vandaag echo 4 weken zwanger, terwijl ik nu eigenlijk 7 weken had moeten zijn

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Faouzia, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, het verhaal is dus niet nagenoeg hetzelfde.... Faouzia testte namelijk pas 2 weken overtijd positief, en jij, als ik het me goed herinner, wel al rond NOD gewoon toch?

2. Jopie23

Jopie23 Lid

6 feb 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Officieel testte ik anderhalf week overtijd ongeveer. Maar op mijn cyclus was het afgelopen half jaar geen pijl meer te trekken (omdat ik zo vaak ongesteld werd) dus het kan zo maar zijn dat NOD eerder of later was. Ik kan er niks over zeggen eigenlijk! Ja ik weet het, vind het zo spannend! En er valt van alles op te zeggen, maar ik weet het natuurlijk pas zeker als ik mn 2e echo heb gehad. Vind het wel wazig allemaal, en zeker omdat het voor mij toch allemaal nieuw is, omdat dit mijn eerste keer is ;) Dus ik vind het wel fijn dat iedereen zn verhalen en ervaringen hier kan delen. Maar ik wil niet in het forum van Faouzia gaan zitten verder hihi ;)

Nogmaals hoop ik natuurlijk van je te horen Faouzia, veel succes en sterke!

3. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames dank voor jullie verhalen!Jopie 23 hihi, je mag gewoon in mijn topic je verhaal zetten hoor, vind ik alleen maar fijn. Dus jij zit ook in hetzelfde schuitje maar bij jou zagen ze hartje kloppen, gelukkig! Laat je mij weten hoe je 2e echo is gegaan??

Klopt omdat ik pas 2 weken overtijd positief testte kan ik niet 7 weken zwanger zijn, maar 4 weken zoals de vk al had aangegeven en vooral omdat die clearblue test 1-2 weken aangaf, dus 3-4 weken! ik weet zeker dat ik met mijn eerste zwangerschap kotsmisselijk was, heb namelijk een heel mooi dagboek gehouden hihi, dus kan nu alles vergelijken :)

Ik heb donderdag de echo dus ik ben benieuwd!! Komt allemaal goed, als ik dan verdrietig nieuws krijg ik heb me er op voorbereid..tuurlijk zal ik dan wel verdrietig zijn, maar ik ga er niet om tobben, dan had het zo moeten zijn en ik heb al natuurlijk een wolk van een dochter, prachtkind!!

4. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    JOPIE23, dank je wel jij ook veel succes en sterkte ermee..

5. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi dames,
    ik heb met 6.6wk mn eerste echo gehad.
    Had vanaf een paar dagen van te voren wat bloedverlies dus zat aardig in de stress.
    Was er op de echo alleen maar een vruchtzakje te zien.
    Dus 2 weken later terug komen voor nieuwe echo.
    Nieuwe echo staat voor nu donderdag, verlies geen bloed mee dus dat is positief maar wat duurt dat wachten lang zeg....
    Weet ook niet zo goed hoe ik me moet voelen, niet blij, niet verdrietig, dus hoop dat ik dat donderdag wel weer weet...

6. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke spannend dus, eigenlijk zou ik nu 8 weken zijn, maar volgens de vk 4 weken... ben echt benieuwd krijg donderdag ook een echo.

Hoe laat heb jij hem? ik heb hem aan het eind van de dag dus ik mag nog de hele dag stressen hihi... ik hoop voor ons beide een mooie en goede echo!!

7. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    laat je het nog weten hanneke?

8. Rocksy24

Rocksy24 Lid

18 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik ben nieuw Hier en ook zwanger volgens mijn berekening
    Zou Ik morgen 7 weken zwanger moeten zijn, maar Ik lees
    Hier ook als je Dus weet wanneer je je Ei heb gehad bij mij
    Dus 12 Jan, volgens ovulatietest die dag zeer Positief, dag later
    Negatief.

En heb 24 Jan Positief getest met de zwangerschapstest.

Ben Ik Dan nu eigenlijk pas 5 weken???

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen want duurt nog 2 weken
    Dat Ik afspraak heb bij vk.

9. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Nee dan ben je nu precies volgens je banner. Op moment van ovulatie ben je volgens de berekeningen al twee weken zwanger. Die twee weken krijg je eigenlijk kado omdat vanaf 1e datum menstruatie wordt gerekend (of 14 dagen voor eisprong)

10. Rocksy24

Rocksy24 Lid

18 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL

Bedankt voor je reactie dus dat veel vrouwen hier terug worden gezet in weken heeft niks te maken omdat ze dan pas weten wanneer hun ei heeft plaatsgevonden en dan pas zwanger bent dus???

11. raspberry

Nouja, dat heeft wel met elkaar te maken, maar dat komt vooral omdat bij terugzetten het kan gaan om een paar dingen:
    *eisprong is later geweest dan gedacht en daardoor dus korter zwanger
    *cyclus is onregelmatig, waardoor korter zwanger dan gedacht, (eerste, lichte positieve test is vaak al voor eigenlijke NOD en dus dan korter dan 4 weken zwanger nog maar)

En, als de eisprong wel bekend is, komt het nog steeds voor dat vrouwen terug worden gezet in termijn. Dat kan te maken hebben met een lange innesteling, maar kan ook voortkomen uit bijvoorbeeld net een echo hebben voordat er weer een groeispurtje is, niet helemaal goed meten, dat soort dingen.

Als jij regelmatig ongesteld bent met een cyclus van (ongeveer) 4 weken, kun je ervan uitgaan dat je nu gewoon volgens banner zwanger bent. Zal met de termijnecho misschien een paar dagen verschil in zitten, wat volkomen normaal is, maar dan ben je echt wel ongeveer zwanger zo lang als je nu denkt :)

12. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Hier mijn verhaal met een regelmatige cyclus van 31 dagen...
    Toen ik mijn eerste afspraak bij de vk had zou ik bijna 8 weken zwanger moeten zijn... op de echo was een lege vruchtzak te zien, wel een klein dooierzakje, maar geen vruchtje. Volgens vk waren we dus OF nog te vroeg (wat naar mijn idee niet zou kunnen) of het vruchtje was al afgekomen, zonder dat ik het gemerkt had.
    Mocht de week erna terugkomen voor een nieuwe echo, maar was al op het ergste voorbereid.
    Een week later was er echter WEL een vruchtje te zien EN een kloppend hartje :( Ik was toen 6 weken en 2 dagen zwanger volgens de meting, terwijl ik dus eigenlijk volgens mijn berekening al 9 weken zou moeten zijn!

Uiteindelijk een gezonde zoon geboren!! Ik duim voor je!

13. Rocksy24

Rocksy24 Lid

18 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie,

Ik hoop bij onze 1e echo en afspraak meer te weten
    Te komen over hoe t nu bij mij zit. Als Ik nu zie hoe me
    Buik groeit en Dan miss wel korter zwanger ben dan weet Ik
    Niet wat voor huge buik Ik krijg haha.

Nog even afwachten voor ons.

14. raspberry

Maar als je een regelmatige cyclus hebt, moet je er verder ook helemaal niet van uitgaan dat je wel korter zwanger zult zijn. Je leest op internet alle verhalen waarin dingen afwijken, maar verhalen waarin termijn gewoon (ongeveer) met cyclus klopt, vormen nog altijd de overgrote meerderheid hoor :)

15. Rocksy24

Rocksy24 Lid

18 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel rozemarijke
    We horen het vanzelf idd.

16. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga nu ik laat je jullie vanavond weten

17. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mn echo om half 8 vanavond.
    Dus moet nog een paar uurtje zenuwen ;).
    Mn vader is vandaag jarig dus ik hoop dat we hem een mooi kado kunnen geven.
    Ik laat het of vanavond of morgen hier ff weten......DUIMEN MAAR.

18. raspberry

Succes meiden, hopelijk goed nieuws vanavond/morgen!

19. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hartje klopt (L)

wij zijn blij.

Ben toch wel iets verder.. tussen de 6 en 7 weken. termijnecho zal meer uitwijzen :)

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wat fijn!!!!! Heerlijk nieuws om te horen!! Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina