Wie kan er meedenken. Ik heb onregelmatige cyclussen en ik hield het ook niet meer zo bij. Ik moet het dus doen met deze informatie: - op 16 oktober had ik een hele positieve Zwangerschapstest van Kruidvat en een clearbluetest die 2-3 weken aangaf - op 17 oktober gaf de clearblue 3+ aan. Ik dacht dus dat ik dan rond 26, 27, 28 september bevrucht moet zijn. Dan zou ik nu dus 6 weken zwanger zijn. Op de echo zagen we dat mijn baarmoeder verdikt was, een een zwarte holte. Verder eigenlijk niets. Verloskundige zei dat het twee dingen kon betekenen - Of het is mis - Of ik ben minder lang zwanger, ze had het over vier weken Maar hoe verklaart dat, dat ik op 16 oktober dan al zo positief teste. Iemand een idee?
Hi Katja, als je 3+ op clearblue hebt dan zit je rond of boven 2000HCG. Ik had die waarde op 3 dagen overtijd deze keer maar het kan ook pas rond 5 weken zijn dat je die waarde krijgt. In any case als de HCG ook maar iets zegt in deze dan zou je minimaal 6 weken moeten zijn maar goed dat is dus wel een wilde gok gebaseerd op je testen..... met 6 weken zou er wel iets zichtbaar moeten zijn. Bij mij met 6,3 vruchtzak, vruchtje met hartje en dooierzak. Ik wil je niet ontmoedigen maar voor mijn gevoel (puur op de testen) ziet het er misschien niet heel goed uit. Echter er kan van alles gebeuren, hebben ze je nu gevraagd volgende week terug te komen? Dan moet er zeker meer te zien zijn. Wens je heel veel sterkte, zag je handtekening.
Dit was mijn echo met ongeveer 5 weken .. en 10 dagen later hadden we een kloppend hartje .. Ik wist ook niet precies mijn dagen .. dus ook stresss maar tot nu toe zit het goed .. donderdag weer een echo Succces meis
Zou het kunnen dat je op 16 oktober precies 4 weken was? Dan zou je nu op 5.4 zitten.. Dan hoef je niet meer te zien dan zo'n zwarte holte meen ik. Oo meis dit zou ik je echt niet gunnen!!
Een 3+ is wel vrij hoog. Eigenlijk betekent dat 5w (of meer). En dan zou je vandaag 11 dagen verder zijn, dus 6w4d. En met 6w4d zou je inderdaad wel meer willen zien dan een zwarte holte. Sterker, in de meeste gevallen verwacht je dan al hartactie te kunnen zien. Stel dat je een van die dames bent die snel veel hCG aanmaken, dan zou je best minder ver zwanger kunnen zijn. Die kans is aanwezig. Maar als je VK zegt dat wat er nu te zien was bij 4w hoort, dan vind ik het wel heel lastig om hoop te houden voor je. Want dat is wel heel veel korter dan je testen. Ik vrees dus met grote vreze voor slecht nieuws. Ik hoop natuurlijk van niet! Maar ik zou er wel ernstig rekening mee houden als ik jou was...
Hoi, Ik heb op het moment een soort gelijk verhaal. ( zie topic moet ik me zorgen maken om leeg vruchtzakje) Het kan helaas alle kanten op. Zoals mijn vk zegt. Het is geen exacte wetenschap. Sterkte.
Nope, en een week vooruit of terug gezet worden is met 12 weken ook geen uitzondering. Dus dat het (hoe onlogisch ook) kan verschillen en echt soms dagen kan verschillen, dat klopt wel. Ik had bij mijn eerste een echo bij 6+2 en daarop was ook alleen te zien wat je hierboven ergens op een echo ziet. Een holletje, vruchtzakje, maar nog niks er in. 3 weken later was het een springlevend klein poppetje! Hoe gek ook, maar het kan. Maar goed, het hoeft niet per sé, het kan fout zitten. Het allervervelendst is gewoon dat je maar 1 ding kunt doen: afwachten...
