Welkom! Vraagje... hoe weet je zeker dat er een ei gesprongen is? Gebruikte je ovulatietests? Temperatuur? Bloedgeprikt? Ik begrijp uit je verhaal denk ik omdat er een ei "weg" was...? Ik weet niet of alleen die conclusie zo heel waterdicht is... Er zijn hier ook dames waarvan (ook ik) waarbij een goed eitje op weg was... maar die uiteindelijk verdween of slonk... ook raar dat ziekenhuis niet verder kijkt met je of bloed prikt. Je eerste ronde toch?
Het is de eerste ronde met Clomid inderdaad! 26 dec groeide er twee eitjes. Dat was sowieso een beetje een aparte afspraak omdat het tweede kerstdag was. Ik had 2 eitjes, eentje van 11 en eentje van 13 mm. Ze zei toen kom overmorgen maar terug, dan krijg je ovulatietesten mee. De 28e was er nog maar één en door het vocht wat er zat, kon de gynaecoloog zien dat er één gesprongem was. Dus was ik al aan het ovuleren zei ze en was het nu het moment om gemeenschap te hebben. Het 2e eitje was 18 mm maar daar kon ze niet met zekerheid van zeggen dat dat ook nog zou springen. Maar nu ik jou hoor wil het dus niet zeggen dat het zeker is alleen aan de hand van echo’s? Ik ga denk ik toch morgen maar weer bellen. Het doel van Clomid was om een ‘normale’ cyclus te krijgen en dit is extra verwarrend
Ik ben natuurlijk geen arts... maar eitjes van 11 en 13 mm die springen met clomid zou wel heel bijzonder zijn... meestal komt de eisprong pas in de buurt vanaf 20 mm... en zelfs dan kan ie niet springen. Meestal met een ei van 11 of 13 mm moet je nog ff geduld hebben... maar wie weet een mega groeispurt gehad hihi.. Ik had mijn vorige ronde op dag 11 voor het eerst een ei van 20 mm al (!)... was helemaal happy... nou... heb een cyclus gehad van 62 dagen... pffff Vind de onduidelijkheid heel vervelend voor je. Je moet doen wat goed voelt... bellen of nog even afwachten.
Ja ik denk dat je gelijk hebt. Ik had eigenlijk niet aan de mogelijkheid gedacht dat ik helemaal geen eisprong gehad heb, omdat de arts zo stellig was. Maar ik denk toch dat dat het is. Ik heb weer gebeld en gezegd dat het me niet lekker zit. En heb nu een belafspraak met mijn eigen arts over twee weken. Jeetje zeg 62 dagen! Dat had ik dus zonder Clomid en hoopte dat het beter zou worden hiermee. Bedankt voor je antwoord!
Dames heb de uitslag binnen van progesteron en waren allebij veel te laag. Dus geen eisprong deze ronde. Morgen afspraak maken voor vervolg afspraak. Ze gaan overleg plegen met het team om te kijken wat ze nu voor mij/ons kunnen doen. Nog geen traan gelaten maar merk wel dat ik het elke ronde steeds moeilijker mee krijg
Ah nee .. ik kan me helemaal voorstellen dat het moeilijker wordt voor je. Echt frustrerend dat onze lijfen zo moeilijk te lezen zijn soms... Ik hoop dat je vandaag al reactie krijgt over whats next ❤ sterkte meis
Ahh nee vervelend zeg. Jammer dat je afspraak nog zo ver weg is! Ik heb vrijdag afspraak word er maar beetje zenuwachtig van.
He ja das een tegenvaller!! @wennepen80 sterkte, en ben benieuwd voor je naar 7 feb. @Stormpy dat gaat vast goed komen hoor die afspraak vrijdag. Jij ook succes! Hier in de laatste ronde clomid150... zit op cd5 nu, dus weer aan het begin en weinig te melden dus. Behalve dat ik afgelopen weekend niet zo emo van slag was toen ik ongi werd tov een maand geleden. Is bij mij heel wisselend merk ik.
