Spannend kim, hopelijk heb je een goede eisprong gehad. Hebe fijn dat je weinig bijwerkingen hebt. Keelpijn maakt niet uit volgens mij alleen als je erge koorts hebt! Ik ben net gebeld en de bloeduitslag was goed, de waarde is verhoogd dus er wordt volgens haar wel naar een eisprong toegewerkt, ik moet weer olvulatietesten gaan gebruiken en maandag moet ik weer terug komen. Ben benieuwd. Heeft er iemand ervaring met deze waardes ? Ze zei dat als er niks gebeurd is de waarde onder de 10 is en bij mij nu 12,5. Bij de lh piek is het 20. Ik heb er verder geen verstand van haha.
Fijn Bloem! dan krijg je misschien toch een eisprong maar misschien iets later Ik heb geen ervaring met de waardes.. ik had vorige keer geen goede eisprong gehad toen ze de waardes prikten maar ze hebben de waarde toen niet genoemd
Toch terug positief nieuws dan (behalve dan dat het allemaal wat sneller mag gaan). Ik weet ook niets van waardes, maar ga dat zeker de volgende keer vragen nu! Ik moet maandag ook op controle, dat is voor mij wel pas cd 9. Duimen maar.
Hallo iedereen, Ik volg dit topic nu een paar dagen en zou graag met jullie willen meepraten als dat mag. Ik las dat sommigen van jullie inmiddels in blijde verwachting zijn, gefeliciteerd! En voor de andere dames die hard aan de weg aan het timmeren zijn, veel succes toegewenst! Ook hier een grote kinderwens en op 25 april begonnen aan de tweede ronde Clomid 50mg (wegens pcos onregelmatige cyclus). Eerste ronde Clomid als positief ervaren met weinig bijwerkingen gelukkig, maar uiteindelijk toch geen bevruchting helaas Zaterdag as een tweede follikelmeting en daarna ovulatietesten en hopelijk weer een eisprong. Ik word erg onrustig en enigszins onzeker van al dat wachten.. vraag me dan af of alles goed is daar beneden :/ hoe gaan jullie om met de onzekere tijden, terwijl jullie op het wachtbankje zitten? Zoeken jullie extra afleiding oid? Liefs, Ella32
Dag Ella32, welkom hier! Ik vrees dat ik je weinig tips kan geven op het vlak van afleiding.. Ik vind het zelf ook ontzettend moeilijk allemaal. Het houdt me enorm bezig - ik wil zo graag een kindje (zeker nu ik er bijna was..). Ik begrijp ook dat je je zorgen maakt, zal het wel lukken? Ze kunnen zoveel - hoop blijven hebben en positief blijven. Het heeft geen zin om aldoor triest en onzeker te zijn, maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd en ik heb ook vele moeilijke momenten hoor. Ik probeer een beetje te sporten af en toe (keertje per week lopen, keertje per week zwemmen - niets te extreems, want dat is dan ook niet goed) en ook nog te genieten met mijn man (geregeld eens op restaurant), maar dat is maar dat natuurlijk... Succes!!
Welkom Ella, hoe was je echo gisteren ? De wacht weken vind ik ook het lastigste en heb helaas geen tip voor je! Hopelijk is het niet vaak meer nodig. Succes morgen met de echo Hebe. Kim wanneer ga je testen ? Ik leek vanmorgen een positieve ovulatietest te hebben gehad maar twijfel nog een beetje. We hebben vanacht nog gemeenschap gehad en vandaag is mijn man weg gegaan voor een paar dagen. Dus ben bang dat het deze ronde dan niet gaat lukken. Sperma leeft maximaal 48 uur toch ?
Links was gisterochtend, daarnaast gisteravond. Die met het donkerste streepje vanmorgen en de rechter was zonet.
@Bloem23 ik heb nog nooit ovulatietesten gebruikt, ik kan je dan ook niet veel zeggen op dat vlak.. Had jij vandaag ook niet weer een echo? Ik had deze morgen een echo (cyclusdag 9); nog geen groei van een follikeltje. Ik heb bloed moeten laten trekken en vanavond laat belt de dokter me op om te zeggen hoe we nu verder moeten. Ik moet waarschijnlijk mijn dosis verhogen. Ik spoot nu om de andere dag een enkel dosis fostimon. Ik ben toch beetje teleurgesteld.. Week is niet zo goed ingezet.
