Wij proberen het sowieso te doen om de dag. Mocht er een eitje zijn terwijl ik het niet heb gemerkt aan de ovutesten dan hebben we toch de kans benut. Ach... en zo vervelend is dat niet
@ VPkaatje: je lichaam geeft dus signalen dat je wel eens vruchtbaar zou kunnen zijn! Goed dat je om de 2 dagen klust, dat zou genoeg moeten zijn. Spannend! Hoe ik me voel? Hihi nog steeds euforisch denk ik zo. Heb behoorlijk zere tepels en ze zijn ook groot en heel donker. Wat moe en slechter slapen. Ben vooral al vroeg wakker. Maar niet misselijk, wel rommelende darmen. Maar eigenlijk heel weinig klachten. Het is ook allemaal nog erg onwerkelijk en ook wel spannend. Ergens heb je een stemmetje in je hoofd dat het ook nog mis kan gaan. Maar vooral de blijheid overheerst. @ Laika: ik heb mn vorige cyclussen ook wel eens gedacht dat ik ongesteld ging worden, omdat ik zo veel afscheiding had en achteraf was dat misschien mn eisprong wel dus blijven klussen @ Rianne: voor mij werd mn cyclus erg inzichtelijk door het temperaturen. Zeker toen ik het in FF ben gaan invoeren. Bij mn vorige 2 cyclussen was ik het verplicht klussen na een aantal weken zo zat, dan stopten we er mee. Nu denk ik dus te vroeg. Maar het moet wel kunnen tempen. Ik zette er niet mn wekker voor hoor, maar deed het wel gelijk als ik wakker werd. Bij mij scheelde mn temperatuur wel echt zo duidelijk dat je wel weet wanneer het nog geen eisprong was of juist wel. En als je ooit naar een HA gaat vanwege problemen, wordt haar advies ook om te tempen dus 2 vliegen in één klap. @ Mamsie86: Hoe voel jij je? x Moon
Hey Moon snap dat het eerst nog onwerkelijk en spannend is. Maar probeer er vooral maar enorm van te genieten ja! Vind het zo super voor je Idd signalen van vruchtbaarheid, alleen vandaag geen sliertjes meer. Wel is mn baarmoedermond iets meer open. Maar de ovutest is nog steeds megalicht. Zeer lichtroze streepje grr. Mn temp is van 36,8 (superhoog voor mij) naar 36,0 (echt megalaag) gegaan. Zit altijd tussen 36,4 en 36,7. Snap er echt niks van. Das echt een megadip. Wat wil het toch allemaal zeggen he.
@VPkaatje, Ik ben deze maand ook begonnen met temperaturen en mijn temperatuur blijft ook tussen 36,5 en 36,8 hangen. Geen dip of echte uitschieters. Behalve begin deze week. Toen had ik op maandag ook opeens 36,9, maar dinsdag weer 36,3. Daarna bleef het de hele week hangen op 36,6. Ik snap hier echt niets van. Volgens fertilityfriend zou ik eerder al een eisprong gehad kunnen hebben, maar heb na deze zogenaamde eisprong al twee keer onder de curve gezeten, dus lijkt mij niet reëel.
ccbloom nee dan heb je idd geen eisprong gehad, want dan schiet ie echt duidelijk omhoog... doe je ook ovutesten en baarmoedermond voelen? Oooh moon dat zou mooi zijn! Nou moet ik zeggen ik heb mn baarmoedermond gevoeld, ieuwwwww doodeng maar doe momenteel alles wat binnen mn kunnen ligt en deze lag erg hoog, was zacht en volgens mij ook open. Dit betekent ook vruchtbare periode. En dan idd die dip in de temp. Maar mn ovutesten blijven licht. Ben benieuwd wat temp en test morgen gaan doen. Geen heldere sliertjes meer vandaag, maar wel veel slijm, veel waterig slijm en ook een (meiden eten aan de kant) klodder slijm, hier kon ik wel een lange sliert van maken, maar was niet helder.
Baarmoedermond zelfde stand, hoog, zacht en open (tenminste denk ik dat dat zo voelt... doe dit nog maar sinds heeeel kort). Temp nog steeds laag. Ovutest nog steeds hartstikke negatief
Dat om de twee dagen dat lukte... tot voor drie dagen geleden. We hebben af en toe beetje ruzie waardoor de zin in yo know what ver te zoeken is. JUIST nu mn lichaam tekenen geeft van vruchtbaarheid, nog steeds hoge zachte en open baarmoedermond... van die kleine eiwitsliertjes, af en toe steekjes onderin, tempdip. Na al die weeeeeeeeeeeeeken wachten nu eindelijk vruchtbaar? En dan doen we niks. Word er boos en verdrietig van
Pff ik begrijp je hoor VPkaatje, maar ook als je het wel doet, is het geen garantie hoor. Je wil alleen geen kans onbenut laten, ik snap het. Vreetbuien luiden bij jou je menstruatie in? Shit!
hoi meiden, alweer een tijdje geleden. Hier nog geen ongi te bekennen hoop dat het goed nieuws is. Weet ook niet wanneer ik ongi zou moeten worden i.v.m. die rare oude bloedingen paar weken geleden. Anders zit ik nu ergens in de 80 dagen en misschien was het wel ongi en dan zit ik het weekend alweer op 30 dagen, dus volgende week een testje?
