Morgen eerste echo, spannend!!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by lovemychild, Jun 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovemychild

lovemychild Actief lid

Oct 25, 2008
    230
    0
    0
    Morgen eindelijk de eerste echo. Had gedacht vandaag, maar had me vergist :( gelukkig dat ik nog gebeld had, anders was ik voor niks gegaan.

Weet niet precies hoelang ik zwanger ben doordat ik vorige keer een cyclus van 54 dagen had:$ Daardoor krijg ik nu ook eerder de echo bij de vk. Op dag 36 heb ik nog negatief getest. Heb daarna nog eens 2 weken gewacht(in de gedachte word toch ongi). En toen was die wel positief. Dus zou ik tussen de 7 en 10 weken nu zijn. Al zegt me buik dat ik veel langer ben. Staat echt bol. Nu ben ik zelf aan het twijfelen of het een tweeling is. De vk vroeg ook nog, tweeling? Omdat ik de vorige zwangerschap 1tje had. Maar word spannend voor morgen. Of het er 1 of 2 zijn. Maar 1 is welkom en 2 natuurlijk ook. Hebben in de hele familie veel tweeling zitten, en zelfs 3-ling. Dus het zou best kunnen. 2 juni had ik nog geen buik(toen ik positief teste) Nu dus een bolle buik, en dan zo snel als ik tussen de 7 en 10 weken zou zijn?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Veel succes en plezier met je eerste echo, hopelijk is alles goed :)

Ik had ook toen ik 7 - 8 weken was al een vrij grote buik, opgezette buik t.g.v de darmen dus het kan allemaal... (bij mij was het er trouwens 1, helaas uitgekomen op en MA) Er gebeurd veel in je lichaam als je zwanger bent en dan kan je weleens sneller een dikkere buik krijgen dan een ander maar dat komt meestal alleen door het verplaatsen van de darmen....
    Het zou een tweeling kunnen zijn of misschien zelfs meer dus wacht even geduldig af meid :)

3. lovemychild

lovemychild Actief lid

Oct 25, 2008
    230
    0
    0
    Ja ik weet het maar als het er meer als 2 zijn, dan zitten we met een probleem kwa ruimte. Dus dat word dan verhuizen!!! :D Mja denk van niet. Want we hebben nu al 1 slaapkamer, die we nu opgesplits hebben. En het hoekje van de kleine is al klaar. Ja dat over me darmen weet ik, maar bij me eerste had ik pas een buik bij 4/5 maanden. Me borsten groten ook al met de dag, heb al flink wat striemen. Op plekken waar ik ze eerst niet gehad heb. Dus ook weer allemaal nieuw voor mij. En nu uurtjes tellen, slapen, en weer wachten tot de echo.. Bah wachten maakt de tijd zo lang!!

4. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Veel succes meid, geniet er van! Wat spannend voor jullie omdat er tweelingen en zelfs drie lingen in de familie voorkomen. Wat betreft eem bolle buik, je leest wel vaak van meiden die dat ook hebben met 7 weken en dan blijken het toch de darmen te zijn die zijn opgezet en dan is het er toch maar 1 hoor *hihi*

5. lovemychild

lovemychild Actief lid

Oct 25, 2008
    230
    0
    0
    #5 lovemychild, Jun 26, 2009
    Last edited: Jun 26, 2009
    Heb net de eerste echo gehad(lekker uitgebreid, een was nog in opleiding) Een mega groot scherm, ultrasound gebruiken die. Was niet bij mijn verloskundige. Maar 2 straten verder, gelukkig was ik nog op tijd. Dus kon er lekker van genieten, krijg over 3 weken nog een extra echo. Moet ik nog voor bellen. Dan kunnen ze nog veel meer zien. Het hartje hebben ze niet laten horen, maar die zag ik overduidelijk kloppen en dat zei ze ook. Was niet echt nodig om die te laten luisteren. Het groeide goed, precies op schema. Dus ben helemaal HAPPY :D En het is er maar 1 geen 2.

Ik ben nu 7 weken en 1 dag. Had zelf al gedacht tussen de 7 en 10 weken) Maar omdat het een lange cyclus is geweest wat ik daarvoor had.

Heb foto van de echo toegevoegd

6. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Wel fijn inderdaad als er de tijd voor wordt genomen tijdens zo'n echo. Nou meid geniet ervan :D

7. lovemychild

lovemychild Actief lid

Oct 25, 2008
    230
    0
    0
    Ja ik had het geluk dat een van de verloskundige praktijk op dat moment opleiding had. Dus die vrouw die echo deed, was van alles uit aan het lachen. Hoe ze alles beter kon zien, en wat het was. En vragen aan het stellen die zei moest beantwoorden. Dus hebben rond de 20 minuten echo gehad. Vond het voor de eerste keer lekker lang. Over 3 weken heb ik nog een echo, omdat ze dan meer kunnen zijn. Dus extra echo ben ik blij mee. Vond het geweldig om het hartje te zien kloppen :D Tegenwoordig hoeft dat blijkbaar niet meer zei die vrouw. Nu is manlief nog voorzichtiger en mag niks tillen van hem. Heb meteen even de banner aangepast, want die klopte dus niet. Door mijn verlengde cyclus.

Share This Page