Hebe jammer? ik snap je teleurstelling maar dat er nog niks te zien was is volgens mij niet heel raar toch op cd 9? Ben benieuwd naar de uitslag vanavond, hopelijk kun je er wat mee. Ja klopt zit nu in de wachtkamer.
Hallo dames, @Hebe Ik heb idd jouw treurige verhaal gelezen en wat je allemaal hebt moeten doorstaan tot nu toe: ( Maar wat je zegt, tegenwoordig is van alles mogelijk en maken we desondanks een kans om ook mama te worden. Blijf sterk en positief! Opgeven is geen optie. En hopelijk geeft de dokter vanavond meer duidelijkheid over hoe nu verder. Heb daar vertrouwen in! Houd ons iig op de hoogte! @Bloem23 Dankjewel Bloem, fijn dat ik mijn verhaal kan delen met mijn lotgenoten! Ikzelf heb 1x ovulatietesten gedaan en ik dacht dat deze negatief waren, maar uit de bloedtest bleek dat ik toch wel een eisprong heb gehad. Dus grote kans dat je wel een positieve ovulatietest hebt gehad. Je hebt iig alles gedaan wat je kon! Hoe was je echo vandaag? Afgelopen zaterdag heb ik dus een 2de fm gehad. Follikel was 15mm, dus ik liep op schema. Vandaag een 3de fm gehad. Follikel is nu 19mm en staat op springen. Kreeg twee opties: doorgaan met ovulatietesten of een Otrivelle injectie. Heb voor de tweede optie gekozen. Morgenavond zou ik dan een eisprong moeten hebben, dus ook huiswerk meegekregen. En daarna 2 spannende weken tegemoet
@Ella32 welkom! Fijn dat je echo goed was. Nu afwachten, spannend!! @Bloem23 Omdat ik een pregnyl spuit heb gehad mag ik pas minimaal 2 weken na mijn (vermeende) eisprong testen. Als ik test als de pregnyl nog in mijn lichaam zit krijg ik een vals positieve test. Ik ga dit weekend testen. Hoop het zo maar ben ook weer zo bang dat het toch niet raak is. Ik heb ook nooit ovulatietesten gebruikt omdat ik nu nog iedere keer in het ziekenhuis gevolgd ben. Op internet lees ik dit over het overleven van zaadcellen: Over het algemeen wordt aangenomen dat ze in het slijm van de baarmoederhals tot 72 uur overleven. Er zijn extreme gevallen bekend dat zaadcellen soms wel een week in leven kunnen blijven maar deze zijn zeldzaam. Hoe was je echo gister? @Hebe Wat vervelend. je had toch liever al iets van een groei gezien. cd9 is natuurlijk nog wel vroeg dus hopelijk is er over een paar dagen wel iets te zien. Wat zei de dokter?
Ella wat fijn dat je een goede echo had, dat worden weer 2 lange weken! Succes. Kim spannend het weekend testen, is altijd zo dubbel hè! Nog een paar dagen wachten en dan hopelijk goed nieuws voor je. Hebe hoe was je bloed uitslag ? Ik heb gisteren weer een echo gehad en het is nog steeds allemaal onduidelijk. Er waren nu 3 eitjes tussen de 12 en 13 mm. Er zijn nu 3 opties mogelijk: -Of er gaat nog 1 doorgroeien de komende dagen. -of ze stoppen met groeien en dan moet ik volgende ronde 100 mg gebruiken -of ik heb toch al een eisprong gehad het weekend, maar die kans is heel klein. Ik heb weer bloed moeten laten prikken en de uitslag was het zelfde als vorige week, lh is verhoogd dus er gebeurd wel iets maar nog niet hoog genoeg voor eisprong. Ik snap er dus niks meer van, donderdag moet ik weer terug komen.