Het kan idd zijn dat je iemand bent die veel hcg aanmaakt. Dat heb ik ook deze zwangerschap gehad. Met 4 weken echo gehad en zwangerschap geconstateerd ( geprikt op hcg en deze stond al op 991 ) week later weer een echo en opnieuw hcg geprikt en toen stond deze al op 30000.......30000 kan voor sommige hun piek zijn in hun hcg curve en ik was echt niet verder ( maand ervoor miskraam gehad )....dus hou je niet teveel vast aan de indicator !!!
Oh wat vervelend Katja deze onzekerheid ... Er is niet zo heel veel over te zeggen helaas. Ervaringen van anderen zeggen ook nog niets over hoe het bij jou zal gaan... Maar ik had ook verwacht gezien je testen dat je wel minimaal 6 weken zou zijn... Ik testte op 5w2d (en dat was zeker ivm ivf) nog maar 2-3 weken met de indicator en ik ken ook verhalen van meiden die met amper 4 weken al 3+ testten. Ik had met 6w3d een vruchtje met kloppend hartje, maar geen idee wat dat een paar dagen eerder was geweest. Kun je echt niet achterhalen wanneer je voor het laatst ongesteld bent geweest? Dat geeft je misschien toch wat meer houvast... Wanneer mag je weer voor controle? Sterkte met deze onzekere tijd. Ik hoop dat je snel alsnog goed nieuws krijgt!!
Heel vervelend, die onzekerheid! Ik zit ook in spanning. Dinsdag een echo gehad. Ze zag wel 'iets' in het vruchtzakje en er was ook een dooierzakje. Maar voor de rest kon ze het niet zien. Ze denkt ook dat ik nog niet zover ben. Woensdag mag ik weer en hoop ik een mooi garnaaltje met hartslag te zien! Dat hoop ik ook voor jou!
Ik heb precies hetzelfde verhaal. 20 oktober positief getest met CB, die gaf 2-3. Gisteren eerste echo gehad bij verloskundige, maar die stuurde me door naar de gyneacoloog want ze kon niks zien. Goed geschrokken dus. Bij de gyneacoloog zagen ze een vruchtzakje en een zwangerschapsring. En nu blijk ik dus echt pas net zwanger te zijn. Blijf het vreemd vinden dat ik al zo snel positief heb kunnen testen. Volgende week donderdag nieuwe echo gepland om te zien dat het goed groeit. Zenuwslopend!
Hoi komt dat zoveel dames hier zo vroeg al een echo hebben?? Net krap 6 weken velen, hier in de omgeving mag je pas met 8 weken Niet dat dat erg is als ik de onzekerheid zo lees, maar het valt me wel op.
Ik denk dat dat voornamelijk mee heeft te maken als je een onregelmatige of een lange cyclus hebt. In mijn geval had ik geen idee hoe lang ik zwanger was, want mijn laatste menstruatie was 26 aug. Dus dmv een echo gingen ze kijken hoe ver ik was.
hier mag het pas na 10 weken, eerder doen ze echt niet vind het killing zo lang wachten! maarja... helaas...
Je hoeft volgens mij niet jaloers te zijn op vrouwen die vroege echo's krijgen. Dit is meestal door eerdere miskramen. Ts, hier hetzelfde verhaal. Ik dacht 7 weken te zijn maar bleek maar 5 wk 5 dg te zijn. Donderdag mag ik voor een tweede echo. Zenuwslopend.
Owja, vergeten. Ook 2-3 op cb en daarvan uitgegaan bij de telling vd weken. Maar dan moet ik voor nod heel positief getest hebben....
Had je ook nog geen hartslag waarschijnlijk? Dan heb ik ook zoiets. Van de week 7 weken geweest, dacht ik, maar het was veel kleiner. Vermoed late innesteling. Echt zenuwslopend! Ik mag ook donderdag, als ze tijd hebt, tussendoor.
snap alleen niet dat ze het standaard doen. want tuurlijk het is zo vreselijk om een aantal keren het verdriet van een miskraam te moeten verwerken. maar waarom zou je bij een ander wel lang wachten? zeker als het misschien een BBZ is of niet goed zit... anders zit je tot week 10 in spanning of er wel iets zit en of het wel op de goede plek zit... al is er met 10 weken wel duidelijk te zien hoe en wat... maar vind het afwachten iig vreselijk moeilijk. zeker gezien alle verhalen die hier rondgaan...