Eindelijk eerste echo gehad

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nijnka, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Vandaag hebben we eindelijk onze eerste echo gehad, na lang wachten!

Alles zag er heel erg goed uit volgens de vroedvrouw, enkel het hartje kon ze nog niet zo goed in detail bekijken zei ze, omdat ons kleintje nog maar 125g is en om het hartje goed te bekijken moet het 200g zijn. Ook ben ik 6 dagen achteruit geschoven qua bevallingsdatum. Ik vind dat wel een beetje vreemd aangezien ik een redelijk regelmatige cyclus had voor ik zwanger werd. Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben? Ze zei dat ik me geen zorgen moest maken ,maar toch ga je je afvragen of er niet iets mis is he.. Binnen 2 weken mogen we terug gaan voor een echo en dan gaan ze tegoei naar het hartje kijken.

Verder weten we ook dat we een zoon krijgen! We dachten al maanden een dochtertje (gewoon intuïtie die dus verkeerd bleek te zijn :p ) dus het is nu wel even aanpassen, maar het is gewoon geweldig!

Wat is het toch leuk zo de eerste keer je kleine spruit te zien!

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    gefeliciteerd!

wel laat zeg met 16 weken pas de eerste echo!

en je kan later zijn uitgerekent omdat het er aan ligt wanneer het eitje zich heeft ingenesteld en is gaan delen, bij de 1 gaat dat sneller dan bij de ander.

geniet van je zwangerschap meis.
    voor je het weet heb je jullie zoontje in je armen.

Liefs xx

3. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Dankje :)

Hier in Zweden doen ze maar één echo, omdat het niet bewezen is dat het wel goed is voor de kleine (zeggen ze). 'Gelukkig' krijgen we er binnen 2 weken nog eentje :) Het was wel heel erg lang wachten op die eerste..

Jij ook heel erg gefeliciteerd! Je hebt al niet meer zo heel lang meer te gaan! ;)

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    dankje! ik hoef indd niet zo lang meer, laatste loodjes zijn ingegaan ;)

vind het erg vreemd dat ze daar in zweden er zo over denken. er is toch ook niet bewezen dat het slecht is ;)

ik kan heel goed geloven dat het wachten heel lang heeft geduurt, ik had me eerste echo met 9 weken en 4 dagen en dat vond ik al een hele lange tijd wachten.

wel fijn vooruitzicht dat jullie over 2 weken weer een echo krijgen!
    is dat omdat ze het hartje nog niet goed kon bekijken?

Liefs xx

5. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Jep, ze zei dat het kindje nog te klein was en ze het hartje nog niet zo goed konden bekijken, dus dat willen ze binnen 2 weken nog eens bekijken als hij wat groter is.

Zweden is op dat vlak nogal voorzichtig. Naar het hartje luisteren doen ze ook pas ten vroegste op 20 weken, maar de reden hiervoor is omdat je anders je zorgen zou gaan maken als ze het hartje niet vinden.. En aangezien de eerste echo pas op 17-18 weken is zit je dan wel heel lang in spanning.. Dus daarom geen harttoontjes luisteren.. Die heb ik nu gelukkig tijdens mijn vakantie in Belgie vorige week wel kunnen horen :p

Veel succes met de laatste loodjes!
    Liefs -x-

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    gefeliciteerd zeg
    nou ik was allang hartstikke gek geworden als ik zolang moest wachten :p

7. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Jeetje wat vervelend om zolang te moeten wachten zeg!
    Heb je dan geen zin om een Angelsound te kopen?

Dacht dat Nederland zuinig was met 2 echo's. maar in Zweden is het dus nog erger!
    Je krijgt in heel veel landen in Europa elke maand een echo.

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Pfoeh, dat is een lange tijd wachten op je eerste echo :confused:. Maar leuk he om je spruit voor het eerst te zien :D

Over het termijn hoef je je niet zo druk te maken, heel veel mensen zijn korter zwanger dan ze in eerste instantie dachten. Ik had dat ook.

Geniet er van!

9. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Ja heeeeeeeeeeerlijk om dat hummeltje de eerste keer te zien, het was het wachten waard! :)

Het was lang wachten, maar op één of andere manier ging het heel erg snel vooruit. Ik heb nooit de behoefte gehad om een angelsound of dergelijke te kopen, voor zover ik weet verkopen ze die hier in zweden ook niet. Zolang ik me goed voelde, geen bloedverlies of buikpijn had / heb ging ik ervan uit dat alles goed ging. En of je nu een echo hebt of niet, het kan altijd mislopen he :)

Ma ben wel blij met een extra echo hoor!

Ben blij te horen dat er toch nog mensen zijn die minder lang zwanger blijken te zijn dan ze dachten, maak ik me toch al weer minder zorgen. De lengte en gewicht waren allesinds al in orde (heb ik opgezocht) dus zal wel goed komen he :)

10. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Dus in Zweden doen ze niet zo'n uitgebreide medische echo, zoals in NL de 20weken echo?
    Om eventuele afwijkingen op te sporen?
    Heb je daar geen behoefte aan? Ik bedoel..stel dat ze wel iets zien waardoor ze daar na de bevalling meteen iets aan kunnen doen!

11. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Ik heb niet gezegd dat ze geen uitgebreide echo doen :) Ze doen maar één echo (rond 17-18 weken)

Ik weet niet hoe uitgebreid de echo in Nederland is, maar hier wordt wel alles uitgebreid gechecked, dus als er eventuele afwijkingen zijn vinden ze die zeker! En als er dan eventuele afwijkingen zijn worden er uiteraard wel meerdere echo's gedaan om dit op te volgen. Of in ons geval, omdat we een week minder lang zwanger zijn dan gedacht moet er een nieuwe echo gedaan worden om het nog eens te bekijken.

12. Ben zelf nu 14 weken zwanger en heb al 2 echo's gehad en vond het geweldig om het hartje te horen en ze kon het met 13 weken al heel goed vinden, zelfs met 9 weken heeft ze het geprobeer, maar ze zei er toen wel bij dat het eigenlijk te vroeg was en dat ze het waarschijnlijk niet kon vinden.
    Met 16 weken pas een echo en met 20 weken pas hartje horen, erg laat hoor, de meeste vrouwen kunnen volgens mij pas genieten van hun zwangerschap zodra ze het kindje hebben gezien of gehoord, want dan weten ze zeker dat er een kindje is.

Liefs Marijke

13. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Vittinge, Zweden
    Genieten heb ik tot op heden nog niet gedaan, maar dat heeft meer te maken met de misselijkheid waarvan ik nog altijd dagelijks last heb..

Het is idd wel super om nu EINDELIJK te weten dat er echt een kleintje in me zit :) Ik had het hartje al horen kloppen vorige week dus ik wist wel dat er iets zat ;) (was bij mijn huisarts in Belgie) Ik hield me altijd maar vast aan het feit dat ik geen bloedverlies of buikpijn heb gehad. En de eerste weken heb ik wel een aantal zwangerschapstesten gedaan, maar toen las ik dat er mensen waren die opeens negatief testen na een paar weken, toen heb ik het maar niet meer gedaan :p Dan maar afwachen..

Binnen 2 weken zal ik pas echt gerust zijn als we ook weten dat met het hartje alles ok is. Maar dan nog.. er kan altijd iets mislopen he..

Deel Deze Pagina