Een achtponder...?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sweetvienna, Jan 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Vlak na kerst hebben wij een pretecho / 3D-4D echo gehad. Dat was helemaal geweldig! Alles zag er, voor zover ze dat kunnen zien, goed uit. Die vrouw mat ons beebje ook op en daar kwam uit dat hij qua hoofdje en buikje 2 weken voor lag op het schema en qua beentjes normaal. Mijn fantasie gaat hier een beetje op de loop, ik zie al een baby voor me met een te groot hoofd en buik...Ik heb ook een aardige plens vruchtwater zag ze maar niet te veel. Nu ben ik al flink aangekomen en ook mijn buik is al enorm. Zij zei dat het wel een achtponder gaat worden...Ik zelf ben 1.65 en was voor de zwangerschap mooi slank. Nu is mijn angst een beetje dat het een zware bevalling gaat worden...Het is mijn eerste zwangerschap en dan meteen een achtponder :confused: Zijn er meer meiden die zoiets hebben meegemaakt? Maak me nu een beetje zorgen.

2. Bartje

Bartje Actief lid

Jun 17, 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    hallo,
    ik was ook erg tenger van mezelf toen ik zwanger raakte,ik woog net 50 kilo,ben toen ik zwanger was 35 kilo aangekomen en mijn zoontje is gewoon via de normale weg geboren en hij woog 4060.ik heb er ook geen kleerscheuren aan overgehouden,dus ik zou zeggen maak je niet druk,als ze denken dat t niet kan zeggen ze t wel

3. Miran34

Miran34 Actief lid

Jun 13, 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi hoi,

Hier ook waarschijnlijk een 8 ponder (ze ligt qua groei 3 weken voor).
    Het schijnt niets met de 'zwaarte' van de bevalling te maken te hebben volgens de VK.

Maar heb jij het ook zo benauwd? ik ben 1,57 en ts 1 en al baby van borsten tot schaambeen. Moet ook altijd rechtop zitten hier, ineen gezakt accepteerd ze niet.

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    @Bartje: nou, als jij er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen geeft me dat wel hoop. Ik zal het sowieso nog wel vragen aan mn verloskundige, daar heb ik volgende week weer een afspraak staan.

@Miran34: ja, ik heb precies hetzelfde! al ben ik nog niet zover als jij, ik moet ook continu rechtop zitten, met kussentjes in mijn rug, ook tijdens het eten. En nu pas merk ik dat ik tijdens het avondeten, aan tafel, voorheen altijd over mijn bord gebogen zat...dat gaat nu niet meer! En dat is een rare manier van eten nu hoor zo rechtop hahaha.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hi!

Ik ben 1.68 en heb een meisje van 4350 gram gebaard! Zonder inscheuren, inknippen en het persen deed absoluut geen pijn (de laatste 2 cm ontsluiting wel ;)).

Nu ruim een week verder heb ik alleen nog wat last van mijn bekkenbodem, maar dat mag geen naam hebben. Bloedverlies is ook al gestopt sinds gister.

Dus het hoeft echt helemaal geen probleem te zijn om een groot kind te baren! Wij wisten het niet van tevoren, ik ging uit van 6 a 7 pond, de verloskundige ook ;). Was dus wel een grote verrassing.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Met kerst was je 26 weken ongeveer?
    Lijkt me sterk dat ze dan al zo goed een achtponder kunnen voorspellen.

De dag voor onze zoon geboren werd, zeiden ze ook tegen ons: nou, dat wordt een flinke, reken maar op zeker acht pond of misschien nog wel meer.

Dus ik zat al een beetje te bibberen van ojeetje.
    De volgende dag is hij geboren en woog nog geen 6 en half pond! :confused:

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik had trouwens ook een flinke plens vruchtwater, mijn buik was ook vrij groot vond iedereen (maar volgens de verloskundge droeg ik erg naar voren ;) dus ik iedereen dat wijsmaken) en ik ben 19 kilo aangekomen (ben er nu denk ik zo'n 10 kwijt)

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan was ook 4350 terwijl ze tegen mij hadden gezegd na vele groei echo's dat het een kleintje zou zijn haha nou mooi niet.

9. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Hum :-s ...dus het zegt eigenlijk niet zo veel, zulke voorspellingen?

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Ja, met kerst was ik 26 weken zwanger. Goh, das ook wat, heb je gewoon voor niets zitten te bibberen!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Die van ons was met 30 weken op gemiddeld geschat. Maar niet aan de hand van een echo, maar door mijn buik te voelen.

Wat de verloskundige trouwens achteraf zei, is dat bij grote kinderen de bevalling juist vaak ook wel soepel verloopt, omdat de baby meer druk zet naar beneden. Aangezien tussen de eerste en laatste perswee bij mij een uur zat, kon het goed meerekken daar beneden en is het niet gescheurd. Het was wel even lastig om de schouders eruit te krijgen, maar daar zijn verloskundigen heel handig in. Daar ben je ook niet zo mee bezig tijdens de bevalling, het is dat ik het achteraf terugzag (hebben alles op video gelukkig!)

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Misschien maar fijn ook dat je het niet van te voren wist. Nu ging je ook niet met een angstig gevoel persen, en toch helemaal goed gegaan, geweldig toch!

Heej, hoe is het trouwens met je jeuk? Is het al over, of verminderd?
    Wat een schatje trouwens, lief klein frummeltje! :D

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik ben ook blij dat ik het van tevoren niet wist, je gaat je dan toch druk maken denk ik, nu ging ik er heel open in. Maar bij een eventuele tweede weet ik dus dat ik me niet druk hoef te maken, omdat het blijkbaar past ;).

De jeuk is zo goed als weg, wat ik nu nog heb aan jeuk mag echt geen naam hebben. Mijn huid is dus nog wel wat gevoeliger. Maar slapen doe ik nu weer heerlijk! Ondanks de nachtvoeding, dat is peanuts vergeleken met die stomme jeuk. En ik hoef maar naar die kleine meid te kijken tijdens het voeden en dan smelt ik helemaal...

Heb net trouwens mijn avatar weer gewijzigd. We probeerden een pasfoto van Eva te maken voor haar identiteitsbewijs, is nog niet goed gelukt (volgens de nieuwste eisen dan, belachelijk dat dat ook voor baby's moet!)
    Maarre, mooi meisje he! Wij vinden haar zoooooooooooo mooi! ;)

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Fijn joh!
    En inderdaad: ze is een echt mooi meisje hoor. Je ziet het haar helemaal niet aan dat ze best flink is.

15. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Hihi dat heb ik ook. Vooral als ik soep eet is het geen gezicht. En toch lijkt de kleine op schema, dus niet te groot. :D

16. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    Heb 2 x een 8 ponder op de wereld gezet.
    De eerste keer was best zwaar, maar ik denk niet zwaarder dan gemiddeld.
    De 2e keer was het veel makkelijker.

Is ook best makkelijk hoor, een wat zwaardere baby. Mag je meteen een voeding minder geven.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dan heb je het over flesvoeding denk ik? En hoezo dan minder?
    Ik geef borstvoeding, maar ze komt om de 3 a 4 uur, overdag maak ik haar wel wakker voor de voedingen, maar 's nachts slaapt ze ook hooguit 5 uur door. Ze moet evengoed groeien natuurlijk, volgens mij maakt gewicht wat dat betreft niet uit. Alleen kunnen ze zich snel op temperatuur houden, dat is wel fijn. Eva heeft eigenlijk altijd op de 37 gezeten.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,889
    113
    Hier schatten ze ook 8 pond, was een 10 ponder haha. Wil je hier natuurlijk niet mee laten schrikken, alleen maar laten zien dat het schatten zo vaak fout gaat.

19. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    echo zeggen niets....heb met 36 weken nog 4 dagen in het zkh gelegen omdat ze dachten nav echos dat MArit slecht 2500 gram zou zijn met de geboorte....eenmaal geboren woog ze 3985 :D...

Maar goed, tijdens de bevalling loopt alles wel los hoor meid!

20. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    ja hoor ik hem mijn 8 ponder (oudste zoon) er ook uit gekregen en ben daarna ook weer prima op gewicht gekomen.

Share This Page