vandaag alweer 4 weken ongesteld.....wie kent dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamavanJ&D, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hallo allemaal,

ik heb even een vraag.
    Vorig jaar oktober ben ik gestopt met de prikpil.

Nu ben ik vandaag alweer 4 weken ongesteld. Zoals jullie het misschien ook wel met mij eens zijn, vind ik dit niet erg prettig. Niemand vind het leuk om ongesteld te zijn en zeker geen 4 weken.
    8 november moet ik weer naar de gyneacoloog en dan zal ik het wel weer aangeven.
    De huisarts heeft me destijds aangegeven dat na een jaar je cyclus normaal moet zijn. Dit is bij mij dus niet het geval.

Nou is mijn vraag, wie kent dit en heeft dit ook? Of heeft iemand dit gehad en hoelang heeft dit bij jou geduurd?

Hoe weet je dan wanneer je het vruchtbaarst bent en wat voor cyclus je hebt?

Ik weet het, een heleboel vragen, maar zou hier graag antwoord op krijgen.

Heel veel liefs en dikke kus,

Patricia

2. Niet meer actief

Hee meid,

ja ik ken het wel!

ben jaren aan de depo provera geweest .
    na ongeveer zes jaar kreeg ik last van gespannen borsten en op advies van de HA ben ik gestop met de prikpil..

twee maanden niets....en toen vier en een halve week heftige ongi.

toen dat weer voorbij was (heeft me echt klauwen geld aan maandverband gekost, schrok me dood toen ik zag hoe duur maandverband was geworden sinds ik aan de prikpil was en dus niet meer ongi was geworden) ben ik weer aan de prikpil gegaan.

vanwege acute kinderwens afgelopen december 2005 gestopt, in de verwachting dat ik weer lange ongi zou hebben.

toen hele tijd niets en pas in april 2006 ongi..
    keurig vijf dagen, zoals het altijd was geweest.

en weer hele regelmatige cycli..

ik denk dat die lange ongi komt als je langere tijd daarvoor geprikt hebt...

die zogenaamde tussenronde duurde niet zo lang en mijn ongi is na vier maanden gewoon vijf dagen geworden.

heel vervelend.....maar je moet er even doorheen meis...
    je zult nog verbaasd staan hoe snel je lichaam en cyclus zich herstelen na die lange ongi

heel veel succes

Aoife

3. Niet meer actief

en nog wat vergeten:

het staat beschreven dat het in de meeste gevallen ongeveer een jaar duurt voor je weer vruchtbaar bent.

maar je cyclus zal zich naar alle waarschijnlijkheid sneller herstellen...

ik ben in december een jaar bezig...mijn HA houdt het op april omdat ik toen ongi ben geworden..

we houden elkaar op de hoogte

Aoife

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey Aoife,

ik was aan de prikpil vanaf mijn 17e. Ik ben nu 23.
    Ik moest aan de prikpil, omdat de `gewone´ pillen niet werkte bij mij.
    Ik was dan 5 weken ongesteld en dan 2 weken niet. Heb ook periodes gehad, dat ik wel gewoon een week ongesteld was. Ik had gehoopt dat het nu anders zou zijn.
    Ik denk dat ik morgen de gyneacoloog maar ga bellen, want ik vind dit maar niks.

Heb je misschien nog meer tips?

Liefs Patricia

5. Niet meer actief

oei,

als je cyclus voor het gebruik van de prikpil al zo onregelmatig was, vrees ik dat het nu niet veel anders zal worden....die onregelmatige cycli horen gewoon bij jou..

ik moest aan de prikpil omdat ik veel last had van mijn spastische darm...ik slikte de pil en die poepte ik dan een uur later weer uit..

met als gevolg twee zwangerschappen en twee MK's in een half jaar tijd..

dus prikpil voor mij vanaf mijn 20e en die heb ik gebruikt tot december 2005 toen ik dus 35 was.

vijftien jaar prikpil dus.

ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen hierover.

op deze site is veel info te vinden over monnikspeper en aanverwante artikelen.
    die zorgen voor een meer regelmatige cyclus.

misschien is dat iets voor jou? overleg het eens met je gyn...een beetje alternatieve geneeskunde is volgens mij niet weg...en baat het niet, schaadt het niet...

hou me op de hoogte..

Aoife

6. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

ik ben vandaag begonnen met multivitamines zwanger worden van de Etos. Er zit foliumzuur en ik zou ook voor een regelmatigere cyclus moeten zorgen. Ik zal vragen of dit kwaad kan.

Wat is monnikspeper? Of is dat een heel gekke vraag?

