Tja das nog niet echt een duidelijk temperatuur kaartje...Geen kruis en geen piek. Hopelijk komt ie een deze dagen!
Met dat grafiekje kun je nu ook nog even niets... Vervelend! Ik word er in ieder geval niet veel wijzer van... Geen kruis dus tja nog steeds in afwachting van je ei... Balen! x
Ben ik weer, had een weekje geen internet ivm een virus grrr!! Maar hier nog steeds geen ongi..zit nu op 64 dagen geloof ik.. Ben gister naar de HA geweest en moet volgende week even bloedprikken dus ben benieuwd! Verder gewoon afwachten, en wachten en wachten. Heb vandaag wel een dipdag, bah.
Hey meiden, ik ben nieuw hier. Maar wil toch ook graag een reactie plaatsen. Ik ben al eens gestopt met de pil toen 18 was en ik even geen relatie had, kijken wat het met mijn lichaam zou doen. Niks dus. Na 11 maanden maar weer begonnen. Nu ben ik bijna 27 en na ruim 12 jaar weer gestopt maar nu omdat ik net als jullie een kinderwens heb. Was wel heel bang dat de boel weer niet op gang zou komen. Ik ben halverwege juli gestopt en ben toen niet meer ongesteld geweest tot 2 weken geleden heel dik bruin slijm wat naarmate de dag vorderde steeds roder werd. Dus ik dacht: Yes, eindelijk! Helaas duurde dit maar 2 dagen. Zou het toch een menstruatie kunnen zijn? Verder wil ik graag even zeggen dat ik zelfs al lees ik alleen maar mee, jullie verhalen voor mij een steun zijn, omdat ik alleen maar vrouwen hoor bij wie het zo weer op gang komt of die onregelmatig zijn in korte en lange cyclussen, dus niet alleen maar lang zoals bij ons. Toch heb ik nog een klein beetje hoop dat het een ongesteldheid was en dat ik rond mijn eitje gemeenschap heb gehad (ik ben nog niet aan ovulatietesten begonnen) denk ook me zwanger te voelen zonder dat ik het kan verklaren. Al is de kans natuurlijk heel klein. We houden gewoon hoop! Ons wordt vast ook nog wel een klein wondertje gegunt.... Succes en sterkte allemaal!
Hoi dames heb even zitten lezen hier.. Ik heb ook altijd gedacht dat ik gewoon lange cyclussen had. Maar het duurde me te lang en toen ben ik naar de HA gegaan En doorgestuurd naar de Gyn, PCO geconstateerd!...Ik ben zo blij dat we niet langer gewacht hadden! want bij PCO is de kans op zwschap erg klein! ik wil hiermee zeggen, voelt het niet goed? ga naar de HA!!
@Julia: Bij mij duren ongi's meestal ook niet langer als 2 a 3 dagen dus kan echt wel ongi geweest zijn. Maar als je twijfeld moet je ff langs de HA gaan. Maar zoals je kunt zien ben ik al eens zwanger geweest ondanks mijn korte ongi. @IHJL: Helemaal waar bij twijfel altijd langs de HA, ben er al geweest. Omdat het mij allemaal wel erg lang leek en nu na bijna 70 dagen weer ongi geworden. Hopelijk was dit voor mij een eenmalig grappie van mijn lijf die nog een beetje ontzwangerd
@Mamsie86: Een dipdag, net als ik... vervelend he dat stomme wachten. Dus binnenkort bloedprikken... kunnen ze dan zien of je genoeg hormonen aanmaakt ofzo? @Julia26: Welkom! Hmm vaag zeg, ik had hetzelfde als wat jij omschrijft, dat bruine slijm wat steeds roder werd, alleen na zo'n 3 a 4 dagen brak het door en had ik een hele heftige ongesteldheid. Op zich zeggen ze dat als je niet echt bloed, dat je dat dan geen menstruatie kan noemen. Was het geen innestelingsbloed? Heb je al een zw.test gedaan? Rot het dat trage op gang komen. Ik ben eind juli gestopt met de pil, mijn eerste cyclus duurde 67 dagen en ben nu alweer op dag 28 zonder eisprong. Ik ben intussen gestopt met het tempen. Wel doe ik ovulatietesten omdat ik mijn eisprong niet wil missen, word dan alleen maar onzeker. Want heb nu dus al zo'n 4 dagen steken in mijn linker eierstok en af en toe denk ik vruchtbaar slijm te spotten, maar nog steeds elke dag een negatieve ovutest. Anders had ik allang gedacht nu een eitje te hebben gehad en dan zou ik over twee weken al gaan testen. Nu weet ik dat dat dus nog geen zin heeft. @ikhebjelief: Wat is pco eigenlijk precies? Mijn huisarts zegt dat ik eerst een half jaar tot een jaar moet wachten en dat ze me dan door wil sturen. Het kan ook allemaal ontpillen zijn. Heb 'm wel vijftien jaar geslikt.
