Oooo meis wat spannend! Een ei zonder spuiten?? Dit moet hem/ haar gwoon worden. echt hoor. Wel verveld dat het pijn deed. Das minder. Oo ik duim voor je hoor. Ben je nog aan het zoeken naar ander werk?? Of laat je dat effies rusten. Wat ik me ook kan voorstellen. Elin is al weer 7 mnd pfff wat gaat dat hard. Heb net de kids weer opgehaald van de gastouder Niels ziek ligt de slapen als een roos. helemaal warm en uitgeteld. Echt zo'n hoopje kind in een groot bed. Ik ga zo maar eens een broodje eten en beginnen aan een berg strijkwas.
Het was niet een ei zonder spuiten, dat was helemaal mooi geweest. Ik mocht 75 eenheden spuiten ondanks de cyste. De cyste zat niet direct in de weg. Zou evt ook later operatief verwijderd mogen worden. 75 Eenheden was alleen wel heel erg weinig. Er gebeurde dag 10 dan ook niks en dat had ik ook wel verwacht. Zou na deze cyclus evt pauze nemen. Mocht toch 92 eenheden prikken en na drie dagen terugkomen, maar ja dat was maar drie dagen dus ging nergens vanuit en ineens een giga ei! Dus wel een verrassingsei, ik had er niet meer op gerekend. Ook had ik telkens bloedverlies, maar dat kon geen kwaad, want mn bms was 16mm dus sowieso al te dik. Heb daardoor nu wel het idee dat mn kans zeer klein is hoor. Mn bms is niet optimaal. En de kans is sowieso elke cyclus maar 15% ofzo. Dus ga nergens vanuit eerlijk gezegd. Goh maar Elin alweer 7 mnd, wat vliegt de tijd inderdaad. Voor je het weet loopt ze alweer rond en kan ze gezellig samen met dr broer spelen. Denken jullie wel eens aan een derde of laten jullie het bij twee?
hmm ja een derde haha. Uhm ik zou het wel willen drie koters maar manlief vindt 2 genoeg hij vindt het prima zo. hij heeft totaal niet de behoefte voor een derde kind. Denk dat ik het ook betr aan zou kunnen dan hij. Hij heeft het 2 soms al druk hihi mannen he. Maar ja voor een derde moet je wel samen willen he. Ik heb niet zoveel te willen als mijn man het niet wil. Ach ik ben ook super blij en gezegend met 2 koters hoor ik wordt niet gelukkiger met 3 denk ik. Ik moet zeggen dat ik ook niet er het zh weer in zou willen. Ben nog steeds niet weer ongi geworden dus mijn cyclus loopt toch nog niet. Meis ik hoop wel dat het voor jou raak mag zijn en ik kan me best voorstellen dat je het straks ook even helemaal zat bent hoor. Ik hoop dat het straks mag lukken het is je zo gegunt!
Ingrid, ergens begrijp ik je man wel... twee gezonde kids, geen gestress meer in het ziekenhuis. Aan beide handen 1 als het druk is ergens Maar ja wel beetje vervelend als je zelf graag een derde zou willen, maar idd het is wel iets wat je samen doet. Het gaat het vreemd hier. Eerst die cyste misschien operatie en dan ineens een groot ei binnen drie dagen en hup pregnyl mogen zetten... schrok me rot in positieve zin. Had het niet meer verwacht. Maar wel steeds bloedverlies en een te dik bms van 16mm. Maar toch IUI. Nou heb ik al sinds ik Puregon prik (dus nu al ruim een jaar) altijd 9dpo een paar bloedsliertjes en 10dpo rood bij afvegen de hele dag en dan 11dpo echt ongesteld. Ik kan de klok erop gelijk zetten het gaat elke keer zo. Meestal heb ik dan 9dpo een temp van 36,6 en dan weet ik genoeg. Nu had ik 9dpo een temp van 36,4 zo laag zit ik altijd voor mn ei. Echt extreem laag dus dacht nou ik zal vandaag al wel ongesteld worden ipv morgen. Maar niks, 10dpo temp 36,6 ook niks.... 11dpo 36,6 en nog steeds NIKS. Vandaag 12dpo temp 36,5 en alles wat er zit is transparant en slijmerig, niet veel... maar echt niks roods. Voel ook niks bijzonders. Had wel 9 en 10dpo buikpijn, zeurderige onderbuik, steken richting mn rechterlies... alles wat ik me voorstel bij een innesteling. Maar waarom heb ik dan: a. geen symptomen b. al vier dagen een lage temp c. gisteren een test gedaan voor de zekerheid, hartstikke wit! Ik begrijp er niks meer van. Zou ik dan toch stiekem zwanger zijn met een erg lage temp. Of krijg ik een erg late ongesteldheid wegens ontregeling ofzo? Ik vindhet erg spannend en ben bang dat alles in de war is.
Temp helaas tot 10dpo niet gemeten. Meestal is ie 36,8 na eisprong en dan zakt ie dag voor ongesteldheid naar 36,6. 36,4 was voor mij een extreem lage temp, dit is mn normale temp van voor ei. Dus toen ik dat zag, had ik wel een ongi verwacht... maar niks hoor. Verdere verloop: 10dpo: 36,4 11dpo: 36,6 12dpo: 36,6 13dpo: 36,5 14dpo: 36,6 15dpo: 36,9 Stand van zaken hier: Gisteren na het werk enorme pijnlijke benen, onderrug en onderbuik. Verder niks bijzonders. Vandaag 15dpo, nog steeds niks roods. WEL is mn temp vandaag opeens omhoog geschoten naar 36,9. Zo hoog is ie zelfs nooit vlak na mn ei. Dus toch maar weer een test gedaan, nu ik officieel overtijd ben (nou ja, normaal heb ik een lf van 10 dgn, dus voel me al 5 dagen overtijd...) maar test is spierrrwit. Ik begrijp er echt niks van en voel me er best onrustig onder. Bellen heeft geen zin, vandaag bloed prikken, betekent maandag uitslag. En maandag verwacht ik toch al wel meer te weten. Toch wel balen dat het weekend ertussen zit. Nog gratis en voor niets een aantal onzekere dagen erbij. Zou het een lange innesteldip zijn geweest? Of zal mn cyste alles in de war schoppen?
o gatsie wat onzeker! Ja wat moet je daar nou mee he. Wel raar dat je temp nu omhoog vliegt. hmm ff blijven tempen. een laat ei kan bijna niet want je hebt toch pregnyl gehad? Ben je een late positief tester? Erg late innestelling?? Denk dat de cyste toch geen invloed heeft als je pregnyl hebt gehad bij een giga ei? ei ingeklapt en daardoor geen eisprong gehad? Meid ik weet het niet maar het is wel knap irritant. Succes hoor ik hoop snel op duidelijkheid voor je .
Ja super irritant en onzeker... tsja zou het ei een lege blaas zijn geweest? Of is het toch de cyste die alles hormonaal in de war schopt... ik weet het niet meer. Normaal altijd 10dpo rood nu is het morgen al 17dpo. Heb alleen glibberige transparante afscheiding, niet heel veel. Vanmorgen enorme pijn in mn onderbuik linksonder de navel richting de eierstok. En dan met name als er druk op komt of ik van houding verander. Tsja als je Pregnyl zet dan zou je denken dat je sowieso twee weken daarna ongesteld moet worden... maar er gebeurt niks. Maandag ga ik de poli bellen en eis ik een echo.
Vandaag 18dpo, geen bloed en heb niet meer getest. Maar heb de poli gebeld en gezegd dat de test negatief was (gisteren was ie al spierwit en dat was de laatste...) Ik heb gezegd dat ik veel pijn heb gehad op de plek van de cyste en dat ik graag een echo zou willen vandaag. Ze zal met de gyn overleggen en dan word ik na 10 uur teruggebeld. Vind het spannend. Wat zou er mis zijn?
Het was een dag van wachten en spanningen... kon vanaf half 9 de poli bellen, maar ze hadden het bandje nog aanstaan. Heb continue geprobeerd tot kwartvoor 9 en toen waren er intussen drie wachtenden voor me. Lang gewacht eindelijk een assistente aan de lijn. Ze heeft mn verhaal genoteerd en kon pas om 10 uur overleggen met een gyn. Hierna werd ik teruggebeld en kon ik om half 12 terecht voor een echo. Keurig dezelfde dag. Maar de gyn had een spoeddienst en werd continue gebeld dus was pas tegen 12 uur aan de beurt. Eerst een co-assistent die maar wat aan t roeren was en ze kon niks vinden en het deed me zeer. Toen nam de gyn t gelukkig over... bms was afgenomen was voor de iui 16mm nu nog maar 8mm. Het lichaam schijnt dit zelf weer op te kunnen nemen (?) in mn eierstok kon je de cyste zien... n bloed of dermoidcyste... onveranderd, niet groter geworden maar ook niet geknapt. HCG bloedtest cito laten doen, dus weer wachten... zou gelukkig wel zelfde dag nog gebeld worden. Na half 5 werd ik gebeld. De gyn zei dat de test negatief was, ik was niet zwanger... daar ging hij al vanuit omdat mijn test 17dpo negatief was ondanks dat ik overtijd was. Hij denkt dat ik een miskraampje heb gehad en dat daarom mijn lichaam ontregeld is. Tsja en dat zul je nooit weten. Vandaag 22dpo. Zelf vraag ik me af of ik eigenlijk wel een goede eisprong gehad heb. Maar goed, dat zal ik dus ook nooit weten. Het is nu wachten op een bloeding en anders kan ik een kuur krijgen. Maar die rommel wil ik niet te snel... eerst mn lichaam zelf even de kans geven t af te stoten. In december is er een stop op de fertaliteitsafdeling ivm de feestdagen. Tot 7 december kan ik nog bellen om te starten, daarna niet meer. Dan pas ergens in januari. Dus het is nu toch nog even spannend... breekt de ongesteldheid nog door voor 7 december. Willen we er dan uberhaubt nog een keer voor gaan dit jaar? En wanneer willen we anders pas weer starten... we zitten te denken aan het voorjaar. Ingrid ben blij dat dit soort ellende jou bespaard is gebleven.
