Hoi allemaal, Wat vervelend voor jullie Saar en Featherr dat de Clomid niet helemaal goed z'n werk doet. Hopelijk komt dit wel bij jullie! Kan mij goed voorstellen dat het zwaar is. Saar fijn voor je dat de follikels weer weg zijn en je opnieuw kan beginnen. Hopelijk heb je bij de 25 mg geen overstimulatie. Ik heb trouwens hetzelfde als jou. Ook eerste ronde met 50 mg en vandaag ook sowieso 3 grotere follikels te zien en nog 1 kleine. Morgen weer een echo en hopelijk is er dan in ieder geval 1 gekrompen. Anders moet ik ook over op de 25 mg. Mijn lichaam heeft blijkbaar een heel klein zetje nodig
Feather, wat voor bijwerkingen had je als ik vragen mag? Balen dat de Clomid niet deed wat je gehoopt had Hopelijk gaat het met die spuiten beter, zonder al te veel bijwerkingen. Saar, fijn dat alles weg was. Ik ben benieuwd of deze dosis dan goed is voor je ! Make it happen, jij ook al overstimulatie ? Ook voor jou hoop ik dan dat de 25 mg de juiste dosis is Hebben jullie ook last van bijwerkingen? Ik merk echt helemaal niets bij mezelf, heel soms een klein steekje waarvan ik gelijk weer hoop krijg, maar dat moet ik mezelf echt afleren haha
de eerste dosis met 50mg had ik telkens een uurtje na inname pil eventjes last van opvliegers. nu met deze dosis 25mg enkel hoofdpijn vandaag. maar dat kan ook zijn omdat ik vannacht bijna niets heb geslapen.
Mikjeee ik had voornamelijk heel veel last van psychische dingen. Snel geirriteerd, snel verdrietig, snel boos..
Dank je Mikjeee89! Ik heb ook geen last gehad van bijwerkingen. Alleen de eerste dag een opvlieger volgens mij. Verder helemaal niets. Feather ik hoop voor jou ook dat de spuiten wel goed werken! Ja, ik heb ook last van overstimulatie Misschien stom, maar ik baal behoorlijk, want de follikels zijn nog weer gegroeid en deze rond wordt afgebroken met Provera. Het voelt heel vreemd. Alsof ons weer een kans ontnomen wordt. Mijn verstand begrijpt het wel, want de kans op een drieling is aanwezig. Maar mijn gevoel zegt heel wat anders, gewoon er voor gaan. Maar ik durf het risico niet te nemen en ben dus vandaag begonnen met Provera. Hopelijk snel een menstruatie en dan beginnen met Clomid 25 mg. Heb jij het er ook moeilijk mee gehad Saar24?
jazeker. ik vond het ook weer een gemiste kans. want ook al heb je veel kans op een drie of vierling. dat wilt niet zeggen dat alle eitjes bevrucht zouden zijn. maar ja ik wou dat risico toch ook niet nemen hoor. + voordat ik met clomid enzo ben begonnen had ik in mijn laatste cyclus een cyclus van 47 dagen. waarvan 4 dagen ervoor een aankomende eisprong was te zien op de echo. maar normaal gezien komen je regels pas zo'n 14 dagen na je eisprong en bij was dat al 4 dagen erna. wat wil zeggen dat het eitje geen tijd heeft om in te nestelen. kans dat ik dan misschien niet spontaan zwanger kan worden. en de gyn wou er nog niets tegen geven omdat dit kan dat dit éénmalig is. en het is nu nog maar 1 malig vastgesteld dus we zullen deze cyclus afwachten. als dit bij mij niet 1 malig is maar meerdere keren of elke keer dan zal deze zwangerschap wss uitslaan in een miskraam. en dan hopelijk krijg ik er dan wel medicatie voor om mijn 2de fase van de cyclus te verlengen... maar nu met clomid groeien mijn eitjes veel sneller dus hopelijk zal dit dan allemaal niet nodig zijn.