Ik heb je lief goed dat je hulp gezocht hebt. Zie ook dat je al een jaar bezig bent met zwanger worden. Hopelijk gaat het nu snel lukken al is het dan niet op de manier die je gedacht had. Heel veel succes! PCOS wil ik mezelf nog niet bang mee maken, ik ga er eerst maar van uit dat mijn lichaam nog aan het ontpillen is. Marjan dat vind ik wel fijn om te lezen. Ik ga toch maar weer vanaf die dag tellen dan. En goed om te zien dat je dus ook op deze manier gewoon zwanger kunt worden! vpkaatje later werd het wel echt bloed, alleen duurde maar anderhalve dag ofzo. Ik heb ook gedacht aan innestelingsbloed, maar ben bang dat dat gewoon wishful thinking is.... nog geen test gedaan, maar ga dat wel doen voor de zekerheid. Je weet nooit! En als het wel een ongi was dan moet ik sowieso nog even wachten met testen. Ik doe ook nog geen ovutesten. Dat vind ik te vroeg aangezien ik ook pas eind juli gestopt ben met de pil. Eerst maar even zoals het komt. Ben nog jong genoeg. Over een half jaar vind ik het een ander verhaal. Hopelijk komt het bij jou ook gauw allemaal weer normaal op gang en helpen de ovutesten je om je ei te vinden. Het is toch wel fijn niet de enige te zijn die met dit probleem zit he? Ga hard voor jullie duimen!
Ja ik ben vorig jaar soort van in 1 keer zwanger geworden. 1ste maand ontpillen, toen een normale maand (met korte ongi) met ei gespot maar ruzie met mn man op het moment van ei. Dus zeker geen wippie toen. En de 3de maand ei gespot en zwanger! Dus het kan zeker met een korte ongi....
@ IHJL: Ik ben van de zomer naar de HA geweest, omdat het inderdaad niet goed voelde. Ze gaf me het advies om mn temperatuur bij te houden, om op die manier te weten te komen of ik echt een eisprong heb. Na een jaar stoppen met de pil mag ik terugkomen, gaan we mn schildklier testen, heb ik dus temperatuurcurves, mag mn schatje zn productie laten testen en kan ik doorgestuurd worden. Mn schatje mocht zn sperma ook gelijk laten testen, maar we hadden zoiets we kijken het nog wel even aan. Hoe was jouw cyclus voordat je aan de pil ging? @ Mamsie: balen zeg! Zie ik nou goed in je handtekening dat je ook een keer na 10 dagen ongesteld werd? x Moon
Nou idd Julia26! Hoe oud ben je? 26? Dan ben je idd jong genoeg. Ik ook op zich wel hoor, maar ben 30 en dan gaat de vruchtbaarheid wel langzaam aan achteruit. Maak me er nog niet druk om, ook niet bang voor afwijkingen, alleen die rottige pil die nog zijn nasleep heeft. Misschien daarom idd ook zo'n korte ongi. MarjanD: thanks, zal er es naar kijken, kom het op t forum regelmaat vrouwen tegen met pco. Zoals Julia26 ook zegt ga ik me daar eerst niet druk om maken, ga er ook van uit dat het ontpillen is. Maar kan er altijd even over lezen. @Moon81: Wachten wachten... ben jij er al zat van? Dag 28 hier zonder ei. Ik wil een dikke streep op mn test. En als ik die heb ga ik heel erg blij zijn!