Hey vpkaatje Hoe is het met je. is ongi nog gekomen. Kan me voorstellen dat je er af en toe helemaal klaar mee bent. het is maar goed datje sommige dingen niet van te voren weet. Elin is alweer 8 mnd. Ik vind het gewoon heel erg voor je dat je zolang moet wachtten op een kindje. ik hoop het dat dat geluk echt voor jullie is weg gelegd. Ik moet zeggen dat ik wel eens aan je denk als ik mopper op Niels erg he. Dan moet ik denken ik moet blij zijn dat ik je heb en niet zo op je mopperen. Stom he.
Hihi ja ik begrijp je wel Ingrid... maar daarom mag je best es mopperen hoor Ik moet eerlijk bekennen, als een zwangere collega of vriendin klaagt over de dikke buik en dat de kleine maar eens moet komen dan denk ik wel eens "jeetje man zeur niet zo, wees blij dat je zwanger bent"; maar ja, als ik eenmaal in week 39 ben dan zal ik zelf wel lekker meepiepen. Dus ik probeer dat gevoel dan ook gelijk weer los te laten. Ik ben begin van de week ongesteld geworden en het was even heel lastig, want mijn man wilde graag een pauze inlassen en hoopte stiekem dat de ongesteldheid weg zou blijven. Maar ja, ik zie het echt als een kansje, al hoe klein ook; om dit jaar nog zwanger uit te gaan. Dus na veel overleg etc uiteindelijk besloten toch deze kans te pakken. De cyste zit er nog en die moet waarschijnlijk begin 2013 verwijderd worden operatief. En als ik nu zwanger blijk straks, dan is de OK niet nodig. De cyste zal het zwanger worden bemoeilijken... vandaar dat ie beter weg gehaald kan worden. Maar ja, bemoeilijken betekent nog niet uitsluiten... dus kleeeeeeiiiiin kansje... ik heb 5 dec mn eerste FM. En hoop volgende week woensdag ofzo mn IUI te hebben. Liefst nog iets eeder. Maar ja, ben benieuwd hoe het nu weer zal verlopen. Elin alweer 8 mnd. Het gaat echt snel! Heb je nog nieuwe foto? Heb je al wat van Marjan gehoord? Ze zou je nog een prive berichtje sturen. Heb af en toe nog contact met haar en ze is echt een supersteun voor me. Marjan heeft het zelf alleen niet zo makkelijk momenteel, maar dat zal je nog wel horen van haar zelf.
Hey Onewish!!! Leuk weer van je te horen. Wauw zwanger en dat spontaan. Lees dat je relatie te einde is in onderschrift?? Nieuwe vriend?? Super Gefeliciteerd hoor hoop dat het helemaal goed mag blijven gaan!!
jaa erg spannend morgen de echo! gister was moeders voor moeders hier, en heb een hele mooie test ! staat in men album als jullie hem willen zien xx hoe gaat t met jou vpkaatje? x
En en en? Echo al gehad? Spannend zeg. Wat een heerlijk moment na al die jaren. Een mooi kloppend hartje gezien? Ik hoop zo dat ik je snel mag volgen. Hier gaat alles niet zo goed eigenlijk, heb steeds meer tegenslagen. Maar daar vertel ik later wel es over.. Eerst even horen hoe jou echo was. Goh hoe is het toch mogelijk na al die tijd en dan nu ineens zwanger in een eigen cyclus. Echt wel super.
jaaaa de echo was super meis! en t hartje klopt !! jaa ik vind t ook nog steeds echt een wonder! okee..idd jij gaat snel volgen hoor meid! xxxx