@moon, nee die vreetbuien die kwamen meer door frustratie eigenlijk... gelukkig is dat weer voorbij. Nou ja de vreetbuien dan, de frustratie niet. Kan het niet wegstoppen. Het duurt allemaal zo ontzettend land. Word er echt verdrietig van. En hoe voel jij nu nu? Jij houdt het ook spannend Shirbeuk! Hoop voor je! Hier is eiwitsliertjes weer voorbij. Mijn baarmoederhals nog steeds hoog en open en zacht (denk ik...), vandaag weer meer steekjes in mn onderbuik en na een megadip in mn temp, is ie vandaag weer ietsje hoger. Ovutesten nog steeds babyroze. Hmzzzz hoe lang nog? Ik wenssssssss een positieve test morgen!
Hoi meiden! Shirbeuk jij houd de boel lekker spannend hier....ben benieuwd VPkaatje Ohhhh hoop dat jij positief gaat testen...je temp lijkt wel heel gunstig! Moon hoe voel jij je??? Hier nog niks geen ei voorbij gekomen geen positieve ovu test en geen veranderende temp...Wat gaat het nu weer doen. Hoop niet zo lang als afgelopen maand....
hey MarjanD, ja het lijkt er wel op he.... die tempdip die blijft wel wat... nu binnen de dip wat schommelingen... gisteren weer ietsje hoger, nu weer 36,3. Snap er niks van. zou eitje dan toch bijna komen? Geen eiwitsliertjes, maar wel van dat glibberige heldere slijm bij afvegen. Baarmoedermond nog steeds hoog, zacht en lijkt nog iets meer open. Maar mn testjes nog steeds licht. Maar mn testjes zijn vandaag heel wazig, wat wil dat zeggen? Te veel gedronken misschien dan? Heb ik anders nooit.
Spannend VPkaatje ik hoop dat je ei nu snel komt, dat zou fijn zijn! Vervelend hoor Marjand dat het allemaal zo lang duurt! Hoe ik me voel. Eigenlijk wel goed. (nog) Geen last van misselijkheid. Wel wat moe hoor dus vroeg naar bed 's avonds, last van obstipatie en mega gevoelige tepels. Maar dat stelt allemaal nog niet zo veel voor hoor! Van de week contact gehad met de verloskundige praktijk. Wel apart zij is na jullie de eerste die me feliciteert met mn zwangerschap. Volgende week heb ik de intake en dan 17 december de eerste echo! Spannend! Heb ook de informatie van de verloskundige binnen nu. Daar staat ook wel vrij duidelijk vermeld dat je rekening moet houden met eventueel slecht nieuws bij de echo. Op de een of andere manier ben ik daar toch een beetje bang voor. Weet ook van een aantal meiden om me heen dat zij dat meegemaakt hebben. Maak me er niet druk over, maar af en toe wel een stemmetje in mn hoofd die dat zegt. Dus ik hoop dat de komende 4 weken voorbij vliegen en dan hoop ik een heel actief ukje te zien! x
Moon, ja dat kan ik me ontzettend goed voorstellen. Het is allemaal zo pril en kwetsbaar, maar probeer maar lekker te genieten van dit eerste goede nieuws. Vind het echt super voor je! Hier beginnen de steekjes weer in de onderbuik, maar die had ik paar weken geleden ook al steeds. Dat eitje wil wel maar lukt niet ofzo.
@Moon: Is het jullie 1ste kindje? Want dan snap ik die spanning helemaal. Ik had het vorig jaar met de zwangerschap van Koen man ik heb het soort van spannend gevonden tot week 20 ofzo. Want ook bij de echo's dacht ik steeds ja het zal wel... Dus snap je helemaal. Maar nu gaat de wijze uil ff spreken. Probeer het los te laten. Ja er gaan heel veel zwangerschappen mis, maarrrrrr er gaan er nog veel meer goed. En gaat het mis is het dan vroeg genoeg om er dan over na te gaan denken. Dus kom op meid...jou test is lekker roze!!! @VPkaatje: Die klote eieren ook! Ik bedoel als wij ze groen licht geven mogen ze komen!!!