Geen vooruitgang.. Grootste eitje was nog steeds 12 à 13 mm. Ik moet nog even verder spuiten, anderhalve dosis per dag. Woensdag controle. Ik word er moedeloos van en begrijp het niet. Ik heb al 17 dosissen gespoten.. Ik zit op cyclusdag 20. Ik word er echt triest van. De dokter sprak over ivf.. Ze zouden me dan gewoon volspuiten en eitjes wegnemen. Mensen zeggen me dat ik voor ivf best naar een ander ziekenhuis ga, nl. in Jette (ik weet dat de meeste hier uit Nederland komen), maar dat is vrij ver en er zijn wachtlijsten en dan heb ik weer andere dokters.. Moeilijk allemaal. Ik hoor hier ook echt niet meer thuis in dit groepje eigenlijk.. Even een neerslachtig berichtje - het zal straks wel weer wat beter gaan zeker. En natuurlijk blijf ik hopen op woensdag, wie weet schiet er toch nog iets in gang, maar ik heb eerlijkgezegd nog weinig vertrouwen..
Hebe wat rot voor je! Je had zo gehoopt op goed nieuws, nu hopelijk woensdag maar ik begrijp goed dat je steeds minder vertrouwen krijgt! Poeh ivf dat is wel heel wat, zit je nu al aan de maximale dosis van spuiten ? Een knuffel voor jou meid, hou hoop!
Eindelijk hoor ik echt thuis in de groepje! Vandaag beginnen met eerste kuur clomid. Vind het wel allemaal spannend hoor.. @Hebe snap dat je ivf een eng idee vind maar als dat de manier is om een kleintje in jullie armen te sluiten is het dat allemaal toch wel waard denk ik zo. Natuurlijk hopen we allemaal op de normale manier zwanger te worden maar soms gooit het leven je een curvebal. Sterkte met de keuze die jullie te wachten staat. Dikke knuff!
Dank je Bloem en Wennenen. En wat fijn dat je eindelijk bent kunnen starten Wennepen! Wanneer is je eerste controle? Ik zit nog niet aan de hoogte dosis, maar ze zijn er vrij zeker van dat wanneer ze zullen opdrijven dat er dan meerdere eitjes zullen rijpen en dat kan natuurlijk niet. Ik ben een beetje een alles of niets verhaal. Één eitje laten groeien lukt niet, het zijn er dan ineens veel te veel.. Afwachten tot woensdag, het zou plots in gang kunnen schieten.. Hadden jullie veel wit slijmverlies tijdens de groei? Ik had dat de vorige keer (toen ik dus ben zwanger geworden van mijn drie kindjes) best wel enorm en nu niets.. Ik zie dat als geen goed teken, maar moet misschien niet te veel vergelijken met toen..
Ik heb zaterdag op dag 10 van mijn cyclus de eerste follikel meting. Kan er nog niet over mee praten hebe want heb nog maar 1 pilletje op hihi
maandag ga ik weten of ik zwanger ben of niet. als deze ronde niet lukt met clomid worden wij doorverwezen naar de fertiliteitskliniek en waarschijnlijk overgaan op spuiten. gyn vind het vreemd omdat ik telkens weer mooie grote eitjes op springen heb en toch nog geen enkele keer raak. pfff
Saar spannend morgen! Hopelijk krijg je goed nieuws. Wennepen wat zul je blij zijn dat je kunt beginnen. Hoop voor je dat het goed aanslaat zonder teveel bijwerkingen. Hebe ik begrijp het, moeilijke situatie! Ben benieuwd naar woensdag wie weet.. Dat slijm is bij mij wisselend soms wel en soms niet. Succes meiden!
vanochtend een tesje gedaan maar negatief. maar ook nog geen menstruatie te zien!? met clomid heb ik cyclussen van 31 of 32 dagen gehad. en nu zit ik al op dag 34. als mijn regels er nog gaan doorkomen wil dat ook zeggen dat mijn eisprong ook later is geweest, waardoor we deze misschien dan wel gemist hebben. op cyclusdag 15 had ik 2 grote follikels van 20 en 21 die op springen stonden. meestal ga ik op dag 14 en dat is dan hetzelfde resultaat. ik begrijp er niets van. misschien door de stress dat ik dit uitstel onbewust? ik hoop echt zo dat ik nog een positieve test zal krijgen...
Saar wat balen... maar nog wel even spannend. Hopelijk is je eisprong dan later geweest en krijg je als nog een positieve test. Hebe succes morgen! Hopelijk is er een eitje doorgegroeid. Hoe gaat het met de rest ?
gisterenavond laat zijn ze er dan toch doorgekomen.. morgen naar de fertiliteitskliniek. een stap verder weer... ben benieuwd.
O Saar wat een teleurstelling weer . Laat iets weten morgen. Heb je al iets van testen laten doen, hysteroscopie en hsg? Ik morgenvroeg ook weer op controle. Ik ben bang, bang voor weer slecht nieuws, bang voor het ivf traject dat er misschien aankomt..
nee nog geen andere onderzoeken. zou het er mee te maken hebben dat ik al kindjes op de wereld heb gezet dat dit dan zowizo wel moet lukken? de gyn zei dat dit anders is dan koppels die voor hun eerste gaan en het lukt hun niet. ik zal zien wat ze op de kliniek gaan voorstellen... jij ook veel succes morgen op de controle. laat jij ook iets weten. wij zijn er vanaf late namiddag er even tussen uit tot vrijdagavond. dan kan ik terug online komen. groetjes
Hallo dames , ik ga volgende ronde starten met clomid hopelijk is t niet nodig.. ik moet dan 100 mg slikken, is die dosis niet wat hoog voor de eerste keer
Saar, ik wist niet dat je al kindjes had. Dat verandert natuurlijk veel.. en zal inderdaad de reden zijn waarom die onderzoeken nog niet gebeurd zijn. Geniet van je tijd er even tussenuit! Cynmark29, de meeste starten met 50 mg inderdaad. Vraag misschien eens waarom je meteen de dubbele dosis krijgt? Ze volgen je wel goed op hoor, dus zou me ook niet te veel zorgen maken.. Ik had vandaag toch links één eitje van 14 mm, de rest bleef klein (nog twee van 9 mm). Raar hoe het loopt - wat is er dan met de rest gebeurd? De dokter leek al veel positiever. Baarmoederslijmvlies was 5,9 mm ook nu, dus er is iets aan het bewegen. Ik moet vrijdagmorgen alweer terugkomen. Toch niet meteen het ivf traject in dus.. Heel hard duimen nu. Ik wil zo graag nog eens een kans hebben.
ja, ik heb al 2 grotere kinderen uit een vorige relatie toen had ik ook al onregelmatige cyclussen gehad, maar toen wel veel sneller zwanger kunnen worden. waarom denk je meteen in het ivf traject te belanden? er zit nog een stap tussen dacht ik? IUI? (ik heb hier niet alles gelezen in dit topic) groetjes
Hey Saar, misschien moeten ze dan het zaad van uw nieuwe partner eens testen?.. Dat gaat heel makkelijk. Natuurlijk niet zo fijn voor de man, maar geeft wel belangrijke info. IUI is inderdaad vaak een tussenstap, maar voor ons zou dat het niet makkelijker maken. Zaad van mijn man is perfect normaal (zo zei de dokter) en kan het eitje dus goed bereiken. Probleem is dat ik moeilijk te stimuleren ben, het is vaak oftewel geen eitje oftewel veel te veel. Dan is 'natuurlijk proberen' risicovol, want veel te grote kans op meerling.. Bij ivf heb ik dat risico niet, ze zouden dan 1 bevrucht eitje inbrengen.
Saar wat balen! Succes vandaag in de kliniek hopelijk krijg je dan meer duidelijkheid over hoe verder. Hebe wat een goed nieuws!! Ook al duurt het langer er gebeurd wel iets... hopelijk groeit hij mooi door en krijg je eindelijk een kans! Ik gun het je. Cynmark, spannend. Meestal start je met 50 mg, maar zoals hebbe ook zegt wordt je goed in de gaten gehouden. Succes! Ik heb de uitslag van de progesteron gisteren gekregen en ik heb een mooie eisprong gehad! Nu nog een paar dagen wachten, zondag is mijn nod.
@Hebe het wachten duurt lang maar er is vooruitgang geboekt. @Bloem23 spannende dagen tegemoet, duim weer mee! @cynmark29 ikzelf ben deze ronde ook voor het eerst gestart met 50mg clomid. Het is idd zo dat je goed in de gaten gehouden word gelukkig. Hopelijk geen overstimulatie dan voor je, dat je deze ronde als verloren mag zien ivm grotere kans op meerling. (of dat moet geen probleem zijn voor jullie ook goed ) Hier heb ik de kuur erop zitten. Enige bijwerking die ik gemerkt heb is dat ik opvliegers had. Ach wel een teken dat er iets werkt door de clomid. Mijn man zei dat ik een beetje snappie tegen hem deed dus al sorry gezegt hihi. Zaterdag op controle in zkh, hopelijk nu wel activiteit en meteen doorpakken. Hopelijk staat mijn man paraat om zijn taak uit te voeren . Heb de eerste dag clomid met de strip voor hem gestaan en zekerheid gevraagd. Dat hij er ook klaar voor was en er voor zou gaan, dat het voor mij ook geen pretje gaat zijn die medicijnen en het niet voor niks ga slikken. En hij was er klaar voor zei hij.