vandaag echo 4 weken zwanger, terwijl ik nu eigenlijk 7 weken had moeten zijn

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Faouzia, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat super!
    Op basis van wat je vorige week/keer bij de echo gezien had, kun je trouwens toen al nooit 4 weken zwanger zijn geweest hoor. Een vruchtzakje zien, is sowieso rond de 5 weken. Bij 4 weken zie je gewoon enkel verdikt baarmoederslijmvlies.
    Dus je bent zo'n 1,5-2 weken korter dan al met al dan je zelf dacht, zoals het er nu uitziet? Dat valt iig onder normale verschillen.

Wanneer mag je voor de termijnecho?

2. Jopie23

Jopie23 Lid

6 feb 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte! Oh wat heerlijk :D Heel veel geluk nog toegewenst! Morgenochtend om 8u moet ik.. Ik heb ws zaterdag pas tijd om iets te laten weten, omdat meteen na de echo mijn reis per trein naar Duitsland begint (eindelijk weer bij mn vriend). Ik kom daar pas laat aan 's avonds.
    Ik wacht met spanning Hanneke's uitslag af :)

3. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    DAnk jullie wel dames, wij zijn reuzeblij :D yeaayyyy

nu hopen voor de rest van de dames die mogen..succes meiden!

misschien zijn die sept/okt kindjes eigenwijs hihi...

4. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb half maart de termijnecho...
    krijg begin maart weer echo omdat ik wel last hebt van hevige buikkrampen en bloedverlies

5. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn voor je Faouzia!
    Bij ons was het helaas mis.
    Moet vanmiddag naar het ziekenhuis om te bespreken hoe nu precies.
    Dus beginnen maar weer van voor af aan.

6. Rocksy24

Rocksy24 Lid

18 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte ermee hanneke met alles,

Ik mag as woensdag wat duurt wachten toch lang.

En dat voor de 1e keer.

Succes met alles en hopelijk de volgende wel alles goed
    Mag gaan bij jullie.

7. Jopie23

Jopie23 Lid

6 feb 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Bij ons was het helaas ook mis. Wel een megavruchtzak, nog wat weefsel er in, maar dat was het helaas. Nu de miskraam afwachten :( Het is al op gang aan het komen. Veel plezier nog met jullie zwangerschap!

8. Faouzia

Faouzia Lid

25 feb 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    jopie 23 wat erg!!

heel veel sterkte in deze periode gewenst (K)

9. Jopie23

Jopie23 Lid

6 feb 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het valt me hartstikke zwaar en de miskraam was ook verschrikkelijk.
    Dinsdag 21 februari om half 6 's ochtends is het begonnen.. Enorme bloedproppen kwamen er uit mij. Deze kwamen met minimaal 2 tegelijk er uit, zo om de 2 minuten (dit is niet overdreven!). Ik zat constant op het toilet. Liep ik even ergens heen om wat te eten, moest ik rennen. Ik heb wel 4 keer onder de douche gestaan omdat weer alles onder het bloed zat. En vreselijk huilen, huilen. Rond 12u ben ik compleet weggedraaid, nadat mijn vriend me al naar de wc had moeten dragen, omdat ik dit zelf niet meer kon. Hij dacht echt dat hij me aan het verliezen was. Het ging helemaal niet goed! Ik kan zelf helemaal niets van dat moment herinneren. Hij heeft me in zijn wanhoop in mijn gezicht geslagen en geroepen om me bij te krijgen. Hup, naar de eerstehulp (ik was ook nog eens in het buitenland) en daar goed opgevangen. Zij waren erg boos dat mijn huisarts me gezegd heeft om de miskraam zelf af te wachten. Dat nooit, vooral als je al 13 weken zwanger bent, zeiden ze me! Ben onderzocht (waardoor ze daarna weer vreselijk veel bloed weg moesten poetsen) en daarna afwachten tot de curretage. Ik walgde enorm van mijn eigen lichaam. Teleurstelling vanwege het verlies van het kindje en walging om het feit wat er allemaal uit mij kon komen. Elke bloedprop was zo groot dat ik het er uit voelde komen. Ik moet er nog om huilen :( Na deze ervaring wil ik iedereen een curretage aanbevelen als dit op jouw van toepassing is. Het was een verschrikkelijke ervaring! Heel heftig! Van de curretage zelf heb ik niets gemerkt. Ik ben onder narcose gebracht en toen ik in het ziekenhuisbed weggereden werd dacht ik: nu komt het dan, daar gaan we.. Toen was ik al klaar! Daarna nog even lichte pijn gehad in mijn buik (zelfde soort als tijdens de miskraam). Ik voelde me redelijk snel weer goed en mocht de volgende dag alweer naar huis! De ingreep duurt maar een kwartier. Echt dames, als het kan, wacht de miskraam niet in je eentje af!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Jopie: klinkt vergelijkbaar als mijn eerste miskraam, maar weet dat dit wel uitzonderingen zijn.
    Ik begon na een kwartier bloeden al weg te vallen, (het stroomde er dan ook uit, kraamverband lekte vrijwel direct weer door), maar de gyn op de eerste hulp gaf aan dat dit maar een aantal malen per jaar voorkomt (in dit ziekenhuis, wel een erg groot ziekenhuis), dat iemand zulk heftig bloedverlies heeft dat opname in het ziekenhuis noodzakelijk is.
    Mijn tweede miskraam verliep veel rustiger, terwijl ik toen werkelijk een kindje heb verloren van 8 weken oud, (eerste was leeg vruchtzakje). Dus ik vind dat de arts die dat tegen jou gezegd heeft, de dingen wel weer erg zwaar heeft aangezet.
    De meeste vrouwen hebben geen extreem bloedverlies, en soms heb je pech en daar is helaas vooraf niets over te zeggen....
    Daarbij: curettage brengt ook kans op complicaties mee, en het een is wat dat betreft niet beter dan het ander :(

Sterkte met alles!

Deel Deze Pagina