Hoi Meiden, Gisteren hebben wij de 20 weken echo gehad van ons 2e kindje. Met 17 weken hebben we een pretecho laten maken en kwam daar uit dat we een zoon verwachten! Ze zei dat ze er 98% zeker van was. Nu bij de 20 weken echo niks gezegd en we wilden kijken wat zij zou zeggen. Hij lag er niet geweldig voor, maar ze zei met 60% zekerheid te zien dat het een meisje is!!!!!!! Ze zag absoluut geen balletjes en doordat hij/zij er niet helemaal lekker voor lag kon ze het niet met zekerheid zeggen. Zit je dan hahahah wat een mop! Natuurlijk zijn we nu erg benieuwd wat voor geslacht ons kindje heeft. Helaas hoorde we hierna ook dat ons kindje erg klein is. Hij (das makkelijker) ligt aan de onderlijn van de groeicurve en is maar 290gram. Ze zei dat we ons nu geen zorgen moeten maken, maar dat ze ons wel over 3 weken terug wil zien om te kijken of ons kindje überhaupt wel groeit. Dat geen zorgen maken gaat voor mij echt niet op, want met de 17 weken echo lag ons kleintje een paar dagen voor op groei dus ergens moet de groei dan vertraagd zijn ofzo??? Ik heb gisteren alleen maar kunnen huilen en ik ben zo bang dat hij niet meer groeit en we hem kwijt gaan raken... Mijn zus zei dat ik de vk moest bellen en mijn zorgen moest uiten (de echo was in het zh) Gelukkig waren ze daar heel erg lief en mag ik vandaag om 14.00uur komen om nog eens naar ons kindje te kijken en even opnieuw de groei te meten. Ik wil ook weten of ik me rustig moet houden of wat dan ook om ons kleintje te helpen groeien. Nu is het wel zo dat onze dochter ook een heel klein meisje was. 2500gram en 46cm. Ik was toen zo stom dat ik niet kon stoppen met roken en verwijt mezelf tot op de dag van vandaag dat zij daarom zo klein was. Nu rook ik al een jaar niet meer dus daar kan het niet aan liggen.... Het maakt me op dit moment echt geen bal uit wat het geslacht van ons kindje is (al zou ik het wel graag willen weten, maar jongen of meisje maakt niet uit) als hij/zij maar gaat groeien en iemand me gerust kan stellen dat het goed komt! Zo moest even mijn verhaal kwijt! Ik zal zo de echo foto nog plaatsen van de geslachtsbepaling. In het ziekenhuis zei ze dat ze daar geen piemeltje of balletjes in kon zien dus spannend nog!
Aah meid, dat is niet zo leuk te horen... Kan me voorstellen dat je helemaal even in de stress zit nu! Hopelijk straks bij de VK even wat gerustgesteld wordt! En dat je jongen of meisje gewoon lekker op schema loopt! dikke knuf.
Hmmm de foto lijkt mij toch wel een jongen, hij is niet superduidelijk maar toch.... Wat betreft de groei zou ik idd contact met je vk opnemen. Hebben ze iets gezegd over vervolgonderzoek hiervoor? Heb hier met 1 echo meegemaakt dat ze bezig was en zei: 'het is wel een kleintje hoor.' Ondertussen voerde d''r collega de waardes in in de computer en die zei: 'nee hoor, hier gewoon P50.' Bleek dat er iemand aan de instellingen van het echoaparaat had zitten prutsen. Opnieuw ingesteld en het was opeens geen kleintje meer.
Er blijkt een nogal flinke meetfout gemaakt te zijn!!!! Ons kleintje is qua groei niet 18.5 wk maar 19.5 wk!!!! Een dikke week verschil dus! Ik heb de 20wk helmaal opnieuw gekregen en ook zijn de metingen 3x herhaald om het zeker te weten allemaal. Nu is er geen rede meer om ongerust te zijn! Ons kleintje is nog steeds klein, maar niet zorgelijk meer met ZIJN 305gr. Een jongen dus! Nog een fout van het ziekenhuis. Ik ben best boos, maar vooral opgelucht dat ons kleine mannetje het gewoon goed doet!!! Ik heb t advies gekregen om rustig aan te blijven doen en zal ook nog extra groei echo's krijgen, maar dat zou toch al gebeuren ivm het geboortegewicht van onze dochter! Dit is toch wel duidelijk he!!!
Ik val bijna van mijn stoel van verbazing Krijg je nu geen nieuwe 20 weken echo? Een echoscopiste die bij 20 weken een piemel aanziet voor schaamlippen en een hele week!!!! er langs meet zou ik geen vertrouwen in hebben, ook niet meer in de rest van wat ze gekeken heeft bij de 20 weken echo Fijn dat alles goed is met jullie kleine knul! Edit: zie nu dat je de 20 weken echo opnieuw hebben gekregen, maar goed ook meid!!!
Het is echt een gek verhaal he! De echoscopiste leek ervaren te zijn en te weten wat ze deed... Dat ze het zo mis heeft had ik ook niet verwacht, maar in deze ben ik heeeeel blij dat ze het mis heeft!
Goed he Super!!! Ben ook zo blij! Appje gisteren was wat kort, maar ik was echt té moe door alle spanningen!
jongen/meisje gebeurd vaker... Wij hebbe ook met 17 week pretecho laten doen toen zei ze ook ze wist ckr dat het een jongen werd als dat niet zo was ging ze een andere baan zoeken.... Wel ook onze jongen was bij 20week echo meisje geworden, toen ik zei oh kan dat verdwijnen + het verhaal van de 17e week zei die houd je tegoed. wat bleek doordat hij zijn benen overelkaar gekruist had drukte hij zelf het geslagt weg... ze vertelde mij ook wel dat ook schaamlippen vaak iets verdikt waren als ze dan ook niet echt een balzak met piemel zien wat hij dus omhoog drukte zeggen ze dus een meisje.... Gelukkig liet ook onze zoon na 15 minuten zien dat hij een jongen was en deed zijn benen los.... was natuurlijk ook erg blij geweest met een meid... En wat een opluchtig en grote fout van het ziekenhuis van die metingen....