Hey meiden, Ben ook even aan het meelezen omdat ik ook altijd lange cyclussen heb! Maar ik ben zo te lezen lang niet de enige! Hey marjan, jij hier ook haha
hallo ik zit vandaag op dag 47 en me temp is in een keer veel hoger :S ik snap er niets meer van. heb elke keer licht/vage positieve testen die ik dus als negatief moet beschouwen. nu zat ik naar me kaartje te staren en me af te vragen hoe het toch kan dat ik nog geen positieve test heb terwijl ik al op 19 DPO zit. nu denk ik miss dat ik niet op dag 28 maar 34 me eisprong heb gehad. dan zou ik op 13 dpo zitten. Dus dan ben ik nog niet overtijd... maar dan hebben we niet genoeg geklust dus zou betekenen dat ik morgen ongi wordt. maar me temp blijft zo hoog.... pfff ik heb geen zin meer om te wachten.
@fleurtje vervelend he die onzekerheid!! Als je zo'n lange cyclus heb heb je ook geen idee wann je ei nou is. En om nou 40dagen lang ovutesten te doen.. Zit inmiddels ook op dag 54, wordt er echt gek van! Als t te lang duurt ga ik maar naar de HA denk ik..voel helemaal niks aan komen, geen ongi maar ook geen zwangerschapsymptonen! Had gistermiddag nog een negatieve test. Om depri van te worden.
ja wordt er echt een beetje moedeloos van. ga als ik straks ongesteld wordt beginnen met tarwekiem en teunisbloemolie om te kijken of me cyclus wat regelmatiger wordt. het maakt de kans op snel zwanger worden ook kleiner als je in 2 maanden maar 1x een eisprong hebt.
Fleurtje, heb je al een test gedaan dan, want ik had ook z'on temperatuurkaartje toen ik zwanger was van mijn dochter! Hier nog steeds niets vandaag weer een hele lange slijmsliert met hier en daar heel mniscuul bloedsliertje wat is dat toch?
@ shirbeuk: ja heb al 4 testen gedaan. 2 clearblue geven vaag lichtblauw verticaal streepje wel even breed, eentje droogde op in een penstreep ander bleef even breed. wel beide binnen de tijd. vanmorgen test van kruidvat (plus) ook lichtblauw streepje even breed. en test van kruivat 2v5 negatief, helemaal niets. Dus ik weet het ook niet meer. Heb sinds vandaag steeds steken richting me venusheuvel/schaambot.. en al een paar dagen steeds afwisselend steken rechts en links in me onderbuik. vooral na het plassen als ik hele volle blaas heb (sochtends)
@MarjanD: dag 59 bah, vervelend he dat wachten. Hoe lang ben je nu bezig al dan? Hoeveelste ronde enzo? Ik eerste ronde van 67 dagen, met eitje op dag 54. Zit nu in tweede ronde, dag 19... nog geen positieve ovutest... ben bang dat dit weer eens lang wachten wordt. @Jeluna, je hebt ook wisselende cyclussen zeg... doe je ook nog iets om het wat regelmatiger te krijgen? Ik slik de Etos zwanger worden tabletten. Hoop dat mn cyclus deze maand wat korter is pff... @Fleurtje: Sommigen houden een hoge temp tot hun ongi. Bij mij zakt ie wel enkele dagen daarvoor al. Spannend he. Wat vaag met die testen. Maar de een gaf dus wel twee hele lichte streepjes? Een streepje is een streepje toch! @Mamsie: Ja dat doe ik dus wel... ben al vrij snel na het stoppen met de pil begonnen met de ovuytesten en had op dag 54 een positieve test. Was helemaal blij. Je weet wanneer je ongi komt, wanneer je dus evt overtijd bent en ik weet nu dus dat ik wel een eisprong heb. Dat geeft mij rust en zekerheid. Ik test nu ook alweer een paar weken. Ach ze zijn gelukkig niet zo duur.
probeer de digitale test van clear blue, echt ideaal! weet je gelijk waar je aan toe bent en reageert ook al in een heel vroeg stadium.
Daar ben ik weer! Ben vandaag twee keer bijna flauwgevallen. heb ook een test gedaan maar geen tweede streepje te bekennen, wat is dit toch!
hier op dag 39 3 testen gedaan 2 negatief en 1 licht positief. Heb nu een dure clear blue gekocht en die ga ik morgenochtend doen dus hoop morgen definitief te weten waar ik aan toe ben. Mijn cyclus is normaal 25 dagen nog nooit zo lang geweest. Ja voor me dochtertje haar zwangerschap maar daarvoor en daarna nooit. Dus dit is echt een uitzondering voor mij dat het zo lang duurt. Hoop morgen positief te testen maar hou in me achterhoofd dat het niet zo zal zijn komt het misschien wat minder hard aan (hoop ik)......
Nou m'n schildklier is goed, en ik had eennegatieve test. Ben ook maar weer begonnen met etos zw angerworden. Wie weet dat dat wil helpen... @vpkaatje: Welke ovutesten gebruik jij dan? Ik heb ze altijd van testpoint en die zijn wel duur..(5 voor 12 euro ofzo) @Jeluna: Ja ik dacht weer eens speuren over het forum naar lot genoten...hihihi @vpkaatje: Zit nu in de 4de ronde ongi na mn bevalling. heb 3 x 34 dagen gehad en nu dan al 60.....
MarjanD: Ik gebruik de testen van Sensitest zowel de ovutesten als de zwangerschapstesten. De zw.testen zijn heel gevoelig en kan je 4 dagen eerder al gebruiken. De ovutesten bevallen me ook prima. Heb er altijd een hele zooi voor 30 euro. Kijk maar es op de website van sensitest en dan de dipsticks. Ik vind ze ideaal. Hier vandaag weer een heeeel licht streepje. Ze worden wel heel langzaam steeds ietsje donkerder. Dus hoop toch dat mn eisprong er nu aan zit te komen. Bah dat stomme gewacht.
Hoi dames Wat een opluchting dat ik niet de enige ben met van die lange onregelmatige cyclussen. Natuurlijk wist ik dat al, maar om het zo te lezen is voor mij een en al herkenning! 14 januari heb ik mijn laatste pil (na 13 jaar pil) genomen netjes onttrekkingsbloeding gehad en toen... duurde het 88 dagen tot in mn eerste ongesteldheid kreeg, daarna 52, 57 en 72 dagen. Ondertussen ook naar de huisarts geweest. Ze gaf als tip/opdracht om te temperaturen en dat doe ik nu dus ook netjes. Verder mag ik in januari terugkomen en dan wordt mn schildklier gecheckt en ook de zaadjes van manlief mogen dan gekeurd worden. Ik was al eerder gestopt met de pil en pas in juni zijn we actief bezig voor een baby. Ik gebruik ook ovulatietesten, heb ook positieve testen gehad en als het goed is ook op het juiste moment geklust, maar helaas nog niet het zeer gewenste resultaat. Sinds 6 oktober zitten we in ronde 3 (dat valt dus nog erg mee, maar die rondes duren zo lang! ) x
Jeetje moon81, lange cyclussen ook... ik mag eigenlijk nog niet klagen, ben eind juli gestopt met de pil en een cyclus gehad van 67 dgn en nu op dag 20 van ronde 2. Vind het nu allemaal al te lang duren. En ik weet dat er vrouwen zijn die al beel langer wachten. Ik vind het erg frustrerend en iedereen om me heen wordt zwanger... vind het zo mooi voor hun allemaal maar het lijkt allemaal soms net of het heel makkelijk is, maar met tempen en ovutestjes en meeeer dan genoeg klussen en zeker rond de piek... dan denk je WAT zorgt er nu dan nog voor dat het niet goed gaat. Maar goed je kan niks he... ik slik Etos zwanger wordenb tabletten voor een regelmatiger cyclus. Of het helpt weet ik niet. Wel had ik na twee weken slikken mn eisprong en misschien had dit anders wel veel langer geduurd. Ach kwaad kan het niet. Ben af en toe wel wat dippig hoor. Ben zo bang dat het allemaal erg lang gaat duren. Vanmorgen was het tweede streepje van de ovutest iets donkerder dan anders dus ik meteen twee keer testen voor t geval dat.. maar geen verschil met 's ochtends. Helaas. Tsja wachten wachten meer kan je niet doen.
hey vpkaatje en anderen Herken je heel erg hoor dat je vindt dat het allemaal heel lang duurt. Dat vind ik ook. Ik heb ook de tabletten van Etos zwanger worden gebruikt, maakte bij mij geen verschil. Ik slik nu al een poosje teunisbloemoliecapsules erbij. Eerst dacht ik: 'Wow dat werkt!' Had een cyclus van 52 dagen, maar helaas de laatste cyclus slikte ik het ook volop en toen waren het weer 72 dagen. Ik maak me er ook wel eens een beetje zorgen om hoor waarom het nu zo lang duurt. Ik ga er nu maar vanuit dat het toch komt doordat ik de pil lang geslikt heb. Maar misschien is dat het wel niet. Op slechte dagen schiet er dan toch door mn hoofd: 'Zal er iets mis met mij zijn?' Ik had mn vorige cyclus ook een bijna positieve ovulatietest dus ik dacht eindelijk te weten wanneer mn NOD was. Krijg ik net voor mn NOD pijn! Pijn bij het fietsen bij hobbeltjes en pijn als ik te hard ga zitten. En ook mn afscheiding was wat veel dus ik een ovulatietest doen. Nou die knalde er dus echt vanaf. Dus blijkbaar voel ik mn eisprong. Hoef denk niet uit te leggen dat vrijen dan eigenlijk geen pretje is, maar ja. Ik ben allang blij dat ik iets voel. Het is zo lastig als je andere vrouwen om je heen hoort vertellen dat ze zwanger zijn. Ik ben dan echt groen en geel van jaloezie. Reageer leuk hoor, maar thuis kan ik dan ook heel kinderachtig huilen en ook boos zijn. Mensen die een normale cyclus hebben zijn ook echt niet altijd past boem zwanger dat weet ik heus wel, maar het lijkt allemaal makkelijker. x Moon
Hey Moon, ja ik herken het zo erg. En inderdaad vrouwen met een regelmatiger cyclus die worden ook heus niet gelijk zwanger. Maar die maken wel meer kans, omdat ze gewoon vaker een eitje hebben. Stel het is na drie eisprongen raak, dan zijn we al zo'n beetje een half jaar verder. En dat vind ik gewoon erg balen. Het is heel apart dat je dus idd twee keer een positieve test hebt. Ik had dat in ronde 1 ook paar keer dat ie heel donker werd en dan dacht ik echt dat t al zover was en toen op dag 54 mn echte eisprong gehad. Tsjeej en ja ik denk ook dat het komt door het lange poos de pil slikken. Ik heb 'm 15 jaar geslikt dus kon me al niet eens meer herinneren of ik daarvoor wel of niet regelmatig was. Ik slik dus die etos zwanger worden en ik ga er nog maar wel mee door. Al heb ik niet echt het idee dat het helpt maar ja. Begin ook met voetrelfexbehandelingen voor een regelmatigere cyclys. Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Een paragnost heeft me verteld dat ik oktober/november wel eens zwanger kan worden, maar begin er steeds meer moeite mee te krijgen dit te geloven. Mag al blij zijn mn eisprong nog te krijgen in oktober. Ga even van 't minst positieve uit dan is de teleurstelling ook niet zo groot. En inderdaad elke keer weer iemand met nieuws zwanger te zijn en dan soms de opmerking ooh en willen jullie nog niet dan? Jaaaah dolgraag denk ik dan. En reageer enthousiast maar ondertussen doet het pijn en denk ik dus ook van ohh er zal met mij toch niks mis zijn. Word er zo onzeker van. Hoe vaak hoor je wel niet vrouwen over ivf en hormoonkuren enzo. Pfff zo'n lang traject. Als er iets was wat ik kon doen dan deed ik het.. maar ja, we zullen toch echt moeten afwachten. Vandaag ovutestje zelfde kleur als gisteren. Teststreep is wel iets donkerder dan vorige week. Je ziet duidelijk een tweede streepje en aan de linkerkant van het streepje is het iets donkerder. Dit betekende vorige keer wel dat ik de eisprong had na vier dagen. Maar ja.
wij zitten trouwens nu beetje gelijk, jij dag 19 ik dag 21... hoop dat we beiden ons eitje nu heel snel zullen krijgen!
We lopen inderdaad gelijk. Kunnen we samen eindeloos wachten op ons eitje! Mijn banner kiest zie ik nu mn kortste cyclus uit qua eisprong. Het kan dus inderdaad nog 33, maar ook zo 53 dagen duren voordat mn ei komt Maar wie weet snapt mn lichaam het op eens wel Waar doe je trouwens je voetreflexbehandelingen? Ik zat zelf ook aan alternatieve methodes te denken. Kreeg de tip om eens na te denken over acupunctuur, maar da's nog best prijzig. Ik ben ook niet aanvullend genoeg verzekerd voor vergoeding. x Moon