vandaag de kinderbijslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door daalmeyer1974, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

omg zelfs dat weet ik niet:D dus ik weet niet wanneer ik iets ontvang alleen maar ook niet wanneer het eraf gaat whahaha

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Waarom mag dat niet gezegd hebben???
    ik heb niks gezegd over uit de hoogte doen hoor
    vind het alleen irritant dat dit soort topics altijd afgekraakt moeten worden

en topics over wanneer de hypotheek eraf gaat enz is voor mij nvt want wij moeten huren maar ik zou daar dus ook niet op reageren omdat het niet belangrijk voor mij is

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Zucht wat een ellende hier wat zou het mij toch schelen wat iedereen er mee doet....en wees niet bang iedereen krijgt het gewoon.

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Schandalig Henkie, schaam je diep!

5. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik was oprecht benieuwd in wat voor dingen jij interesse hebt, ik vond je post zo negatief.
    Gelukkig heeft iedereen andere interesses, maar om iedereen af te zeiken die daar anders over denkt... Dat vind ik erger als neuzelen in statistieken!

6. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Olee =D Vandaag voor de eerste keer kinderbijslag ontvangen haha

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Whoehooee, het staat er weer op?
    Dit keer voor 2 kids dan! Hiep Hoi.

Oh en voor ieder die het niet nodig heeft, voel je vrij om het op mijn rekening te storten! Echt, oprecht....geen enkele moeite mee!

:D

P.S. Hier thuis zeggen we altijd tegen elkaar 'Weer een stukje van ons eigen geld terug, we betalen immers ook genoeg belasting niet waar?'

8. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik ben altijd byzonder blij als de kinderbijslag komt!
    Helaas hebben wij het niet breed, en ik ga dan de hele kinderbijslag verdelen en bekijken wat ik er het beste mee kan doen en uitgeven.

Ik heb ook de tijd gekend dat ik niet wist of bijhield wanneer de kinderbijslag kwam.
    Toen we nog lekker in de slappe was zaten haha.
    Dat is nu veranderd, en er moeten nu standaard een aantal rekeningen van betaald worden.
    Hoe of zo: ik word er toch altijd weer blij van, want een aantal dringende rekeningen wegwerken geeft ook weer een goed gevoel!

Ik snap dan ook werkelijk niet waarom er hier zo kattig tegen elkaar altijd over gedaan moet worden.
    De 1 heeft het dringend nodig ,de ander niet, de 1 koopt er dit van en de ander dat.
    Dat maakt toch geen ene moer uit, iedereen word toch blij van dit extraatje??

En ook al heb ik het nu iedere keer heel hard nodig en zit ik er echt op te wachten, toch vind ik het nog steeds leuk om te lezen wat ieders plannen zijn!
    Ik gun gewoon iedereen het beste, en kan zelfs plaatsvervangend genieten van de welvaart van een ander!

Nou ik heb er dus rekeningen van betaald, oudste 2 krijgen nieuwe schoenen en ik ga ervan naar de kapper.
    Ik ga 4 keer per jaar en dat is dus als de kinderbijslag binnen is.
    Morgen is het zover en ik ga ervan genieten!

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Omdat ik me serieus echt elke keer afvraag of er nog mensen serieus reageren, en dan iedere keer weer denk ik mensen kom op zeg :D ...

Als je leven afhangt van toeslagen dan zit er toch iets niet goed. Dat het leuk is om te ontvangen dat klopt ik vind het ook leuk maar om nou ieder kwartaal te vragen '' heb jij het al '' '' welke bank heb jij ik heb het nog niet '' ;)

En hoezo negeren, ik moet er gewoon om lachen en mag toch gewoon reageren?

10. kippiekip

Precies.

Ik ga vanaf aankomende week elke maand vragen '' Ben jij al ongesteld ? ''

11. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    :):)

12. lioness74

Nee dan zit er idd iets niet goed.
    Helaas is het bij heel veel gezinnen op dit moment het geval, dat ze de toeslagen heel hard nodig hebben.
    Wees blij dat jij ze niet nodig hebt.
    Ik krijg geen toeslagen verder helaas.

13. kippiekip

Ik heb ze wel nodig, althans ik kan ze goed gebruiken, alleen wil ik niet afhankelijk zijn van die toeslagen, mijn hele leven baseer ik dus op de ''echte'' inkomsten en niet op de inkomsten zoals een kbs, stel dat dat ineens weg valt? Dan ben je dus echt de pineut als je alleen maar leeft van de toeslagen.

14. lioness74

Nee ik wil ook niet afhankelijk zijn van de kinderbijslag, maar als het niet anders is dan is het niet anders.

Wij hadden ook ons hele leven gebaseerd op "echte inkomsten".
    Maar als je zoveel financiele tegenslag krijgt door allebei weer onder aan de ladder te moeten beginnen qua werk dan zit er niks anders op.
    Ook echte inkomsten kunnen voor een groot gedeelte of zelfs helemaal wegvallen (ontslag).
    Dat noemen ze crisis. En dan ben je idd de pineut.

15. kippiekip

geloof me, ik weet alles van onder aan de ladder staan, wij hebben zelfs nog ver onder de ladder gestaan, wij hebben toen ook niet gekeken naar de KBS.. We hebben het gered. Ik zeg niet dat iedereen dat moet doen maar goed zo deden wij dat.

16. lioness74

Ik geloof je wel hoor.
    Maar na jaren het heel goed te hebben gehad en zelfs flink gespaard te hebben, hebben we 3 jaar geleden een huis gekocht, ipv huren.
    Mijn man zat flink promotie te maken, er zat zoveel toekomst in zn (leidinggevende) baan....
    Dat is allemaal weg...en moeten we dus roeien met de riemen die we hebben, en ja als dan de kinderbijslag komt dan moeten we achterstallige rekeningen betalen.
    Ik had het ook graag anders gezien hoor, maar we kunnen niet anders dan hard werken en hopen dat we er weer bovenop komen.

17. kippiekip

Dat is inderdaad altijd klote ja ( om het zo maar even te zeggen )
    Ik begrijp dan ook als geen ander dat zo'n situatie moeilijk is en ik hoop ook echt dat jullie er snel uitkomen. Ik meen het als ik zeg dat ik het niemand gun om afhankelijk te zijn van toeslagen.

18. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik ben nog niet ongesteld, jij?

19. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Of moet ik daar een nieuw topic over maken?!

20. lioness74

Ik vind het lief dat je dat zegt..:)
    Onze tijd komt ook wel weer ;).

Deel Deze Pagina