Dat is ook vervelend inderdaad voor jullie, overstimulatie. Snap heel goed dat jullie het als een gemiste kans zien! De enige bijwerking die ik bij mezelf kan ontdekken, is mijn verschrikkelijke pesthumeur de hele tijd Morgen moet ik weer terug voor de echo (dag 21) om te zien of er nog een eisprong zit aan te komen of niet. Heb nog geen temperatuurstijging dus zelf zie ik het niet al te positief in nu. Dan moet ik waarschijnlijk met 100 mg verder. Had zo gehoopt dat 50mg genoeg zou zijn
@Saar24 wat vervelend voor jou dat de luteale fase te kort is. Dan is de kans op een zwangerschap inderdaad volgens mij zo goed als uitgesloten. En inderdaad ook een grote kans op een miskraam. Volgens mij kunnen ze daar ook wel veel aan doen tegenwoordig. Maar wie weet helpt de Clomid ook goed bij het verlengen van de luteale fase. Dat zou super zijn! @Mikjeee89 vervelend voor jou dat je een pesthumeur hebt. Hoe is de echo vandaag gegaan? Hopelijk wel positief. Kan mij goed voorstellen dat je er van baalt als de 50 mg niet voldoende werkt.
Helaas, geen enkel eitje te bekennen wat gegroeid was, 50 mg slaat dus helaas niet aan bij mij. Vanavond met 100mg beginnen, dan moet ik op dag 21 bloedprikken om te zien of er dan een eisprong geweest is, echo's waren niet nodig volgens haar. Vandaag is dus weer CD3 voor mij..
Oh wat balen voor jou zeg! Ik kan mij voorstellen dat het een domper is. Hopelijk krijg je bij de 100 mg wel een mooie dominante follikel. Wel vreemd dat je geen echo meer krijgt tussentijds. Dan kunnen ze het effect toch niet heel goed beoordelen?
Dat lijkt mij ook niet. Maar ik denk dat ik alsnog een echo ga plannen op dag 12. Puur voor mijn eigen gevoel, om te weten of de 100 mg wel zijn werk doet of ook niet..
lieve dames sorry voor mn late update mn laptop is gecrast en mn mobiel was al drama. laptop is nu weer okee...gelukkig! ik had wel goed nieuws, mijn eitje was volgroeit. Maarrrrrr toen ik dus maandag mn eisprong zou moeten krijgen had ik zon ongelovelijke buikpijn, nog erger dan ongesteldheid. We zijn bij spoedeisende hulp geweest omdat ze bang waren voor blindedarmontsteking. dit bleek toch mn eisprong te zijn, en kwam door dat mn eierstokken harder aan het werk waren gezet. dus door de clomid. heeft iemand dit ook gehad??? maar ik had de volgende dag een positieve eisprong,volgens de ovulatietest heb ik dit elke keer. dus dit zegt niks. Wel enorm last van prikkelbaarheid, en jankbuien. Nu op moment heb ik wat last van mn keel. Maar nog steeds iets last van hormonen, maar continu zo moe en last van mn rug. ook sinds vanacht erg misselijk! Deze symptomen heb ik nog nooit zo sterk gehad, zelfs mn vriend valt het op en dat is een droogkloot! ik kan rond de 30ste pas zwangerschap testen.... mn moeder en ik en mn flippie gaan naar de huishoudbeurs, en vanaf de 22ste is daar ook de 9maanden beurs... vorig jaar daar ook geweest met de hele schoonfamilie, die hebben allemaal kids. maar toen had ik het al zwaar en zaten we vlak voor de onderzoeken. als ik nu daarheen zou gaan gaat het dak eraf Dus als ik niet zwanger ben ga ik niet naar de 9maanden beurs, maar goh wat zou dat leuk zijn, alleen durf ik niet meer te hopen! nu moet ik nog 5dagen wachten, blegh wat klote zo onzeker met veel hormonen die ik nog nooit zo heftig gevoeld heb... ik vind het zo moeilijk om te reageren op jullie berichten, stom he? ten eerste totaal geen ervaring met forums. en ten tweede veel is al gezegd, en door emotie en ik voel wat jullie voelen sla ik dicht. terwijl ik jullie veel vreugde en verdriet voel...ik ga wel op jullie reageren hoor maar
