Vandaag eerste echo...Zo zenuwachtig!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Reintje85, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik heb strakjes mijn eerste echo...ben zo verschrikkelijk zenuwachtig! Vannacht bijna niet geslapen. Alle scenario's gaan door mijn hoofd...En nu hebben we ook gister pas besloten dat we toch een combinatietest willen doen. Ik wil dit dan aangeven zodat ze de nekplooimeting meteen kan doen, zou dit kunnen of zou ik hier een nieuwe afspraak voor moeten maken? Ik wil liever niet van tevoren bellen want dan zeggen ze misschien dat ik beter een nieuwe afspraak kan maken, en ik wil echt niet meer wachten! Daarnaast moet ik nog bloed laten prikken, dan willen ze naar mijn suiker kijken, bloedgroep en infecties e.d. Zou ik dan ook kunnen aangeven dat ze gelijk het gedeelte voor de combi-test meenemen? Is dit trouwens standaard dat ze willen dat je bloed prikt aan het begin van je zwangerschap? Hoe hebben jullie de combi test ervaren?

Ooohh ben zo zenuwachtig, en het is pas om 21:15 vanavond! pff:$

xxx reintje

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ooh ik ken het... verschrikkelijk dat wachten...en dan vooral als je de hele dag nog moet wachten...

veel succes met wachten en heel veel plezier bij de echo vanavond, ik hoop dat je een mooi kloppend hartje ziet !

3. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    spannend he, komt vast wel goed meis! bloedprikken moet iedereen hoor aan t begin van de zwangerschap, ze moeten allerlei waardes weten dus das standaard.

Denk dat je niet nu al de nekplooimeting krijgt trouwens, denk dat je dan ergens na 11 weken nog een keer moet terugkomen, dus dat betekent een extra echo :) .

Heel veel succes met wachten en veel kijkplezier vanaaf!

4. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    bedankt voor jullie reacties! Wanneer zal ik dan aankaarten dat ik nog een nekplooimeting wil? Van te voren, tijdens of erna? Ben een beetje bang dat ze misschien reageren van: waarom zeg je dat nu pas, dan hadden we er rekening mee kunnen houden, maar als ik het te vroeg zeg, gaat de afspraak misschien niet door en maken ze een nieuwe afspraak zodat ze die meting gelijk kunnen doen...

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    lees nu ergens anders dat je zowieso eerst een termijnecho krijgt voordat ze een echo gaan doen voor nekplooimeting. Ok dus dan kan ik gewoon hierna een nieuwe afspraak hiervoor maken, hihi... ik ga weer verder met zenuwachtig zitten zijn.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Spannend allemaal he!!! Ik was zo zenuwachtig voor die eerste echo brrrr.

Sowieso zal je vk tijdens deze afspraak de combinatie testen en de 20 weken echo aankaarten, dus dat kun je dan meteen aangeven dat je een nekplooimeting wil.

Bloed hoefde ik pas bij 12 weken te laten prikken maar zijn inderdaad een aantal buisjes die op alle standaard zaken worden getest plus HIV, HepB, syfilis etc. Dit gebeurt bij alle zwangeren in Nederland.

Heel veel sterkte met de dag doorkomen vandaag en veel plezier vanavond!

7. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Thanx Eylem! zie dat voor jouw ook spannende tijden aanbreken. En je krijgt een halfbloedje! Zijn vaak zulke mooie kindjes. Mijn man is half Egyptisch dus ik hoop ook op een mooi kleurtje, hihi. En dan mijn groene ogen... maar eerst maar eens hopen op een mooi gezond kloppend hartje.

xx

8. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Hoe ging de termijnbepaling bij jullie eigenlijk? Is het echt binnenkomen, liggen en 'filmen'. of krijg je ook nog even een gesprekje waarbij je eventuele vragen kan bespreken?

9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik heb ook een termijnecho gehad bij (onder andere) 9 weken! Tijdens die controle heb ik ook gezegd dat ik een nekplooimeting wou doen.

Dus hebben ze na de controle een nieuwe afspraak gemaakt voor rond de 12 weken!
    Toen heb ik eerste de nekplooimeting gedaan en daarna gelijk bloed wezen prikken (combi-test) en tijdens het prikken hebben ze ook buisjes gevuld voor het normale zwangerschaps-bloedonderzoek ;)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja mixjes zijn hele mooie kindjes wordt altijd gezegd ;). Mijn man is 100% Turks dus wij krijgen echt een mixje Turks-Nederlands. Ik ben superbenieuwd, hopelijk hoeven we niet al te lang meer te wachten!

De termijnecho was bij mij tijdens de tweede afspraak, dus ook eerst weer bloeddruk meten etc, en dan de echo. Maar dat verschilt, omdat niet elke vk zelf een echo apparaat heeft.

11. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb namelijk vandaag ook een echo gehad Gelukkig wel al om 8:00 uur :) Niet de allereerste, die heb ik gehad met 6 weken en 2 dagen, maar ik heb dus wel 4 weken moeten wachten op deze. Ik was ook heel zenuwachtig, maar alles was goed. Ik ben zelfs twee daagjes verder dan gedacht, 10 weken en 3 dagen.

Bij ons ging het heel snel, maar mijn zoontje was er ook bij. Ik moet wel zeggen dat ik het dus wat anders heb ervaren dan met de eerste. M'n man droeg mijn zoontje, maar die vond het maar raar dat mamma daar lag met een klodder gel op haar buik. Dus mijn man was vooral bezig met het blij houden van ons zoontje ;) De gynaecoloog liet het hartje horen, wees de ledematen aan en heeft het opgemeten. Dat was het wel. We waren zo klaar. Hij vroeg toen we weer stonden of we een nekplooimeting wilden, want dan konden we een nieuwe afspraak maken. Maar wij hebben daar niet voor gekozen.

Heel veel succes vanavond!!

Deel Deze Pagina