he. Waarom hebben ze lijstjes nodig? maar vooral waarom moeten jullie die lijstjes maken. Dat kan hij toch ook allemaal zelf wel bedenken? Ik verteld over dit topic aan mijn vriend. Hij ging zelf maar eens een lijstje maken zei hij, omdat hij in de spanning van de hele bevalling misschien wel iets zou vergeten. Dus dat lijstje is best een goed idee. Gelukkig maakt hij hem zelf. Ik ben zijn moeder niet. ( uiteraard wil ik best meedenken over de dingen die gedaan moeten worden)
Mijn man vergat de helft wat er mee moest en was dolblij met mijn lijstje... Hij zei ook ik was zo zenuwachtig, ik werd voor de eerste keer vader jij had pijn die ik niet kon verhelpen en ik zat daar maar een beetje machteloos toe te kijken....ik was gewoon de weg kwijt...ik kon niks vinden (hij kon zelfs zijn eigen autosleutels niet vinden die die notabene zelf altijd opruimt...) Ik moest hals over de kop naar het ziekenhuis....hij was blij dat ik de tassen al klaar had staan en het lijstje erbij had liggen....
Ik vind het zelf leuk om lijstjes te maken. Hij vind het erg fijn dat ik dat doe en dat heeft niets te maken met het feit dat ik zijn moeder niet ben.......! Ik ben het type alles onder controle willen hebben, dus als ik die lijstjes maak weet ik zeker dat alles erop staat.
Als je een uitvaartverzekering hebt moet je die ook binnen een maand bellen, anders is je kind niet gratis verzekerd. En die van mij moest nog naar de thuiszorg om een windring (kon niet echt zitten in de auto, met die hechtingen)
nou ik heb ook een lijstje (S) hahaha.. er staat zelfs helemaal beschreven wat hij moet doen, en in welke kast wat ligt.. zoals de slingers wie hij moet bellen voor het geboorte bord, welk bord dat ook alweer is. De naam op een papiertje gezet, want ja hij zou het maar een svergeten hoe je het spelt niet waar. Verder erkenningspapieren klaar gelegd inclusief paspoort van hem en van mij evt. een portemonnee met geld erin want hij vergeet zijn pincode... dat weet ik nu al haahha... en ja meer weet ik eigenlijk niet ... o ja alle telefoonnummers van mensen die belangrijk voor ons zijn.