@t Saar24 Weet jij al wat meer? de hoofdpijn die jij had met 25mg had ik met 50mg ws een teken dat het de goede dosering is? @t mikjeee89 ik kreeg kwa echos ook elke 2dagen een echo, mn gynecoloog zei dus dat dit middel alleen gegeven mocht worden als je onder controle bent. zelfs de apotheek zei dit. tenzij je goede resultaten heb met clomid...maar dan nog moet je contact houden met de gynecoloog. dus erg vreemd...hou je ons op de hoogte? @t Featherr Wanneer ga jij beginnen met spuiten?laat je weten hoe dit gaat?wat betreft bijwerkingen en echos? ik heb die psychische bijwerkingen ook gehad, ik had zelf de jankbuien wel door maar derest niet toen mn vriend er me erop wees @t make it happen hoe is het nu bij jou?
Mikjeee89 ik zou ook zeker een echo laten maken. Volgens mij moet dat zelfs ook om overstimulatie etc. te voorkomen/te beperken. Essie1986 wat naar zeg dat je veel buikpijn hebt gehad tijdens de eisprong. Dat ken ik niet, maar ik had tijdens mijn eerste ronde Clomid wel meer last van steken in mijn lies. M.n. links en daar zaten ook 3 grote en 1 kleinere follikel. Nu niet meer, maar ik ben ook al 6 dagen bezig met Provera. Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent en een positieve test in handen krijgt! Ik begrijp het trouwens wel hoor dat je het moeilijk vind om te reageren. Dat heb ik ook wel, want ik vind hier veel herkenning, maar toch kan het ook voor iedereen weer anders zijn. Dan ben ik ook wel eens bang om iets verkeerds te zeggen. Ik vind het ook wel erg fijn om hier van me af te schrijven, want het is soms best zwaar om in de medische molen te zitten.
Bedankt voor het vragen Essie, maar het gaat redelijk. Ik heb wel last van mijn hormonen volgens mij door de Provera. Meer last dan van de Clomid. Ik voel me hetzelfde als een week tot een paar dagen voor de menstruatie. Beetje onverschillig en een down gevoel. Maar goed, nog 4 dagen en dan is de kuur wel afgelopen.
ik heb vanmiddag weer een zwangerschap test gedaan, en die was nog negatief hij kan te vroeg zijn geweest. maar ik ben bang dat het weer een negatieve test is, zit gewoon weer te huilen op de bank. het lijkt wel of het elke keer weer moeilijker word, en ik steeds downer word. ik denk dat ik maar eens hulp moet gaan zoeken, weet niet hoelang ik dit zo vol hou. ook omdat ik via facebook steeds berichtjes voorbij zie komen, van ik ben zwanger en heb een echo gehad joepy...terwijl die mensen van mijn verdriet weten....en snap het wel aan de ene kant maar het doet zo zo zo pijn.... moest het even kwijt....
Kan zeker wel te vroeg zijn geweest, gewoon de 30e nog een keer testen dan weet je het. Ik zou de 9maanden beurs trouwens wel overslaan als ik jou was, is toch wel confronterend. Tenzij je toch zwanger blijkt te zijn natuurlijk Zelf vond ik het ook vreemd dat ze aangaf dat ze niet meer standaard echo's gingen doen zoals bij de 1e ronde met clomid. Nu ik jullie zo hoor, over dat dit echt wel gebruikelijk is, krijg ik het idee dat ze me maar een beetje aan het afschepen zijn