ik heb vanmorgen riblappen gekocht en ik wil daar hachee mee maken. normaal haal ik al gesneden hachee vlees maar dacht laat ik is riblappen mee nemen. nu was de bovenkant heel mooi roze alleen toen ik het vlees omdraaide zag het er zo uit. hoort dit? of is het vlees niet goed meer?
Zo zien mijn riblappen er ook meestal uit en die smaken hartstikke lekker! Ik denk dus dat het zo hoort
Volgens mij komt dat omdat het aan die kant in de verpakking 'ligt' ik heb dat ook altijd en smaakt altijd goed!
Bah ik blijf vlees er zo vies uit vinden zien, ik zou echt exact dezelfde vraag hebben gesteld!! Ik bewerk vlees altijd zo snel mogelijk om er niet te veel van te hoeven zien. Liefs,
Mag ik wat vragen, heb je het uit de supermarkt of bij de slager? Ik ervaar dat dit meestal een typisch supermarktkleur is... Vlees wat nog wel goed is maar al even ligt...
Yup dat is de natuurlijke kleur, voor het de winkel in gaat wordt het vlees behandeld om het er mooi rood/roze uit te laten zien zodat het er aantrekkelijk uit ziet voor de klanten. De waarheid is, dat op het moment van slachting het vlees gaat rotten en dat de kleur natuurlijk never nooit mooi roze/rood is van nature dan na een paar dagen dood Dus geen zorgen, ziet er ieuw uit, maar is normaal