onzeker

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amfy, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

sinds 7 weken geef ik ons meisje bv maar ik loop ech tegen wat dingen aan zo poept ze weinig (ik weet het het mag maar zo vroeg al?) ze plast naar mijn idee weinig altans ze heeft wel iedere verschoning een plas in de luier maar niet heel zwaar ik kan het zin aan de indicator op de pamper.
    ze komt een 6 keer per dag en drinkt dan 2 borsten en ik hoor haar gelijk goed slikken (kloekkloekkloek)

ze is ook gewoon gegroeit en volgt netjes de middelijn maar toch vind ik het moeilijk.

bij fynn was het heel anders in groei dan de rest weet ik dus echt niet meer. zijn curve ging als een speer omhoog om pas bij 4 maanden een groeidip te krijgen.
    ze lijkt heel erg tevreden maar pff die onzekerheid

2. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Waar voel je je precies onzeker over dan? Ben je bang dat ze te weinig binnenkrijgt omdat ze niet zo vaak poept, naar je eigen idee niet zoveel plast en anders groeit dan je zoontje?
    Je schrijft dat ze gewoon tevreden lijkt, dus daar heb je je antwoord al: dan doen jullie het samen dus prima! Ontlasting bij bv kan variëren van meerdere malen per dag tot zelfs maar 1 keer in de 10 dagen en dat is allemaal gewoon normaal. Elke verschoonronde sowieso een plasluier klinkt ook helemaal prima (hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoeveel rondes je hebt ;)) en elke kindje groeit anders, maar ze zit netjes op de middenlijn, dus dat gaat ook prima!

Volgens mij gaat het dus gewoon hartstikke goed! :) Vertrouw op jezelf en je kindje, als ze te kort zou krijgen geeft ze dat echt wel aan.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Klinkt mij ook in de oren alsof het hartstikke goed gaat. Dat weinig poepen herken ik helemaal. Tobin poept vaak om de ca. 9 à 11 dagen. Zolang ze er niet erg last van heeft zou ik me er niet druk om maken. Voor wat betreft de plasluiers...Tobin heeft de laatste dagen, sinds het zo warm is, ook veel minder zware plasluiers, maar ik denk dus echt dat dat te maken heeft met het warme weer.

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Mijn oudste had maar 1 keer in de 10 dagen stoelgang, al vanaf de 4 weken. Mijn jongste presteerde er soms 6 op 1 dag. Twee zusjes, twee keer borstvoeding, maar qua stoelgang twee uitersten en toch allebei even "normaal" ;)

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja ik weet niet hoe zwaar de luiers moeten zijn ik denk dat dat het probleem is. ik ben luiers gewend van een 2 jarige en die zijn natuurlijk echt zwaar haha. ik moet er echt weer in komen echt super stom eigenlijk.

ook voelen borsten niet vol ofzo maar dat heeft denk ik te maken met de ruim 2 jaar bv die zoonlief had. ik ben namelijk maar 4 maanden gestopt geweest

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou niet teveel focussen op het gewicht van de luier. Dat is zo weinig bij zo'n kleintje. Als ze regelmatig plast, dan is het echt wel goed!
    Probeer het toch een beetje los te laten. 6 voedingen is absoluut zeer netjes, ze groeit goed en oogt tevreden, dus wat kan er nog beter? :)

7. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou me ook geen zorgen maken, ik zelf merkete toen ik een dipje had wel ana de plasluiers dat die echt "droog" waren, hooguit 1 of 2 kleine plasjes...en ik zag duidelijk verschil...

maar dnek zoals jij het omschrijft dat hetw el helemaal goe dis...kijk gewoon lekker naar je kindje...als ze tevreden is en goed drinkt, moet het oke zijn hoor! en dat poepen herken ik ook!

je kan natuurlijk altijd voor je eigen gemak eens een x extra aanleggen, zeker met dit warme weer :)

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Elin poepte de eerste 3 a 4 weken ook iedere dag. Maar sindsdien poept ze vaak maar eens in de 3 dagen>Daar zou ik me dus niet te druk over maken.

En 6x per dag uit beide borsten en goed groeien klinkt prima !

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    volgens mij gaat het gewoon hartstikke goed als ik je verhaal zo lees. elke verschoning een klein plasje is gewoon heel netjes hoor en idd poepbroeken kunne bij bv wat minder zijn. je meisje komt je tevreden over en ze groeit goed, dus maak je geen zorgen meid

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ook lijkt het mij alsof het hartstikke goed gaat hoor!

Yara heeft ook zo dr periodes gehad dat ze 1x per 2 - 3 dagen pas poepte... en nu doet ze het weer 2 - 3 x per dag!!!

rare kinders ;) :D

11. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Klinkt gewoon goed, hoor! Onze zoon heeft 4 maanden lang bijna geen ontlasting gehad (om de 5 a 6 dagen) en hij groeide als kool. He tis veranderd nu hij vaster voedsel krijgt.
    Als de ontlasting maar niet hard is, dan heeft ze genoeg vocht in haar lijfje.

Je geeft zelf aan dat ze goed groeit, tevreden is en regelmatig plasluiers heeft. maar voel je je dan precies onzeker over. Als ik je stukje lees, zonder titel denk: "volgens het boekje".
    Daarbij heb je al je zoon heel lang bv gegeven, begrijp ik, dus dan weeet je zeker dat je het goed doet!

12. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Hier wordt ook amper gepoept.
    Eens in de twee weken is normaal hier.
    Zelfs een keer een maand niet gepoept... :eek:

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    genoeg plasluiers, genoeg groeien lijkt me het belangrijkst. is ze tevreden? dan zit alles wel goed volgens mij hoor!

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

girster heb ik haar gewogen ze is een 100 gram per week gegroeid dat is toch voldoende?

Deel Deze Pagina