Maa k me hier ook zeker nog geen zorgen over pco...Maar iemand vroeg wat het was dus vandaar dat ik die linksjes neer heb gezet...
vpkaatje ja inderdaad 26! Over 2 maandjes word ik 27 dus nog alle tijd. En inderdaad die nasleep van de pil is erg vervelend. Als je ermee stopt merk je pas goed wat die troep met je lichaam doet. Ik ga hard duimen draaien voor die dikke streep op je test! Hij moet er toch een keer op komen....... Marjand zo'n link is altijd handig. er zijn misschien ook vrouwen die niet van het bestaan van pco afweten en al langer bezig zijn dus er misschien wat over willen lezen voor ze naar de ha gaan. Info is nooit verkeerd, maar mensen laten zich altijd zo gauw onnodig bang maken (ik wel tenminste )
Eén van jullie ook wel eens last van gevoelige tepels? Hebben jullie dat voor of juist na je eisprong? x
Ik heb soms wel eens hele gevoelige borsten en dus ook tepels, maar sinds ik gestopt ben met de pil nog geen last van gehad.... Toen ik nog de pil slikte begon het vaak al zo'n 2 weken voor mijn 'menstruatie' of soms 1 week ervoor. Na de 'menstruatie' was het dan weer over. Dus ik zou denken vlak voor mijn eisprong. Mocht je er nu dus last van hebben dan gaat het misschien voor jou de goede kant op richting je eisprong! Succes!
Daar ben ik weer eens! Ben afgelopen dinsdag naar de HA geweest omdat ik bruine afscheiding heb toen al een week. Hij heeft een inwendig onderzoek gedaan en zag idd allemaal oud bruin bloed en dacht dat mijn ongi wel door zou zetten, na een paar dagen. Dus ik naar huis en afwachten, maar vandaag nog steeds hetzelfde! Het is niet veel misschien een half maandverbandje vol per dag en echt donder bruin oud bloed. Wat zouden jullie doen? weer naar de HA dinsdag want dan is het een week geleden. Zit nu op 66 dagen, kan ik ook zwanger zijn met deze klachten?
@moon81 ja klopt, had ongie 10 dagen na de vorige ongie. Oftewel, tussendoor maar 2 dagen niks(geen bloedverlies) gehad.
@MarjanD: Ja dat was ik. Wil er wel wat meer over weten. Ben niet bang het te hebben, maar je weet natuurlijk nooit. @Julia26: Dankjewel! Ja het is echt rommel, heb ik echt nooit geweten. En nu zitten we met zn allen met de gebakken peren @Moon81: Ik had op de dag van eisprong heeeele gevoelige tepels, ik voelde ze al door de bh en shirt heen als je er per ongeluk langs kwam met iets. De dagen erna deden ze pijn. Zeer vervelend na douchen met afdrogen enzo. Gevoelige of pijnlijke borsten heb ik eigenlijk nooit. Hoor dat juist weer vaak van anderen. @Shirbeuk: Oud bloed in kleine hoeveelheden kan innestelingsbloed zijn, dus evt een zwangerschap. Toch maar weer es een testje doen? Succes! En anders maar weer es terug naar huisarts lijkt me. @Mamsie86: Ik precies hetzelfde hoor. Ben ook echt superveel ovutesten kwijt. Maar ja, idd alles voor zo'n ukje. Bovendien vind ik het los van het zwanger worden ook handig te weten of mijn lichaam functioneert zoals zou moeten, of ik een eitje heb en bovendien wanneer ik die vervelende ongi kan verwachten. Als je regelmatig bent dan weet je dat allemaal, bij ons kan het je wel erg overvallen. Met die ovutesten dus niet. Je hebt trouwens wel heeele vage cylcussen he. Apart. Hier vandaag eiwit-slierten. Toch nog steeds geen lh-piek te bekennen. Toch vaag zeg. Wel vruchtbaar slijm en al dagen steken in mn eierstok en nog steeds geen positieve ovutest.