Veel liefs en dikke kus,

Patricia

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    er zitten bepaalde vitamines in die je misschien in het dagelijkse leven net te kort komt maar die dmv die vitamines weer genoeg zijn om dat op pijl te helpen, ze helpen je niet om zwanger te worden maar wel bij het in evenwicht houden van de vitamines die je toch echt wel nodig hebt, net zoals het gebruik van foliumzuur wat daar dus al in verwerkt zit....

wbt monnikspeper...ff intikken op google en je krijgt een mega aan info terug meid...

hieronder in ieder geval alvast 2linken betreffende de werkzaamheid van monnikspeper..

http://www.starmanproductions.nl/kruiden/monnikspeper.html

http://www.efarma.nl/pages/ItemInfo.asp?ItemID=14183463

succes

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey Smoekie,

ik ben er nog niet aan toe gekomen om de gyneacoloog te bellen.
    Ik ga morgen als ik wakker ben gelijk even bellen en dan hoop ik dat zij mij wat kan vertellen en dat het geen kwaad kan om dat monnikspeper te kopen.

Dat monnikspeper, kan ik dat gewoon bij de apotheek kopen?

Veel liefs,

Patricia

9. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey Smoeky,

heb de gyneacoloog gebeld en ik moet aankomende week terugkomen (en nu maar hopen dat ik dan nog steeds ongesteld ben) en dan gaat ze kijken of ze misschien kan zien, waar die lange ongesteldheid vandaan komt.

Maandag even bellen voor een afspraak.

Liefs Patricia

10. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

donderdag moet ik naar de gyneacoloog, dus het zal mij benieuwen wat die zegt.

Liefs Patricia

11. Niet meer actief

Nou ben benieuwd!

ik ben momenteel niet veel op het forum, maar ik hou je topic in de smiezen...

succes in ieder geval

Aoife

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey hallo allemaal,

nou vandaag dus bij de gynaecoloog geweest en nu moet ik weer aan de provera om te kijken hoe ik er nu op reageer. Als ik dan ongesteld ben, moet ik weer naar mijn arts toe en dan gaan ze kijken hoe of wat.
    Ook moest ik weer bloedprikken en gaan ze mijn schilklier en nog een paar hormonen die van de hypofyse afkomen nakijken (dmv het bloed).

10 November moet ik dus weer terugkomen en dan gaat ze weer kijken hoe het er bij mijn baarmoeder uitziet (maar dan moet ik dus wel ongesteld zijn, anders moet ik bellen voor een andere afspraak) en dan krijg ik ook gelijk de uitslag van het bloedonderzoek.

Nou ik ga nu weer aan mijn huishouden beginnen (moet helaas ook gebeuren he?) en ik houd jullie op de hoogte.

Ben benieuwd naar jullie reacties hierop.

Veel liefs en dikke kus,

Patricia

13. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    15 jaar?! Dan gooi je je hele hormoonhuishouding toch op de kop? Ik zou dat risico nooit willen nemen om zolang aan de pil te gaan. Het verhoogt best wel kansen op kanker en andere enge ziektes (sorry ik wil geen angst aanpraten, maar het is gewoon wel zo) en verminderd kans op vruchtbaarheid als je de pil zolang gebruikt.

Iig, je hormoonhuishouding moet gewoon weer helemaal op pijl komen en dat kost tijd. Misschien is het goed om een klein poosje een andere pil te nemen, dat kan helpen het weer een beetje op regel te krijgen. Maar ja, ik ben geen arts en weet dus ook niet hoe dat bij jou uit zal gaan pakken...

14. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hallo allemaal,

vandaag weer bij de gynaecoloog geweest en heb de uitslagen van mijn 2e bloedonderzoek gekregen en ze heeft gekeken via de echo in mijn baarmoeder, terwijl ik ongesteld ben.

De uitslagen van het bloed waren goed, dus gelukkig heb ik niks met de hypofyse en de schildklier.

Wel zit de cyste in mijn rechter eierstok er nog steeds.
    Nu moet ik over 4 weken terugkomen en dan gaat ze weer kijken of de cyste weg is of niet.
    Ze zei ook dat ik weer aan een pil zou kunnen om dat proces te versnellen, maar dat willen we niet, omdat ik dan nog steeds 5 weken ongesteld zou zijn. Dat was namelijk de reden om toen aan de prikpil te gaan.
    We gaan dus nu eerst even afwachten of de cyste vanzelf weggaat en anders gaan ze het hoogstwaarschijnlijk toch weghalen onder narcose.

Met andere woorden, ik mag nog steeds niet beginnen met de clomid, omdat anders de cyste groter kan worden.

Nou ik houd jullie over 4 weken op de hoogte van wat er dan weer gezegt is en hoe het afloopt.

Veel liefs en dikke kus,

Patricia

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Wat ik nog even wilde zeggen, was dat ik in iedergeval heel erg opgelucht ben, dat ik geen (zou wel goedaardige geweest zijn) tumor in mijn hypofyse heb zitten.
    Ik was echt opgelucht.

Liefs Patricia

Deel Deze Pagina