vandaag dag 45

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieke1981, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirbeuk

shirbeuk Actief lid

12 sep 2007
    430
    0
    0
    Zuid-Holland
    kan dat dat mijn ene eierstok niet goed is! Denk zelf van niet want bij mijn eerste zwangerschap heeft het ook meer dan een jaar geduurd. Daarvoor ook wisselende cyclussen.
    Heb nu ovulatietesten gekocht en ben begonnen met temperaturen.

Vpkaatje wat raar dat je temp zo laag blijft, ka je je kaartje erop zetten kunnen we even kijken.

Moon81, ja ga je voor mvm, heb ik ook gedaan bij mijn eerste!

2. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Misschien moeten we samen eieren gaan zoeken....

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Debster, hey dit forum bedoelde je dus! Ja ik ben ook op twee forums actief. Fijn he, lekker van je afkletsen als je er es ff door zit met dat stomme wachten! Waar onderzoeken ze je bloed dan op, weet je dat toevallig?

@Moon, geen idee waarom mn temp zo laag is. Inmiddels al een derde dip in de temp. Normaal heb je een dip vlak voor je eitje en heb ook wel t gevoel dat mn eitje eraan zit te komen, maar die dip duurt bij mij al meer dan een week. Mn cyclus duurt te lang daardoor kan ik de fioto hier niet plaatsen, bestand is te groot wordt aangegeven grrrrrrrrrrrrr bestand is te groot, ja komt omdat mn cyclus te lang is!!
    Fijn dat alles goed met je gaat!

Shirbeuk, nou ik begreep dus van eerder berichtje dat het niet zo hoeft te zijn dat je eierstokken om beurten een eitje geven. Ik dacht dat altijd en bij jou is het exact afwisselend. Dus ik dacht misschien doet de ene langer over de rijping dan de ander, maar dat zal wel niet. Wel irritant in ieder geval.

Ik hier op dag 52 van ronde 2. Eerste ronde duurde 67 dagen, waarbij ik op dag 53 een piek had. Deze ronde zal dus wel langer gaan duren. Of ik moet vandaag of morgen de piek hebben. Maar daar geloof ik niet meer zo in.

MarjanD, als het zo doorgaat vinden we ons ei met pasen! Pffffff

4. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland

Mememememetttt pasen???? Maar dat wil ik niet. Helaas hier ook niks te bekennen wat ook maar op een ei zou kunnen lijken....Ik stem voor een ei in een doosje die je kunt ophalen bij de apotheek :D;)

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hey meiden,

Ik heb even zo wat mee zitten lezen en zit ook al aardig opweg naar dag 45 (zit nu op dag 40).
    Hoe ervaren jullie het lange wachten en de onzekerheid?En hebben jullie bijv. contact met huisarts gehad ivm lange cycles?
    Ik begin me er nu ook wel druk om te maken (functioneert alles wel goed?) Heb 17okt mn laatste ongi gehad en toen gestopt met de pil na de stopweek. Heb wel 12jaar pil geslikt..
    En voelen jullie je ongi wel aankomen als hij er dan eindelijk eens is?En is die dan ook heftiger?
    En stomme vraag mischien,kan het ook zijn dat er geen ei is gesprongen en je dus daarom niet ongi wordt?Dat je dus ongi's overslaat?
    Hoop jullie ervaringen te mogen horen!

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jahhh MarjanD! Vind ik ook, maar dan is het misschien een verrassingsei en dan mag je afwachten wat er uiteindelijk uit komt.... hmmm

Hoi Wendy, na 12 jaar pil slikken (ik nog langer) is je lichaam in de war, die moet alles nu zelf weer over gaan nemen. Dit kan bij sommigen ontzettend lang duren. Bij mij duurde de eerste cyclus 67 dagen en zit nu alweer op dag 52. Als ik morgen geen positieve ovulatietest heb; gaat deze cyclus dus nog langer duren. Want toen had ik op dag 53 mijn lh-piek en op dag 54 mijn eerste eitje.
    Zelf ben ik de testjes gaan doen en temp bij gaan houden om een beter beeld te krijgen en te weten waar ik aan toe ben. Mijn eitje voel ik niet. Wel voel ik weeeeken lang steekjes en dan ineens is ie er. De menstruatie kondigde zich bij mij wel aan. Enkele dagen ervoor ging mijn temp naar beneden; dus wist ik dat ik niet zwanger was. Ook had ik al wat bruinverlies. En paar dagen later brak het door. Hij was veel heftiger dan tijdens pilgebruik, mij mij was dat toendertijd ook de reden dat ik eraan begon. Krampen, flauwvallen, gigantische pijn en misselijk. En dat heb ik nu dus weer terug. Als je acne had voor je pilgebruik dan kan je daar nu ook weer last van krijgen.
    Zelf ben ik laatst om een andere reden bij de huisarts geweest en heb toen ook verteld van mijn lange cyclus. Deze vertelde mij dat dit logisch is na zo lang pil slikken en dit kan wel een half jaar tot een jaar duren. Als het daarna nog mis is kan ik terugkomen dan kan er verder onderzocht worden, bloedonderzoek om misschien naar een gyn. Ik wacht zelf tot een half jaar en dan ben ik het wel zat. Ik ben in juli met de pil gestopt. En nog maar 1 menstruatie gehad dus. Erg frustrerend. Snap hoe je je voelt. Het wachten is rot en voelt zeer onzeker, je hebt geen vertrouwen in je eigen lichaam. Maar feit is, hoe meer je ermee bezig bent hoe meer het eitje blijft zitten. Door de spanningen stel je het zelf als het ware uit. Denk echt dat het zo werkt. Maar ja, je wilt het zo graag dus tsja dan denk je er ook veel aan en wil je er ook alles voor doen om zwanger te raken.... dubbel he. Succes met het wachten en klets maar lekker met ons mee!

7. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. ccbloom

ccbloom Lid

12 nov 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey VPkaatje,

Als ik jouw link naar FF open, kom ik op mijn tempkaartje terecht...

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohh huh? hoe krijg ik m er dan in?

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    meiden, ik ben ineens bang... eerst was het frustratie, nu beetje bang... die pijn onderin mn buik dacht eerst dat dat de eisprong was die eraan kwam. Het duurt nu wel lang,... zou het een cyste kunnen zijn?

11. shirbeuk

shirbeuk Actief lid

12 sep 2007
    430
    0
    0
    Zuid-Holland
    oh vpkaatje geen idee!
    Maar als je er bang voor bent ga dan even langs je HA, misschien kan die je geruststellen!

Succes meis!

12. shirbeuk

shirbeuk Actief lid

12 sep 2007
    430
    0
    0
    Zuid-Holland
    de ongi hier duurt wel lang! Ben het nog steeds!
    Maar zal wel goed gaan allemaal!

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huisarts gebeld maar die is op vakantie... kan wel naar andere arts maar alleen met acute dingen. Nou ja dat is dit niet. Heb wel gezegd dat als het erger word ik wel een afspraak maak na het weekend. Vanmorgen was het even weg en nu heb ik weer steekjes. Wat denken jullie.... eitje klaar maar de lh-boost moet nog komen? Of misschien iets wat minder fraai is?

14. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn temp is vandaag omhoog geschoten na een dip, zit nu op 36,8. Heel apart, want mn testjes zijn nog steeds allemaal even licht. Misschien een eenmalige uitschieter, zal de komende dagen nog even goed in de gaten houden.

15. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Spannend VPkaatje!

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm vage temp hoor... geloof er niks van dat ik mn eitje gehad heb. Normaal heb ik dan zere tepels daarna, heb ik nu niet en had vorige keer ook duidelijk een lh-piek en nu niet gehad. Dus zal toch wel een eenmalige uitschieter zijn. Ben het zoooooooooooooooo zat! Dag 55, deze cyclus duurt bij deze dus sowieso al twee dagen langer dan de vorige, want toen had ik op dag 53 de piek. grrr

17. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    VPKaatje: Klote he...snap je helemaal. Had gister na al die dagen 36,3 / 36,2 (nu al weer 30 dagen) een uitschieter van 36,6...Maar vandaag was het weer 36,2 Ben er zo zat van.

Als jij twijfeld moet je gewoon ff langs de HA gaan hoor. Ik wacht af tot dag 40 als ik dan geen eisprong heb gehad ga ik ook weer...Stom lijf!!!!

18. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

1 aug 2007
    1.281
    0
    0
    hoi Meiden,

Ik breek ff in, ik heb veel gelezen maar niet alles dus ik weet niet of het al eens genoemd is..
    Hebben jullie al een aan Teunisbloemolie gedacht? Dit bevordert een normale en regelmatige menstruatie (geldt uiteraard niet voor diegenen die in de mmm zitten).
    Zelf heb ik ook altijd een onregelmatige cyclus gehad, met uitschieters naar 56 dagen.
    Een paar maanden geleden besloten we om 'te gaan' voor een tweede kindje en ook toen bleek mijn cyclus een beetje onregelmatig te zijn.
    Mijn laatste cyclus duurde 39 dagen en toen ben ik naar de Tuinen gegaan en heb een pot Teunisbloemolie gekocht (1300 mg/ hooggedoseerd; dan hoef je er maar 1 per dag te nemen). Van de 1e dag van mijn menstruatie tot mijn ei heb ik er dagelijks 1 genomen.
    Tot mijn verbazing bleek ik in die cyclus zwanger te zijn geraakt en zelfs met een cyclus van 28 dagen.

Let op; ik zeg niet dat ik door de tb-olie zwanger ben geraakt (daar was iets anders voor nodig;)) en ik wil ook niet beweren dat het een wondermiddel is, maar het is wel heel toevallig! Misschien het proberen waard?

Ik wens jullie in ieder geval allemaal heel veel succes toe!

x Roosje

--- breekt weer uit ---

19. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Dank je wel roosje...Kan er over na denken denk dat mijn cyclus voornamelijk in de war is door de bevalling afgelopen mei

Maar hou het zeker in gedachten! Dank je wel!

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    MarjanD: Pfff jij ook al! Temp was gisteren ineens hoog en vandaag weer gezakt naar 36,3. Volgens mij heb ik zo'n vergelijkbaar kaartje als de vrouwen met cyclussen zonder eisprong. Hij wisselt enorm steeds en vandaag dus weeeeer een negatieve test :( sniff. Dag 56 vandaag (vorige cyclus dag 53 positieve test.)

Bedankt voor de tip Roosje, heb al van alles geslikt... maar ik zal het zeker overwegen.

Deel Deze Pagina