Hoi Dames, Wij hebben net onze 20 weken echo gehad, en nu heb ik over 3 weken weer een controle. Wanneer is het gebruikelijk dat je weer een echo krijgt? Is dat om de 10 weken of eerder? Groetjes, A.
Ooh echt waar .... dat valt tegen. Ik dacht dat ik er nog wel 2 ofzo zou krijgen. We wilden ook graag weten wat het geslacht van de baby zou zijn maar de baby weigerde zich om te draaien, dus het blijft een verrassing voor ons .. denk ik dan.
Verplaatst naar onderzoeken en echo's. Graag goed kijken waar je iets plaatst. Je krijgt er "normaal" 2 1 met 12 wk (ongeveer) en 1 met 20 wk. Elmo
Jup, officieel gezien alleen bij 12 en 20 weken. Je kunt ook nog voor een pretecho gaan, of een geslachtsbepalingsecho (beide eigenlijk kosten)
Bij mijn verloskundige krijg je tegenwoordig (sinds 2 maanden) 3 echo's! de eerste met 10-12 weken, om je termijn te bepalen de tweede is de medisch echo in het ziekenhuis met 20 weken de derde met 35 weken om de ligging van het kindje te bepalen. De eerste en de laatste worden in het kraamhotel gemaakt en bij andere verloskundigen op hun praktijk als ze daar een apparaat hebben. Een pretecho kan je natuurlijk altijd laten maken en is zeker leuk! Wij hebben er een laten maken bij 30 weken en dat was prachtig.
Is dit in nederland? Want volgens mij zit alleen de 12 weken en de 20 weken echo in het verzekeringspakket.
Jahoor, gewoon in Tilburg. En niet alleen bij mijn verloskundigepraktijk maar ook bij de andere praktijken in Tilburg.
als alles goed gaat tijdens de zwangerschap krijg je maar 2 echos. sommige hebben geluk en krijgen er meer van de verloskundige maar meestal alleen de termijn echo en de 20wk echo
ik woon ook in tilburg en zou er eigenlijk maar 2 krijgen maar omdat de 1e termijn echo onduidelijk was kreeg ik er nog 1 en omdat ze twijfelde over de ligging van alicia kreeg ik er rond 36wk nog 1 en gelukkig lag ze goed. ik heb de echos in het ziekenhuis gehad en woon in tilburg en heb daar ook eenverloskundige gehad en wel in praktijk de vlinder ik heb een 3d echo laten maken met 23 wk en daar ben ik nog steeds erg blij mee. het kost wel wat maar zeker de moeite waard
Op medische indicatie krijg je inderdaad meer echos. Ik weet niet of je dat als geluk moet zien! Sinds februari 2008 hebben ze in Tilburg (of het in heel Nederland is weet ik niet maar in elk geval bij de verschillende praktijken in Tilburg) ingevoerd dat je bij 35 weken standaard een liggingsecho krijgt om te kijken hoe het kindje ligt ondanks dat ze dat ook vaak gewoon kunnen voelen. Deze echo krijg ik ook gewoon vergoed van mijn verzekering.
nee ik bedoel met geluk niet op medische indicatie hoor dan zou het geen geluk meer. een vriendin van mijn die kreeg bij de verloskundige standaard een echo bij elk bezoek en was stiekem wel jaloers. mijn verloskundige zelf had geen apparaat en die van hunwel sinds ort dus misschien moesten ze het nog leren .
tja, ik loop bij een gyn en ik krijg dus met elke controle een echo. Bij de vk krijg je inderdaad maar 2 of 3 keer een echo. Ik moet zeggen dat ik zo een echo prachtig blijf vinden maar toen ik vorige week ging kennismaken met de vk die bij mij de nacontroles gaat doen ik het ook weer prachtig vond dat we het hartje hoorde kloppen. En nu kijk ik weer naar donderdag uit want dan mag ik weer naar de gyn en krijgen we dus weer een echo, gr. Nicole
Ik krijg bij mijn verloskundige 3 echo's een termijnecho de 20wk echo en met een week of 36 (gok ik) de liggingsecho om te bepalen waar je kindje ligt.
Je haalt de woorden uit mijn mond, ik heb zelf inmiddels al 6 echo's gehad en krijg er nog een paar tot aan de geboorte..of ik van geluk van spreken, niet echt. Tuurlijk is het leuk om wat vaker naar je kleintje te kunnen kijken, maar de reden is vaak niet zo leuk. Wees blij dat je kindje het goedmaakt en je 'maar' 2 echo's krijg.