Hoe 3-jarig kind bezighouden in de auto?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Paardenbloem, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Vannacht vertrekken wij met de auto richting Italië. Voor mijn 1-jarige dochter heb ik al een paar kleine speelgoedjes ingepakt om haar onderweg te vermaken. Zij is snel tevreden wat dat betreft.
    Voor mijn 3-jarige zoon vind ik het erg lastig. Thuis bouwt hij veel met Lego en Duplo, kleuren vindt hij weinig aan. Hele reis filmpjes kijken is ook niet wat;) Iemand nog een helder idee?

2. Paardenbloem

Oh ik zat eventueel nog aan een doos SmartMax te denken. Dat vindt hij op de peuterspeelzaal altijd erg leuk. Zou dat zonder tafel o.i.d. te doen zijn?

3. Tupps

Tupps Actief lid

7 jul 2018
    301
    82
    28
    Vrouw
    Luisterverhaaltjes misschien?
    Raamstickers (bij de action)

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Luisterboek ( via spotify, aadje piraatje, boer boris)
    Wat speeldieren/auto’s gaat mijn 3 jarige helemaal in op. Allemaal eigen ideen. Ook zonder tafeltje. Over zn benen enzo. Ook met duplo in een wat groter bakje speelt hij wel.

De oudste kan ik altijd alleen maar vermaken met een scherm bij zo’n lange reis. Dus als het niet anders kan. Is dat ook wel een optie bij ons, liever dat dan een zeurend kind.

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    En natuurlijk een hele fijne vakantie!

6. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Iets van little people of Duplo poppetjes? Dat vinden ze hier ook altijd wel leuk, om een fantasie spelletje mee te spelen.
    Elektro misschien nog?
    Bij de Hema heb je ook leuke sticker boekjes, en maskertjes die je dan kan beplakken. Misschien een boekje met magneetjes ofzo?

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ik ben heel soepel met filmpjes kijken in de auto op vakantie, als ze dat lang boeit vind ik het prima.

Wat ze hier op die leeftijd ook erg leuk vonden is:
    - pijpenragers!! Hier konden ze uren mee bezig zijn.
    - magnetische tekenbordjes
    - stickers met een schriftje
    - luisterboekjes
    - van die kleine doolhofjes waarbij je kleine balletjes in gaatjes moet laten rollen
    - een verrekijkertje
    - kleine ventilatortjes
    - kaleidoscoop
    - kleine doosjes met een LEGO vloerplaatje en wat blokjes. Soms printte ik online wat simpele bouwtekeningen.

Rond een jaar of 3 begonnen ze ook ‘ik zie ik wat jij niet ziet’ leuk te vinden en spelletjes in de categorie ‘de 1e die een .... ziet heeft gewonnen’.

8. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Luisterboekje heb ik mn zoon van 3,5 jaar wel even zoet mee kunnen houden. Verder had ik alleen wat knuffels en autootjes meegegeven aan hem, maar dat ging niet zo super. We hadden een rit van ruim 3 uur, dat was al best een uitdaging eerlijk gezegd.

9. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Magisch tekenbord is ook leuk.

Fijne vakantie!

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Hier al jaren onbeperkt IPad in de auto.
    Daarnaast kleurboek en kleurtjes, boekjes, stickers, poppetjes en elke stop een kadootje. Ik koop elk jaar een zak vol action-rotzooi voor €1 á €2 en dan mag ze bij elke stop een kadootje kiezen. (Little pony, LOL-ster, stuiterbal, verrekijker, pen, etui, autootje, waterpistooltje, stickerboekje, klei etc) genoeg voor de heen-, tusssen- en terugreis.

11. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Filmpjes en maar hopen dat je kind niet wagenziek word. Regelmatig stoppen voor benen strekken en een speeltuinbezoekje. En luisterboekjes via Spotify (dikkie dik, gouden boekjes etc)

12. Paardenbloem

Superbedankt voor alle tips, magnetisch tekenbord gehaald en nog wat kleine dingetjes. M’n man blijkt de app Storytel te hebben dus als het goed is kan hij daar ook kinderluisterboeken mee beluisteren.
    iPad gaat sowieso mee alleen heeft het niet mijn voorkeur om die na een half uur rijden al te geven.

13. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik ben heel strikt als het om schermen gaat. iPad mogen ze (bijna) niet, TV gaat pas met Jeugdjournaal aan en dat voor een half uurtje...Maar onderweg naar vakantie, mag alles :). iPad, DVD's kijken, zolang ze rustig zijn en geen ruzie hebben. Het is een paar keer per jaar en het scheelt enorm veel stres bij iedereen, denk ik dan

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Krat met eten en drinken op de achterbank erbij als dat tussen de stoelen in past.
    Broodjes krentenbollen en wat pakjes drinken ofzo en ze zijn weer ff stil als ze aan t eten zijn.
    Verder hier ook veel tablet idd, die 2 dagen in t jaar mag t wel wat meer, hebben we zelf ook profeit van als ze stil zijn.
    En van die vakantie doe boeken werkt hier altijd goed, paar potloden erbij en ze hebben weer wat te doen

15. Paardenbloem

We zijn bij onze tussenstop waar we overnachten aangekomen, 9 uur rijden erop zitten en het ging heel goed, iPad maar een half uurtje gebruikt! Bedankt voor de tips.

Mammie87 en Rosy90 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina