Shirbeuk gewoon over een paar dagen nog eens met ochtendurine proberen, dat is geconcentreerder dus beter te zien. Spannend hoor, ga voor je duimen! Moon 81 ik herken het helemaal! Met nog wat andere klachten erbij is dat ongeveer ook wat ik voel. Net een zwangerschapstest gedaan. Negatief. Nou hopen dat er in elk geval een menstruatie op komst is, kan ik weer gaan tellen. Als ik uitga van die rare bloeding van twee weken geleden als menstruatie ben ik trouwens nog ruim een week te vroeg met testen, dus houd nog een beetje hoop... Hoop ook dat het voor jou snel duidelijk is!!!
bedankt moon en julia! zo blij dat jullie me begrijpen... is voor een man toch anders he... mijn man is wel lief en goed voor me hoor, maar hij begrijpt niet hoe ik het voel voor jou spannend julia, ik duim voor je en voor jou moon ook spannend, pfff dat wachten is weer heeeeeel anders wachten dan op een eitje he! shirbeuk, jij houdt de spanning er ook in zeg... oehhhhhhhhh sinds gisteren laat ik t toch allemaal wat meer los merk ik. Tuurlijk ben ik er nog wel mee bezig, maar toch anders... realiseer me gewoon goed dat het wel es lang kan duren allemaal en dat geeft meer rust. Mijn moeder zei altijd dat ze meteen zwanger was dus dat wij supervruchtbaar zijn. Ging er daardoor bijna vanuit dat het snel zou gebeuren, maar ja dat zegt natuurlijk helemaal niks. het blijft wel balen dat eindeloos wachten, maar probeer me wel meer op de andere dingen te richten weer.
vpkaatje knap hoor dat je dat zo kan. Ik moet zeggen dat ik nu ook wat meer rust heb na de test (houd natuurlijk nog wel hoop), maar probeer me nu ook weer op wat anders te richten. Het schijnt de beste manier te zijn. Maar lastig is het wel. We kunnen ook doordat we psychisch gestresst zijn de menstruatie tegenhouden he. Maar ja, het is makkelijker gezegd dan gedaan om er niet mee bezig te zijn vind ik. Zolang je niks voelt lukt het wel, maar bij ieder krampje ben ik toch weer alert. We blijven positief, al duurt het wat langer. Ik ga er toch echt vanuit dat we uiteindelijk allemaal een babytje mogen krijgen hoor!
Dat is ook zo Julia... alleen het is dus best moeilijk om moed te houden. Vandaag weer zo'n licht streepje op mn test het blaadje waar ik alle ovutesten onder mekaar op plak is intussen bijna vol. Het is toch wat dat je in zes maanden tijd twee eitjes krijgt... wat wil zeggen vier per jaar als het zo doorgaat. Een ander heeft er twaalf. Als ik er zo bij na denk kan ik wel gek worden. Als de gemiddelde vrouw binnen een half jaar tot een jaar zwanger wordt, wat wil zeggen na zes a 12 eitjes. Dan kan het bij mij dus keer vier wel eens 2 tot 4 jaar duren? Pfffffff nou ja ik zal vanzelf wel wat regelmatiger worden ga ik van uit. Probeer wel te denken aan de dingen die ik nu nog kan doen zonder zwangerschap... misschien nog een mooie reis maken, lekker wijntje drinken bij 't eten etc.
Meiden, ik maak mezelf gek! Ik heb al een paar dagen last rugpijn, krampen in mn baarmoeder en gevoelige tepels. Het lijkt steeds heftiger te worden. Volgens de boeken zou eergisteren onze eventuele baby in spé zich ingenesteld hebben. Gisteren was mn temperatuur 37.1, vandaag 36.9 Zo hoog is ie bij mij nooit na mn ovulatie (36.6-36.9). Vreemd dacht ik... nu zit ik weer eens volop te googlen en daar lees ik over je temperatuurgrafiek: Ovulatie EN zwangerschap: Drie-fasig Gelijk aan het tweefasig patroon, maat met een extra sprong naar een derde nivo zo rond de tijd dat de eicel zich innestelt in de baarmoederwand. Pfff ik moet nog 6 dagen wachten tot dat ik mag testen (van mezelf), maar ik heb voor het eerst het gevoel dat het wel eens raak kan zijn. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten hoor... x
Ik kom ook maar eens wat steun zoeken op het forum. Sins Aprill gestopt met de pil, inmiddels 4x ongesteld geweest, cyclus begon aardig (32, 42, 38 en zit nu alweer op dag 77...). Nu zit ik te twijfelen of ik ga temperaturen, maaarrrrr ik vraag me af; heeft dat zin met zo'n lange cyclus? Op internet lees je veel dat als je cyclus langer dan 6 week is, de kans erg klein is dat er een eisprong plaatsvind. Kan iemand me wat meer informatie geven? Gebruiken jullie ook vitaminen? Ik zit er aan te denken, twijfel tussen VSM puur mama en één van de apotheek.
Hoi Rrianne, het hoeft niet altijd te betekenen dat je geen eisprong hebt bij een lange cyclus. Dat kan idd, dat je dan een soort doorbraakbloeding krijgt. Maar mijn eerste cyclus duurde ook 67 dagen en had op dag 54 een positieve ovulatietest dus neem aan ook een eisprong. Want 13 dagen later werd ik ongesteld. Temperaturen doe ik wel, het zegt inderdaad niet zoveel, zeker niet VOOR de eisprong. Maar ja kan wel zien of hij na de eventuele eisprong ook omhoog schiet. Bij mij zag je bij eerste cyclus dat de temp omhoog ging en enkele dagen voor de ongesteldheid zakte hij weer. Je krijgt iets meer inzicht in je cyclus. Maar het gebruik van ovulatietesten is helemaal handig. Alleen bij een lange cyclus ben je dus wel lang en veel aan het testen. Maar ik blijf het wel doen, weet je iets meer waar je aan toe bent en wanneer je evt kan geen testen voor zwangerschap. Ik zit nu op dag 36 van tweede cyclus. Ik doe nog trouw elke dag een ovutest. Tempen doe ik ook, alleen is bij mij heel wisselend. Succes! En je kan altijd tegen ons aanlullen als dat oplucht. Doe ik ook altijd haha
Ohja en ik gebruik Etos zwanger worden capsules, hier zit foliumzuur in en tevens de nodige vitamines die er o.a. voor zorgen dat je een regelmatiger cyclus krijgt. Verder krijg ik hormoonbehandelingen bij een voetreflextherapeute en draag ik een maansteen. Ik haal dus alles uit de kast, alleen heeft het tot nu toe nog niet echt effect. Maar wie weet.
hoi Rrianne, Balen zeg van je lange cyclus! Ik heb ook lange cyclussen sinds ik in januari gestopt ben met de pil, maar heb zeker een eisprong. Als je ooit naar een dokter wil/ bevestiging wil dat je een eisprong hebt, is temperaturen handig. Ik kreeg dit advies van mn huisarts, maar wel om dit te doen vanaf de eerste dag van je menstruatie. Ik gebruik ook vitaminen, maar als sinds april dus heb al het een en ander geprobeerd, die van Etos, puur mama en nu van hema. Lag er een beetje aan wat er in de aanbieding was, loopt toch op het de kosten. Groetjes, Moon
hey meiden, heb vanochtend weer een test gedaan maar ben niet zwanger. Denk dat dat oude bloed misschien toch een ongi is geweest, anders zit ik nu op 74 dagen. Ga er dus maar vanuit dat dat ongi is geweest en dat we dus weer flink moeten klussen.
@Shirbeuk, heh niet zwanger? Maar je had toch ook al een heel mini mini streepje op de test? Nou jammer zeg! @Moon, ja het wordt een dure grap he. Maar ja... als je 't zo graag wilt en dit is t enige dat je kan doen he, die testen en die extra vitamines enzo. Ik moet niet gaan rekenen wat ik al kwijt ben aan Sensitest. Nog even en had er een mooie kinderkamer van kunnen inrichten. Hier vanmorgen een ieeeeeeeeetsje donkerdere test. Maar nog steeds te licht. Later nog eentje gedaan, was hetzelfde. Hoop op morgen een NOG donkerdere test, dan ben ik superblij!
Bedankt voor jullie reactie's. Heerlijk dat je er ff met iemand over kan praten! Omdat ik zoveel positieve reactie's las over 'Etos zwanger worden' ben ik natuurlijk naar de winkel gerend! Ik heb het zo'n 5 week gebruikt, maar had het idee dat dit voor my niet werkte. Was niet te genieten en ook heb ik het idee dat het myn cyclus nog verder in de war heeft geschopt, zit nu op dag 77 en we wachten dus nog steeds. Maargoed, kan ook puur toeval zijn, ik ben dr in elk geval mee gestopt. Ben vanmiddag langs de gezondheidswinkel geweest heb Essential Organics Fem plex gehaald (niet speciaal voor zwangere vrouwen) maar wel speciaal voor de vrouw. Heb de vitamine's vergeleken en met die speciaal voor zwangeren/een kinderwens en veel verschil zat er niet in (wel in de prys haha). Dus ben erg benieuwd. Temperaturen is dus nog wel een handige optie, kan het in elk geval es proberen. De ovu-testen heb ik me nog niet zo inverdiept. Dit wil ik wel gaan doen, maar denk dat ik eerst ff wacht tot myn cyclus iets regelmatiger word. Nu maar hopen dat die menstruatie eens doorkomt (vind het zo'n vervelend gevoel; dat eeuwige wachten, maargoed dit weten jullie als geen ander~!)
Ja idd RRianne, dat stomme wachten. Gisteren werd mijn testje ietsssssss donkerder dan daarvoor dus had alweer hoop. Maar vanmorgen weer superlicht. Ben het wachten soms ook zooooooo zat. Als mn cyclus net zo lang duurt dan de vorige, dan moet ik nu nog 2,5 week wachten op mn eitje. Moon, zou je niet al es even testen??
@Moon: Spannend hoor....Kleur jij maar vast roze!!!! @VPkaatje: Balen meis.... @Rianne: Dag 77 hoe bedoel je klote!!! Hopelijk snel zwanger of ff een goeie ongi! Hier zit ik nu op CD12 maar nog geen 2de streepje te ontdekken op mn ovu test. Hopelijk niet weer bijna 70 dagen. We zullen het zien
pff Marjand dat is niet te hopen nee dat het weer 70 dagen duurt! Meiden, ik ben gewoon een soort zenuwachtig haha. Ik ben elke keer ook vroeg wakker. Heb het best vaak warm en een bijzonder gezonde blos op mn wangen. Heb het gegoogled en het kan een zwangerschapssymptoom zijn. Tot nu toe nog geen bloedverlies... Meestal heb ik dat 2 dagen voordat ik ongesteld word dus ik ben hoopvol, maar ik durf nog niet zo te hopen!!! Mn temperatuur is ook nog hoog, hoger dan de vorige keer na mn eisprong maar las dat dat per cyclus kan verschillen dus kan er geen conclusies uittrekken Pfff wilde dat het zaterdag was, dan wist ik het. Maar aan de andere kant wil ik ook geen negatief nieuws...