vandaag in het ziekenhuis geweest voor alweer mijn 3e echo, eerste echo was nu 2 weken geleden, daar was alleen slijmvies op te zien, vorige week 2e echo met alleen vruchtzak, vandaag echo met klein vruchtje erin maar nog geen hartje. arts zij dat ik net op het randje zit en het twee kanten op kan gaan. volgende de echo zit ik nu op 5 weken en 6 dagen iemand ervaring met deze termijn en echo? hoop op reacties. ik kreeg trouwens al vroege echos omdat ze in de eerste instantie buitebaarmoederlijke zwangerschaps wilde uitsluiten
Ja hoor,heel veel ervaring.Zowel persoonlijk,als werkgerelateerd.Wat wil je precies weten? Ik zie op je foto een prachtige vruchtzak,met een dooier,en kan nog geen embryonale delen zien,maar die zijn er vast geweest als de echoscopist dat gezegd heeft.Zij/hij heeft bewegend beeld gezien.En ik moet het met deze foto doen Het hartje gaat bij elke embryo bij exact 5w4d kloppen.Het hangt van de ervaring van de echoscopist bij vroege zwangerschappen,en de apparatuur af of je het dan ook kan zien. Ik zie rechtsboven de vruchtzak een kleine oneffenheid,dat hoeft niets te betekenen.
Wat de arts al zegt, het is even afwachten. Ik had bij mijn oudste de eerste echo met 6 weken en 5 dagen en toen klopte het hartje wel, maar nog niet zo krachtig. Rond de 6 weken kan je hartactie gaan zien, kan in jouw geval dus over een paar dagen zijn. Niets nog om je zorgen over te maken!
Lijkt ook zo fijn al die vroege echo's, had ik ook ivm bloedverlies. Maar geeft ook zoveel onzekerheid hier pas bij de 4de echo een hartje dus ook. Als het echt niet goed was hadden ze het echt wel gezegd hoor 😉 Sterkte met wachten
dus het is normaal dat er nog geen hartje te zien is bij dit termijn? beeld past verder ook bij dit termijn 5weken 6 dagen. vind het zo spannend. dit is echt een cadeautje. heb al een zoon van ruim 6 en het zat niet in de planning maar het is zo welkom hoop echt dat het niet mis gaat. volgende week donderdag krijg ik weer een echo
morgen opnieuw echo, duimen jullie mee voor een kloppend hartje.... misselijkheid en pijnelijke borsten zijn flink toegenomen dus hopelijk een goed teken
hier ook met 5+6 geen hartje en een week later wel dus heb er alle vertrouwen in dat er morgen een hartje klopt! alvast veel succes
Wat fijn om te horen emetje, lief dat je dat even meld ☺️ Morgen 10:15 aan de beurt, ben dan precies 7 weken
Een mooi kloppend hartje 😍 Heel blij. Was wel nog een beetje vocht te zien naast het vruchtzakje maar dat hoeft niks slechts te betekenen
Hier was bij 5+3 geen hartactiviteit te zien. Vermoedelijk kwam dit ook door slechter apparatuur en onkundige gynaecoloog. Week later op 6+3 mooi kloppend hartje gezien door de fertiliteitsarts.
Het hartje gaat kloppen bij 5w4d,dus logisch dat er op 5w3d geen hartje te zien is Fijne dat je het een week later alsnog hebt gezien,dat is een hele opluchting altijd