vandaag clomid gestart, nog iemand?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door essie1986, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hebe

Hebe Actief lid

1 apr 2017
    113
    4
    18
    Antwerpen
    Ik heb ongeveer 14 maanden geleden een overstimulatie gehad. Ik was toen zwanger en de aanmaak van het hcg hormoon maakte het allemaal nog veel erger. Ik had waarschijnlijk 10 of zelfs 20 eitjes en bleek dan zwanger van een drieling. Voor mij was het geen ivf, maar ben zwanger geworden toen door fostimon spuitjes. Ik denk dus dat je mijn geval moeilijk kan vergelijken met het jouwe. De eerste week was hel. Ik kon niet recht lopen en leek wel vier maanden zwanger. Ik kon ook niet platliggen en heb enorm veel buikpijn gehad. Nadien is het stilletjes beter gegaan, maar mijn buik is nooit helemaal meer plat geworden, toen begonnen de kindjes al te groeien. Dat alles even gezwollen blijft is normaal, je lichaam moet recupereren. Meestal is het na een maand wel terug ok, heb ik de indruk (tenzij je zwanger bent), dat was toch zo mijn algemene indruk. Ik heb daar toen ook veel over zitten lezen. Ik hoop dat je je snel beter voelt!!

2. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    @wennepen80 jeetje, jouw temperatuur ineens!! Komt dat door de Provera of is er ook kans dat je nu een eisprong gehad hebt gehad? Moet je dan stoppen met de medicatie? Ik heb Provera ook geslikt, maar toen steeg mijn temperatuur pas na 7 dagen.

@Zolta fijn dat t al weer beter met je gaat! Vervelend dat je wel nog die opgezette buik hebt, hopelijk trekt dat wel snel weg.

Hopelijk morgen mijn eisprong! Dan zit ik vanaf zaterdag weer twee lange weken op t wachtbankje!

BB83 vindt dit leuk.
  3. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Hoi allemaal! Is dit het meest actieve Clomid groepje? Haha. Zag dat er meerdere zijn. Ik zou ook wel mee willen kletsen. Zit nu in ronde 2 met Clomid 50 mg. Vandaag een mooi ei op dag 10 en heb voor het eerst Ovitrelle gekregen. Super spannend weer! :)

4. Girll93

Girll93 Actief lid

4 jul 2017
    346
    163
    43
    Vrouw
    Manager zorg & welzijn
    Schiedam
    Vanavond om 19 uur zojuist mn ei gevoeld, en dat zonder clomid deze keer!! Dus ik zit nu ook op t wachtbankje. Over 13 dagen slinger ik een test tegen aan hoorrr en hoor de zekerheid vandaag nog effe klussen:roflmao:

5. Girll93

Girll93 Actief lid

4 jul 2017
    346
    163
    43
    Vrouw
    Manager zorg & welzijn
    Schiedam
    Welkom!
    Wij zijn zeker een actief groepje hihi

Zoo op dag 10 al je ei, dat is vroeg! Ga je voor iui dat je ovitrelle krijg of gewoon klussen ?

Ik zie dat je al een kleintje hebt, ook met clomid?
    Succes meid!!

6. Chocoladetaart

@Girll93 gezellig!
    Ja echt heel vroeg voor mijn doen! Wij moeten gewoon klussen ;). Vanavond gedaan en morgen nog eens. Mijn eerste kindje is gekomen zonder hormonen en zonder MMM. Toen ging het allemaal een stuk sneller dan nu helaas..

Wat fijn dat je je ei voelt! Ik lees je onderschrift net.. ook heftig zeg! Jeetje. Jullie gaan dus starten met ivf/icsi?

Girll93 vindt dit leuk.
  7. Girll93

Girll93 Actief lid

4 jul 2017
    346
    163
    43
    Vrouw
    Manager zorg & welzijn
    Schiedam
    Wauw super,zonder gedoe een kleintje op de wereld heerlijk. Heb jij ook pcos?

Ja klopt, loopt nu allemaal ineens heeeeeel anders. Morgen twee weken geleden lag ik met spoed op de ok tafel. Vorige week do/vry zou ik ongesteld moeten worden en dan starten met ivf/isci. Maarja tot op heden niet ongesteld geworden. Afgelopen maandag bij de gyn geweest, ze zag ineens dat ik in mn rechter een mooie follikel had zitten die vandaag, uiterlijk zaterdag zal gaan springen. Door de cyste en operatie is alles dus een beetje de weg kwijt hihi. Nu dus twee weken wachten. Of zwanger of starten met ivf/isci. Wij hopen op een wonder, normaal ontwikkeld mijn lichaam niet zo'n mooie follikel zonder hormonen. En vooral niet omdat ik niet eens ongesteld ben geweest. Zoals de gynea en myn vriend zeggen.. het had misschien zo moeten zij ?! Nouja ik laat me niet gek maken door deze gedachten. Als ik over twee weken niet zwanger blijk te zijn, liggen de hormonen al klaar om te starten. Zo denk ik er nu eigenlijk over hihi

8. Luz1985

Luz1985 Niet meer actief

Wow wat goed nieuws!