Ella, fijn dat je echo goed was en een poging kan wagen nu! Ik zou ook voor optie 2 (otrivelle) hebben gekozen. Dan kan je goed timen he. Nu duimen! Bedankt ook voor je lieve berichtje. Bloem, wat gek toch.. Vorige cyclus ging het allemaal zo vlot. Ons lichaam zit toch raar in elkaar. Niet fijn.. Dit doet me een beetje aan mijn vorige cyclus denken, eitje groeide toen ook heel langzaam. Uiteindelijk voor mij niet goed geëindigd (het was een cyste) en ik moest afbreken, maar ik wil je hier niet bang mee maken he! De dokter zei me dat die trage groei los staat van het al dan niet vormen van een cyste. Ik had gewoon pech en waarschijnlijk is clomid niet goed voor mij. Afwachten en hopen maar weer voor u.. Wanneer is je man exact terug? De gynaecoloog ging me tussen negen en tien bellen, het was kwart na tien al. Ik zat al sinds negen uur met mijn telefoon in mijn handen. Het houdt je toch zo bezig. Ik kan nog moeilijk ontspannen bij momenten. De hormoonwaarden in mijn bloed waren lichtjes gestegen (exacte cijfers ken ik niet). Ik mag verder doen, maar moet vanaf nu elke dag een spuit zetten. Deze morgen dus alweer vroeg op om voor mijn werk nog in de ziekenhuisapotheek die spuiten te gaan halen.. Ik heb wel weer wat moed gekregen, ik mag verder, de dosis was gewoon te laag voor mij. Volgende afspraak is vrijdagmorgen voor mij.
Hallo dames, Ben hier al een tijdje niet geweest i.v.m. drukte. En er is veel gebeurd zo te zien. @Ella32 welkom hier. Ik zie in je laatste bericht dat jouw eitjes mooi gegroeid zijn. Heel fijn hoor! En spannend de komende 2 weken. @Hebe toch nog positief nieuws voor je. Super hoor! Hopelijk heb je met iedere dag een spuit meer effect en krijg je een mooie eisprong. @Bloem23 he bah wat een onzekerheid allemaal bij jou. Ik weet wel dat de LH waarde bij mij ook 12,5 was een paar dagen voor de eisprong. Het kans soms volgens mij iets langzamer stijgen en zeker met Clomid. Hopelijk krijg je donderdag positief nieuws. @Kim111 ook spannend bij jou. Heb je al bloed laten prikken? Ik zal voor jullie allemaal duimen!! @Mikjeee89 wat fijn dat de misselijkheid iets lijkt af te nemen. Prettig is dat niet. Herken het. Lekker ook dat je op vakantie gaat. Fijne vakantie! Spannend dat je straks weer een echo hebt. Met mij gaat het ook goed. Ik ben wel meer vermoeid en ook vlagen van misselijkheid, m.n. in de ochtend en 's avonds. Gisteren weer een mooie echo gehad met 8 weken. Ons kindje is goed gegroeid en het zag er allemaal goed uit. Heel blij mee dus. Ik mag nu gewoon naar de verloskundige.
Wat fijn dat alles goed loopt Make it Happen! Die misselijkheid is vervelend he, maar neem je er wel bij. Het is het allemaal waard. Bloem, toi toi vandaag! Laat iets weten na je controle!
@Mikjeee89 fijn dat je weer een mooie echo hebt gehad! @Hebe hopelijk geeft dit beter resultaat. Ben benieuwd vrijdag! Laat je weten hoe het was? @Bloem23 veel succes vandaag! Laat je ook iets weten? Mijn bloeduitslag was goed! Heb een goede eisprong gehad
Hebe fijn dat je door kan gaan! Hopelijk morgen een goede echo. Kim fijn dat je een eisprong hebt gehad, succes met wachten. Make it happen fijn dat het goed gaat! Geniet ervan. Ik heb zonet een echo gehad, er is een eitje gegroeid nu bijna 16mm. Baarmoederslijmvlies is nu mooi dik 11mm. Dus hopen dat hij door groeit, maandag moet ik weer terug komen. Mijn man is vandaag weer thuis gekomen dat ben qua planning is het prima!
@Bloem23 wat fijn dat het eitje goed gegroeid is! Hopelijk groeit deze nog even goed door en springt die binnenkort. @Kim111 super dat je een goede eisprong gehad hebt. Weet je ook wanneer die geweest is? @Ella32 welkom hier! @Make it happen fijn dat je weer een goede echo gehad hebt. Heb je de volgende echo al gepland? Ik heb vandaag weer een echo gehad, dit keer bij de verloskundige. Ben nu 10 weken en 5 dagen alles zag er goed uit gelukkig. En lekker veel beweging gezien, super..
Het gaat zo langzaam, ik word er best neerslachtig van. Echo: 1 eitje van 10 mm - heel klein dus nog, baarmoederslijmvlies amper 4 mm Ik heb weer bloed moeten laten trekken en dus straks meer nieuws van hoe verder.