Tot hoe laat doen jullie de deur open 's avonds?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paige, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paige

Paige Niet meer actief

Uiteraard ben ik alleen thuis (met kinderen) en er is zojuist, voor de 2e keer vanavond, aangebeld.

De eerste keer was om 20.00u. Ik hoorde de buren nog buiten zitten dus vind ik het niet zo'n probleem om de deur te openen. Iemand van "beveiliging voor huizen". Afgewimpeld.

15 minuten geleden ging dus opnieuw de bel.
    Dit gebeurd haast nooit, dus heb ik ook niet de deur open gedaan. Ik betrapte mezelf er op dat ik muisstil op de bank bleef zitten. Er werd nog een keer aangebeld. Dit keer ging mijn hart tekeer.

Als ik alleen ben doe ik dus niet open. Wel vraag ik mij gelijk af wie er in hemelsnaam zo laat nog aan de deur staat?
    Met mijn buren heb ik een speciale "code" na een bepaald tijdstip en familie belt van tevoren even op.

Tot hoe laat doen jullie nog open als je alleen thuis bent?

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Uur of 9! Daarna niet meer, dan bellen ze me eerst maar

3. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik roep altijd savonds na 22.00 door t bovenraam niet reageren durf ik niet straks is t n inbreker die wil checken of er iemand thuis is

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als het donker is niet meer. Dat is nu wat later, maar winterdag soms wel na zevenen al ;)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

In de zomer tot het donker is. In de winter tot een uur of 20.00 ofzo. Ben op zich niet heel bang aangelegd maar hoor genoeg verhalen over mensen die iets in je gezicht sprayen en dan je huis leeghalen of met een lulverhaal binnen proberen te komen etc en dat hoef ik niet! Wij hebben ook expres een klein hoekje uitgeknipt van ons raamfolie naast de deur zodat ik even kan spieken wie er staat. Als het de buurvrouw ofzo is doe ik natuurlijk wel open.

6. Paige

Paige Niet meer actief

Nu het inderdaad nog licht is buiten "durf " ik het ook wel aan tot half 9.
    Roepen uit het raam of stiekem gluren durf ik niet. Ik ben echt een angsthaas wat dat betreft.

Als mijn vriend thuis is doet hij zonder moeite open. Maar je zult net zien dat er altijd wordt aangebeld als ik alleen ben..:)

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Zodra de gordijnen dicht zijn doe ik niet meer open. Uur of 9.
    Man is daar wat vrijer in, die doet eigenlijk altijd wel open.

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Altijd wel hoor...
    Ga natuurlijk niet midden in de nacht de deur open doen dat is onzin maar zolang ik nog niet plannen heb om naar bed te gaan doe ik altijd open..

9. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Ik doe altijd wel open vraag wie het is (ook overdag) en dan doe ik gwn open s avonds doe ik ook nog eerst luikje open mocht ik de persoon niet kennen.

10. Paige

Paige Niet meer actief

Ik vind het stoer dat jullie dat durven. Ik ben gewoon echt heel bang aangelegd. :)

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Tot een uur of zeven..

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Euh, ik doe alleen open als ik iemand verwacht. Ook overdag trouwens en als ik iemand herken doe ik ook open natuurlijk. Anders hebben ze pech.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Overdag doe ik open voor PostNL, familie/vrienden en als ik toevallig iemand met een collectebus zie rondgaan, maar na etenstijd al niet meer, zeker als ik alleen thuis ben.. In de winter doe ik al niet meer open als het gaat schemeren, dat kan dus soms rond vijf al zijn.

Moet daar niets van hebben.

14. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Eehh eigenlijk nooit over nagedacht!
    Wij krijgen eigenlijk nooit mensen aan de deur, behalve collectanten.
    Eigenlijk iedereen komt bij ons via de achterdeur.
    Als de deurbel gaat, doe ik dus ook niet altijd open omdat ik weet dat het een collectant is en anders ben ik op de hoogte dat er volk komt!

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn tuindeur staat overgins nogsteeds open en zit alleen thuis in het donker. Bang ben ik dus niet. :p

16. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik doe eigenlijk altijd open. Ben niet zo bang aangelegd en kan ook even door het raam kijken wie er voor de deur staat.

17. Shirin81

Shirin81 Actief lid

14 okt 2012
    322
    0
    0
    Same here

18. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik doe eigenlijk altijd open, tenzij ik in mijn pyama zit of al op bed lig natuurlijk.

ik neem altijd de honden mee naar buiten, ben niet bang aan gelecht.

19. Alfie1986

Alfie1986 Niet meer actief

Ik ben altijd te nieuwsgierig! Dus kijk dan boven uit t raam als ik niet kan zien wie t is. Heb ook n knuppel, mocht iemand verkeerd willen sla m zo van zn eige af!

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik doe zowel s avonds als overdag alleen open als ik iemand verwacht. Zit niet te wachten op verkooppraatjes aan de deur en daarnaast ben ik alleen met kind. Vaak hoor ik het al gauw genoeg. Woon op een flat en zodra er eerst bij de buren gebeld word en dan bij mij dan weet ik al dat het voor 1 of ander doel of bedrijf is.

Deel Deze Pagina