Ik vandaag op CD 21 een positieve ovulatietest! nu met 50 mg Clomid. Is dat normaal dat het zo laat is? of zal ik waarschijnlijk volgende maand een hogere dosis moeten? In elk geval helemaal blij! dan kan ik ook bijna op het wachtbankje.....

BB83, wennepen80 en Girll93 vinden dit leuk.
  9. Girll93

Girll93 Actief lid

4 jul 2017
    346
    163
    43
    Vrouw
    Manager zorg & welzijn
    Schiedam
    Door clomid groeit je ei wat langer door dan zonder clomid. Heb je eem bloedtest om te zien of je ei gesprongen is?

10. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Er is een kans op een eisprong ja en de provera kan ik gewoon door blijven slikken want dat kan geen kwaad voor een mogelijke zwangerschap.
    Bij de vorige keren dat ik provera slikte ging mijn temperatuur ook meteen omhoog dus weet niet precies hoe dat zit.
    We wachten maar geduldig af op het bankje:D

Zolta en fluffyfishy vinden dit leuk.
  11. wennepen80

wennepen80 Fanatiek lid

14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    @Chocoladetaart welkom in het gezelligste clomidclubje:roflmao:
    Spannend allemaal hè.
    En wat een tegenvaller als het bij je eerste zo vanzelf ging en nu de mmm in moet (spreek ook uit ervaring;))
    Alles voor een mooi wondertje erbij:thumup:

12. Lina1992

Lina1992 Lid

6 okt 2017
    29
    11
    3
    Vrouw
    Hii allemaal..

Na al jullie verhalen en ervaringen gelezen te hebben heb ik besloten om me bij jullie aan te sluiten. Ik ben hier niet heel goed in. Maar ik merk dat ik behoefte heb om jullie verhalen te lezen en de mijne met jullie te delen..

In januari gestopt met mijn pil. Ik werd maar niet ongesteld na 20 zwangerschapstesten verder toch naar de dokter gegaan. de zekerheid een echo laten maken van van mijn onderbuik daarop was 1 grote kiesten te zien toen ben ik doorverwezen naar de gyn en daar was duidelijk pcos te zien. Ik heb de 1ste ronde chlomid 50mg gebruikt maar zonder effect.
    Nu zit ik op mijn 2e dag chlomid 100mg. Ben benieuwd of dit aanslaat !!

13. Luz1985

Luz1985 Niet meer actief

Hi Lina,

Wat spannend, he! Welkom hier! Ik ben zelf ook nieuw hier en Iik heb deze maand voor het eerst clomid 50mg geslikt.

14. Lina1992

Lina1992 Lid

6 okt 2017
    29
    11
    3
    Vrouw
    Had jij last van bijwerkingen. Bij 50mg had ik opvliegers maar nu dosis is verdubbelt lijkt wel of de opvliegers ook verdubbelt zijn snachts word ik iedere keer wakker dan zweet ik me helemaal de peentjes en ik kan om alles wel huilen

15. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    O leuk, allemaal nieuwe dames erbij! Welkom @Chocoladetaart en @Lina1992

Je verhalen kwijt kunnen is zooo fijn. Haal hier ook echt steun uit!

Lina, die bijwerkingen kunnen er bij horen. Ik heb ook veel opvliegers van de Clomid. Dat is ook de reden dat ik niet wilde ophogen.. Verder heb ik er geen bijwerkingen van gehad!

@Luz1985 Mijn gyn hield 20 dagen aan voor eisprong. Als die later zou komen dan moest ik ophogen. Dat was deze ronde bij mij ook zo.. eisprong op dag 24. Ik ga nu niet meer ophogen ivm bijwerkingen, maar over op hormoonspuiten.

16. Lina1992

Lina1992 Lid

6 okt 2017
    29
    11
    3
    Vrouw
    Mijn eerste ronde Chlomid was met 50 mg toen moest ik dag 10, 12 en 14 een echo laten maken op deze echo was er niks te zien ´mijn lichaam heeft hier dus niet op gereageerd´. nu heb ik Chlomid 100 mg en belde ik naar het ziekenhuis voor een follikel meting nu hoef ik pas op dag 14 een echo te laten maken. Ik denk dat ik maandag toch eventjes ga bellen of dit wel de bedoeling is.

@fluffyfishy ik hoop dat ik deze maand een goede eisprong heb en dat het maar snel raak mag zijn. Ik had dit aangegeven bij de gyn en deze zei tegen mij dat het vreemd was dat ik opvliegers had. Dit zijn meer de bijwerkingen van Primoluut (zei mijn gyn). Maar volgens mij zie ik overal waar ik op internet kijk dat bijna alle Chlomid gebruikers wel opvliegers hebben. Ga toch maar is even een gesprekje hebben met haar als ik er ben. Ik hoop dat de hormoon spuiten je beter bevallen en je minder bijwerkingen hebt hiervan. Ik zou graag horen wat je ervaringen hiermee zijn. En duimen dat dit het wondermiddel voor je is.

17. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hallo dames,

Ik heb hier al heel wat gelezen over ervaringen van jullie met clomid.
    En wil graag meelezen, meeschrijven.

Ik zal me even voorstellen.
    Wij hebben al een dochtertje van bijna 3. Ik ben van haar zwanger geraakt middels iui met fostimon en pregnyl. Deze gyn slaat een andere weg in dus dit is nieuw voor ons.
    Dit is voor ons de eerste ronde clomid 50 mg.
    Op dag 11 had ik al 1 follikel links van 15mm. Nu vandaag op cyclus 15 wilde ze checken of deze dan ook gesprongen was. Echter is de follikel traag verder gegroeid en was hij vandaag 19mm. Maandag weer terug.

Begin van het jaar bleek ik spontaan zwanger, helaas mocht niet zo zijn bij de 2e echo klopte het hartje niet meer. Ze hebben onderzoeken gedaan en 1 van die onderzoeken wees uit dat ik een stollings afwijking heb. Deze test moet na 3 maanden opnieuw. En deze test bevestigde het probleem
    Ik slik nu bloedverdunners en bij een zwangerschap met hartactie zal ik heparine moeten spuiten. Dit is zon beetje mijn verhaal.
    Succes allemaal.

Groetjes

18. Chocoladetaart

Hallo meiden! Ik heb ook last van opvliegers hoor met Clomid. Werd laatst wakker midden in de nacht, badend in het zweet. En helaas ook hartkloppingen. Gezellig dat ik mee mag kletsen.

@wish01 Wat heftig je verhaal zeg. Hopelijk is het gauw raak!
    @Lina1992 dag 14 lijkt mij inderdaad wel erg laat voor een eerste meting. Zou idd even bellen en navragen!
    @fluffyfishy Dankjewel! Jij gebruikt dus ook Clomid icm Ovitrelle?
    @wennepen80 Bedankt! Jij dus ook al een kleintje. Ja het valt behoorlijk tegen inderdaad! Maar zoals je al zegt.. we gaan ervoor! :thumup: Uiteindelijk, mocht het toch lukken, is het het allemaal waard geweest.
    @Girll93 Heftig verhaal hoor! Jemig.. Wat moet dat schrikken zijn geweest. Ik heb zelf gelukkig geen pcos, maar een nogal onregelmatige eisprong en dus soms hele lange cyclus.

Omdat ik dus gisteren voor het eerst die Ovitrelle heb gehad, was ik vanavond té nieuwsgierig en wilde dus testen of een test inderdaad ook positief aan zou geven. En dus een knalpositieve test. Zo raar! :p Verder net ook nog even gezellig gehad (gyn raadde aan om gisteren en vandaag gemeenschap te hebben) en moet zondag starten met Utrogestan (progesteron). En dan begint het lange wachten weer en over 2 weken een test doen! Heb nog nooit zo'n vroeg ei gehad. ben er zo blij mee! :) Fijn weekend dames!

19. fluffyfishy

fluffyfishy Fanatiek lid

1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    En ook welkom aan @wish01
    Wat een heftig traject heb je al doorlopen.. hopelijk is het nu snel raak en is het een plakkertje!

Hahaha, @Chocoladetaart Dat deed ik in de eerste ronde ook. Ik vond t erg fascinerend om te zien dat ik ook een keer positief testte. Ik kreeg er Ovitrelle bij omdat mijn eiblaasje maar door bleef groeien in de eerste ronde. Had er toen een van 35 mm. Dus om dat te voorkomen zet ik nu Ovitrelle. Waarom gebruik jij er ook Utrogestan bij? Is jouw progesteronwaarde te laag?

20. Chocoladetaart

@fluffyfishy Haha precies! Ik was zo nieuwsgierig :roflmao: ik deed eerst een ovulatietest, die was knal. En toen dacht ik laat ik eens een testje doen! Gewoon voor de fun. Er kán dus wel een tweede streepje komen, nu alleen nog van een echte zwangerschap :roflmao:

Ja ik hoor vaker dat eitjes langer doorgroeien met Clomid. Ik werd daar vorige cyclus ook onzeker van, vandaar ook de Ovitrelle. Wel heb ik een cyste op mijn linker eierstok, maar die veranderd niet dus mag gelukkig ook hormonen blijven gebruiken. Ja ik gebruik utro wegens laag progesteron inderdaad. Die is van mezelf wel hoog genoeg dat er te zien is dat er een eisprong heeft plaatsgevonden, maar daar is ook alles mee gezegd. de kansen zijn met laag progesteron ook gewoon kleiner dat er een eitje zich gaat innestelen.

Deel Deze Pagina