In Juli beginnen, wil liever al eerder!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gootje1988, 13 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Hallo,

2 weken geleden hebben mijn vriend en ik besloten dat wij in juli als we op vakantie zijn gaan stoppen met de pil. Nu sinds we dat besloten hebben wil ik eigenlijk niet meer wachten.... Hoe ga ik dit volhouden zolang nog de pil slikken hahaha aan de ene kant weet ik niet hoe mijn cyclus ook is want ik slik alweer bijna 8 jaar de pil en mijn dochter nu bijna 8 was ook niet gepland dus ben daar serieus nooit mee bezig geweest.
    Nu heb ik ook geen zin om in de vakantie ongesteld te worden dus dat is voor mij de enige reden om nog te wachten maar vind het zo moeilijk! Heb het nog niet met vriendlief erover gehad...

Wat zouden jullie doen?

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik zou zelf meteen stoppen, maar dat is puur omdat ik niet heel gemakkelijk zwanger raak en dus nooit weet wanneer het een keer raak zal zijn.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Sowieso beginnen met foliumzuur 😉 Eventueel in overleg met je partner alvast stoppen met de pil om te kijken wat je cyclus gaat doen. Die 3 maanden zijn zomaar voorbij!

4. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Is dat niet al te vroeg foliumzuur? En gewoon dan tabletjes van de apotheek en dan 1 per dag ofzo? Erg hé... Ik weet gewoon niet hoe het is om gepland een kindje te krijgen...
    Zit nu aan het einde van m'n eerste week van de pil, ben er eentje vergeten, we gingen spontaan naar mijn schoonouders naar de camping een nachtje slapen dus er is een kleine kans aanwezig dat ik nu al mogelijk zwanger ben.
    Ik ga sowieso deze strip even afmaken en dan mijn vriend even een hint geven kijken of hij het er ook mee eens is :)

5. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Hij zei ook heel nonchalant van ach mocht het nu al raak zijn dan is het ook best hahaha

6. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Foliumzuur is altijd goed als je plannen hebt om zwanger te raken. Gewoon al lekker mee starten. Kwaad kan het niet; wij proberen al 14 maanden om zwanger te worden van een tweede kindje en slik ook al al die tijd gewoon foliumzuur. Het kan meteen raak zijn maar ook flink lang duren. Dat weet je nooit.

En wat je nu zou doen.. het idd met je vriend over hebben. Die paar maandjes maakt lijkt mij ook niet veel uit maarja het is iets wat je samen beslist natuurlijk ;) succes!

7. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Je zou ook nu al kunnen stoppen en de volgende 3 maanden gaan plannen, hebben mijn vriend en ik ook gedaan, omdat ik geen zin meer had om eventjes aan de pil te gaan (hiervoor had ik een spiraal). Meer met het idee het zou niet erg zijn als het nu al gebeurd maar we proberen nog niet echt zwanger te raken. We wilden eerst ook eens even kijken wat mij cyclus zou doen.
    Ik ben zelf een maand van te voren begonnen met foliumzuur, de zwangerschapsmultivitamime van de kruidvat.

8. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Luthien wat bedoel je met plannen? Ik heb geen idee wat m'n cyclus is dus niet vrijen op onvruchtbare dagen?
    Denk dat mijn vriend het daar niet mee eens zal zijn aangezien hij elke dag wil hahahaha

Ik ga het aan het einde van mijn pilstrip even met hem erover hebben. Hij kwam juist met het idee om voor een 2e te gaan, 3 weken geleden werd hij helemaal verliefd op de pasgeboren baby van een vriend van hem, zo lief

9. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Wij gebruikten op de vruchtbare dagen een condoom, en mijn cyclus is niet heel regelmatig dus dat betekende voor ons 1,5 week condoom en de rest zonder.

Ja dat is echt lief hè, mijn vriend had dat bij zijn eerste neefje en ook bij een baby van vrienden van ons. Ook gelijk de eerste keer dat hij een pasgeboren baby heeft vast gehouden, echt zo lief. Hij durfde bijna niet te bewegen xD

10. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Oh met condooms hoef ik niet aan te komen, daar heeft hij al vaak genoeg z'n mening over gegeven ook vorige week toen ik een pil vergat in week 1... Zei tegen hem dat word of een week geen seks of condooms... Hij zei bekijk het ff we gaan gewoon seks hebben, dan komt het maar hahahaha

Oh echte smeltmomenten! Mijn vriend zei in de auto dat hij hem super graag wou vasthouden maar dat hij bang was dat hij de baby zou breken hahaha
    Weet ook al wat mijn schoonouders ervan zouden vinden en ik heb echt super leuke schoonouders en die zeiden gelijk van ohhhhhh dat zou leuk zijn!

11. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik zou echt al stoppen met de pil! Bij mij duurde het ontpillen wel 8 maanden voordat er überhaupt een keer een ongesteldheid kwam. Ik ben nooit meer aan de pil gegaan daarna.
    Toen we bewust voor kindjes gingen werd ik direct de eerste maand zwanger omdat mijn cyclus zo regelmatig is. Ook bij de tweede heel vlot zwanger. Ik ben blij datik niet gestopt ben toen ik kinderen wilde want wellicht zou het dan lang duren voordat ik zwanger zou raken.

12. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Dat is precies de reden dat ik condooms heb voorgesteld xD dan was het zijn keuze xD

Ja! Mijn vriend precies hetzelfde! XD
    Mijn schoonouders weten het nog niet, en die hebben we met opzet nog niets gezegd. Zij zouden ons om proberen te praten om nog even te wachtend, maar als ik zwanger zou zijn zouden ze het wel heel leuk vinden =)

13. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Mijn schoonouders weten ook nog niet dat we in juli gaan beginnen maar mijn borsten zijn vorige maand plots gegroeid van 75b naar 80 c.... Dus een testje gedaan en mijn vriend kan zijn mond niet houden dus die vertelde dat m'n borsten gegroeid zijn en dat ik een test had gedaan... Ook dus waar ik bij zat... Akward hahaha maar goed echt hem op het hart gedrukt dat hij vanaf nu z'n mond houd... Hij zei maar ik wil niet liegen, dus ik zei je liegt niet je zegt het alleen niet hahaha maar dus toen zei z'n moeder dat ze het super leuk leek een kleintje erbij!

Hm nog 2 weken slikken en dan m'n vriend lief aan kijken en hopen dat ik niet ongesteld ben tijdens de vakantie want wil wel zwemmen.

14. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Wij hebben vorig jaar besloten om in mei te stoppen. Zit nu nog voor 10 daagjes aan mn laatste strip! Moest toen we t besloten nog een half jaar wachten en ohh wat was dat frustrerend!

15. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik zou starten met foliumzuur en over een maandje stoppen. Dan kun je gewoon kijken wat je cyclus doet en vanaf juli er 'gerichter' mee aan de slag gaan..
    En mocht je toch ongesteld zijn op vakantie, dan kun je altijd nog met een tampon zwemmen.

16. Liv1985

Liv1985 Actief lid

9 jul 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    Ik zou stoppen met de pil! Je weet niet hoe et gaat lopen dan kan je ontpillen en je cyclus leren kennen..
    In je vruchtbare periode kan je of veilig vrijen of niet..
    En zo te lezen als je toch zwanger raakt is het ook welkom..

17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zou sowieso 2 weken voor je vakantie stoppen als je niet 'ingesteld' wil zijn op vakantie..
    Met wat geluk vallen je vruchtbare dagen in je vakantie..

18. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Nou gisteren even gesprekje in de auto gehad, aangezien de gezondheid van mijn schoonvader wat minder word begon hij zelf erover dat het echt niet lang gaat duren voor we een 2e nemen. Ik zei dan stop ik toch na deze strip met de pil? Hij reageerde er niet heel erg op. Daarna savonds onder de zonnebank begon hij er weer over dus ik zei weer van dan stop ik toch? Misschien duurt het nog wel een half jaar voordat we überhaupt zwanger raken.
    Nu nog 6 pillen op de pilstrip en dan stopweek, in mijn stopweek ga ik er sowieso weer even over beginnen maar dit is in mijn ogen al zeer positief :D

19. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Herkenbaar... ookal heb ik nu een mooi jongetje van 2,5 maand wat lekker ligt te slapen.
    We hebben afgesproken om in ieder geval een jaar te wachten en met 1,5 jaar weer aan de bel te trekken (de mmm weer in), maar het kriebelt al ontzettend voor een tweede.
    Waarschijnlijk omdat mijn zoontje erg makkelijk is en ik echt een gezinnetje met twee kindjes voor me zie (vriendlief wil het liefst drie kindjes).
    Ik weet dat wachten het beste is, maar het verlangen is net zo groot als voor een eerste kindje bij mij.

20. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Moeilijk hé, mijn dochter is 30 april alweer 8 jaar en zij wil ook zo graag een broertje of zusje dus dat maakt het wachten nog zo lastiger.. Ben benieuwd hoe zij de zwangerschap mee gaan beleven aangezien ze al zo groot en wijs is...

Deel Deze Pagina