Weet je wat mij die tijd op de been heeft gehouden? Van alle negatieve dingen iets positiefs te proberen maken, ging niet altijd makkelijk want op een gegeven moment is alles negatief ( denk je dan ) maar juist als je er op een positieve manier naar kijkt helpt het je weer om je hoofd omhoog te houden. En ook voor jullie komt er inderdaad wel weer een goede tijd, daar moet je naar blijven kijken. Jeetje Kippiekip is serieus hahahah Ja dat kan ik ook
O maar dat doe ik ook hoor! Als ik alleen maar naar mn kinderen kijk, dan weet ik waar we het voor doen. Ik ben zooo trots op mn kinderen, die het gewoon hartstikke goed doen alle 4. Mn dipjes bewaar ik voor's avonds als ze allemaal boven zijn. En als je geen geld hebt, dan word je gewoon heel creatief. Als je dan merkt dat je van niets, iets kan maken, dat is dan zo'n drijfveer om door te gaan!
Klopt, dat had ik dus ook, denk ook dat je een sterker persoon bent in dit soort gevallen als je kids hebt. Nu zeg ik niet dat je niet sterk bent als je geen kinderen hebt ( voor mensen daar weer over vallen ) maar ik weet uit eigen ervaring dat ik sinds ik kinderen heb wel heel anders naar bepaalde dingen kijk.
Herken precies wat je bedoeld. Mijn salaris gaat op aan het betalen van rekeningen, terwijl mijn salaris eerder was om leuke dingen mee te doen, om te sparen etc. Mijn man had een geweldige baan, verdiende meer dan goed, leuk bedrag op de spaarrekening en in één klap; bam, alles weg. Spaargeld is inmiddels bijna op en terwijl we de kbs eerder gebruikten om te sparen voor de kinderen, zijn we het nu ook echt nodig om spullen voor de kinderen te halen. Folders uitpluizen, niet zomaar een dagje weg kunnen met de kinderen, de auto had lange tijd geleden al naar de garage gemoeten en ga zo maar door. Sinds de crisis is mijn man zn loon flink naar beneden gegaan dus ik ben blij dat we genoeg geld hadden om de maand mee aan te vullen, maar ook dat geld raakt een keer op.. Sinds vorige week ziet de toekomst er na één telefoontje een stuk beter uit. Hij heeft een nieuwe baan! Tenminste, hetzelfde soort werk, maar een andere werkgever, waar hij veel en veel meer gaat verdienen. Hij heeft de papieren van de verdiensten ingezien en zijn ogen vielen zowat uit zn hoofd. Al moet ik wel zeggen dat zolang zijn eerste salaris nog niet gestort is ik nog wel huiverig ben. Er is zo vaak gezegd dathij meer zou gaan verdienen en elke keer was dat toch niet zo. Hij begint binnen twee weken bij zijn nieuwe werkgever en hij heeft er enorm veel zin in. Al zal het nog wel even duren voor alles is afbetaald en de spaarrekening weer gevuld is.