Help! Zwanger of niet??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ilse1993, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse1993

    Ilse1993 Lid

    7 apr 2018
    55
    36
    18
    Vrouw
    Ik heb al een topic alleen geen flauw idee hoe ik deze moet verwijderen dus excuus voor de topic spam .

    Ik ben nu 1 dag over tijd, ik zit nu dan op dag 29.
    Ik ben of dag 28 of 29 ongesteld dus je zou ook kunnen zeggen dat ik nog geen dag over tijd ben maar pas morgen.

    Ik heb sinds 2 dagen geleden wel menstruatie pijntjes en was er echt van overtuigt dat ik op zijn minst vanochtend wel de rode duivels zou hebben maar niet dus en de pijn is nu eigenlijk wel weg.
    Vaak wordt ik 's nachts ongesteld dus het was dan ook een verrassing dat vanochtend wederom niks te zien was.

    Ik heb zowel gisterochtend als vanochtend getest en ik test negatief ..
    Ik heb wel eens gelezen dat sommige vrouwen traag het HCG hormoon aanmaken en soms veel later positief testen maar ik ben helaas (denk net zoals velen anderen) behoorlijk ongeduldig haha, dus het is ook een stukje van me afschrijven op dit moment.

    Iemand die dit herkent?
     
  2. Nic87

    Nic87 Actief lid

    27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Hoe weet je dat je overtijd bent of wanneer je jouw menstruatie verwacht?

    Weet je wanneer je eisprong was?
     
  3. Ilse1993

    Ilse1993 Lid

    7 apr 2018
    55
    36
    18
    Vrouw
    Omdat mijn cyclus schommelt tussen de 27 en 28 over het algemeen (ik heb het dus nog breed genomen met 29 dagen), ik heb dag 13 en 14 steekjes/krampjes gehad dus denk dat ik op 1 van de 2 dagen mijn eisprong had.

    Op dag 20 lichte steekjes en dag 21 verschillende keren flinke steken rondom mijn schaambot e.d dus denk dat ik rond die periode een eventuele innesteling heb gehad.
     
  4. Nic87

    Nic87 Actief lid

    27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Het kán dat het een innesteling was en je pas later positief test.
    Het kan ook dat je eisprong toch later is geweest en je dit keer een langere cyclus hebt.
    Iets voelen in je lijf hoeft helaas niets te betekenen. Was het maar zo simpel hè?

    Hoe lang heb je al natuurlijke cyclussen? (zonder pil o.i.d. dus)
     
  5. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Als je cyclus regelmatig is dan ben je hoogstwaarschijnlijk gewoon niet zwanger. Natuurlijk zou je eisprong later kunnen zijn, maar de kans dat je gewoon straks of morgen ongesteld wordt is denk ik groter... helaas.
     
  6. Ilse1993

    Ilse1993 Lid

    7 apr 2018
    55
    36
    18
    Vrouw
    Ik heb hiervoor 4 normale cyclussen gehad van: 31, 28, 27 en 28 dagen.

    Het zal afwachten worden, je leest ook wel vaker verhalen van vrouwen die pas ruim een week na nod positief testen dus er is een sprankje hoop haha.

    @MamaZijnIsDeBom Ik weet het, ik heb wel liever of gewoon ongesteld of een posi test dan heb je ieder geval iets van zekerheid, dit vindt ik ieder geval 10x niks
     
  7. Nic87

    Nic87 Actief lid

    27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Ik denk dat je iets te voorbarig bent door aan te nemen dat je 'normaal altijd' cyclussen hebt van 27 of 28 dagen.
    4 cyclussen van 2x 28 1x27 en 1x31 wil niet zeggen dat je dit keer weer uit moet gaan van een cyclus van 28 dagen.
    Je kunt er nu ook niet vanuit gaan dat je overtijd bent.

    Wacht nog maar eens een paar dagen af. Het zou zo maar kunnen dat je dit keer toch een langere cyclus hebt dan je had verwacht.

    En wie weet is het deze maand al raak, maar was je eisprong later waardoor je ook pas later positief kunt testen.

    Ik zou er nog niet vanuit gaan dat je zwanger bent.
    Maar ik herken je hoopgevende gedachtes. Je zoekt nu alle signalen om maar aan te kunnen nemen dat je zwanger bent.

    Ik hoop het echt van harte voor je dat het uiteindelijk toch zo mag blijken uit een test.
     
  8. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Vrouwen die “laat” positief testen worden naderhand vaak door de verloskundige enkele weekjes terug in zwangerschapsduur gezet. Die hebben niet laat positief maar gewoon een latere eisprong gehad.

    Gezien dat je pas 4 cycli achter de rug hebt, zou ik zelf uitgaan van de langste, plus een paar dagen. Je eisprong voelen is onbetrouwbaar. Succes
     
  9. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.811
    7.140
    113
    Vrouw
    Alleen met afgaan op je vorige cyclussen en op 'pijntjes' zegt het helaas helemaal niks. Je kan alleen zo goed als zeker van je ei zijn dmv ovulatietesten en evt temperaturen erbij. Succes!
     

Deel Deze Pagina