Een hele tijd afwezig geweest. Merkte aan mezelf dat ik het deze keer heel erg moeilijk vind al die tegenslagen week in week uit. Inmiddels heb ik clomid 50,100 en 150mg gehad. Op alle 3 totaal geen reactie!! Sinds gisteravond begonnen met injecties Gonal F 75mg. Ik heb een half uur ermee in mijn handen gezeten, ben er bij moeten gaan zitten. Uiteindelijk nadat ik bijna van mijn stokje ging, heeft vriendlief hem gezet. Hoop zo dat ik het uiteindelijk zelf durf. Nu zit ik met het volgende probleem, nog een afspraak maken met de teamleider. Heb al zo laat mogelijk tijdstip gekozen zodat het iedere dag een beetje te doen is met naar bed gaan. Ben zo moe iedere dag van al die rotzooi. Maar goed ik heb wel ook regelmatig avonddienst en zie me dat voorlopig nog niet zelf doen. Hopelijk werken ze allemaal een beetje mee. Nou hoop dat ik niet zo lang hoef te spuiten dat snel een ei volgt. Hoe is het met jullie allemaal? Zijn er inmiddels wel al zwangere onder ons?
@Stormpy hoe was de afspraak vandaag gegaan? @meisje1987 wat rot dat clomid niet heeft aangeslagen. Begrijp het hoor dat je dan even wat stiller bent hier. Hebben we allemaal wel eens. En dat spuiten valt je ook nog zwaar dus? En wat bedoel je met afspraak met je teamleider? Wat wil je gaan vertellen/vragen? Ik dacht wel dat spuiten beter te doseren zijn dan clomid. Dus hopelijk voor jou oo snel een ei!!
@BB83 clomid werkte dus niet meer dus nu prikken. Krijg weer wat om menstruatie op te wekken en dan dus die injecties. Zie der best tegen op omdat ik bang ben voor prikken. Maar het moet maar. Ze hebben laten zien hoe het moet dus hoop dat het goedkomt! @meisje1987 Vervelend dat niet aangeslagen is! Hopelijk lukt het je uiteindelijk zelf de injecties gekregen snap het wel als ik er aan denk word ik al niet goed!
@BB83 , nou dat ze in de avond me niet meer zo vol moeten zetten. Als ik pas om 23.30uur iedere dag kan gaan spuiten, kunnen ze me bij elkaar vegen. Ben ik kapot als ik de dag erna weer zo vroeg moet beginnen. Ze weten er voor een deel van omdat ik vaak tijdens het werk weg moet. Na veel gedoe en de vakbond te hebben ingeschakeld krijg ik de tijd gelukkig ook gewoon door betaald. @Stormpy, ja echt ben zo bang voor naalden (bij mezelf dan). Erg doe het werk zelf. Kan het bij iedereen, maar bij mezelf pfff. Vanavond een nieuwe poging!! Zal wel even tijd nodig hebben. Hopelijk valt het voor jou ook mee. Ik moest eigenlijk dinsdag al starten, maar mijn baarmoederslijmvlies was nog 12,3. Loop dus ook achter in de cyclus. Was de vorige 2 x ook. Och ja voor het goede doel allemaal!! Kunnen we elkaar binnen kort wat moet in spreken Hihi
@meisje1987 bijzonder dat je er dan indd niet tegen kan! Succes vanavond gaat je lukken! Maar doet het pijn?! In ziekenhuis zeggen ze nee je voelt er niks van. En inderdaad elkaar maar moed inspreken!
Het is gelukt!!!! Zo trots op mezelf!! Ik was in slaap gevallen, vriendlief kwam me wakker maken moet je niet spuiten. Oepssss. Dus ben meteen de spuit klaar gaan maken. Zat op de stoel en dacht ik moet het nu doen en niet zo treuzelen als gisteren. Dit ook gedaan. Net op tijd gezet. Was zo wit als een melkfles erna hahaha. Maar het is me gelukt!!! Is het ziekenhuis schuld, die hebben me jaren geleden heel vaak mis geprikt. Wel met bloed prikken dan maar dat heeft me de das omgedaan. Sindsdien ben ik panisch voor naalden bij mezelf. Nee het doet echt geen pijn!!! Het is meer de angst voor de naald, bij mij dan. De eerste keer zelf hebben we al overwonnen. Ben toch wel een beetje trots op mezelf Hihi.
Wat fijn dat het goed gelukt is meisje1987, ik vind spuiten zelf doodeng, weet niet of ik dat wel zou durven!