37 wkn zwanger en nu controle ziekenhuis

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door pinkellotje, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkellotje

pinkellotje Actief lid

19 sep 2006
    100
    0
    0
    Moet het even van me afschrijven.
    Ben het even helemaal zat!!:)
    Ben nu 37 wkn zwanger en moet om medische redenen in het ziekenhuis bevallen,niks mee aan de hand,.
    Maar de tijd ervoor mocht ik de controles blijven doen bij mijn eigen verloskundigen.
    Heel erg prettig en ze weten precies hoe en wat.
    Je bent erg op je gemak gesteld en je weet zelf wat je aan hun hebt.
    Nu moest ik vorige week naar de gyn. ivm 36 wkn dat hun het dan overnemen.
    Je hebt dan allerlei vragen en dingen in je hoofd wat er dan gaat gebeuren enz enz.
    Nou we stonden met 5 min weer buiten.
    Ik was boos van binnen en denk nu wat moet ik hier mee!
    Je voelt je helemaal niet op je gemak meer.
    En volgende week weer heen,eigen gyn heeft geen polidienst, weer iemand anders.
    Ik ga er met lood in me schoenen naar toe.
    Maar wat moet ik hiermee?
    Ik voel me er niet prettig bij.

iemand meer ervaring hiermee, suggesties en tips !!

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik was vanaf het begin al bij de gyn.. maar dat wisselde per bezoek, dan gyn, dan verlos.. en dat 37 weken lang. Daarnaast is het ziekenhuis hier 45 minuten vandaan.. de laatste drie weken moest ik twee keer per week!

Ik snap dat je het vervelend vind, maar hou er rekening mee dat er bij je bevalling waarschijnlijk weer iemand anders is, maar dat kon bij je verlos ook zo zijn als die net geen dienst had... Ik had trouwens niet eens een gyn bij mijn bevalling, maar een VK die ik ook nog nooit had gezien, maar geloof mij op dat moment ben je daar echt niet mee bezig.

Zet de volgende keer je vragen op papier en zeg gewoon eerlijk hoe je je voelt! En ik wil je gevoelens echt niet bagataliseren, maar het zijn misschien nog maar twee afspraakjes.. Ik snap dat je je niet prettig voelt, maar ik denk dat je deze laatste paar weekjes misschien beter kunt besteden met het nog genieten van het zwanger zijn, want voordat je het weet is de kleine er en dat is best vreemd na (in mijn geval) 8 maanden zo'n kleintje bij je dragen!

Kun je trouwens voor je vragen niet meer terecht bij je eigen VK? Ik ben voordat ik over werd gedragen naar de gyn een keer bij een VK geweest en zij heeft het weer overgenomen toen ik uit het ziekenhuis kwam, was echt goed geregeld. Zou ze gewoon bellen en zeggen hoe je je voelt!

Succes met je laatste loodjes en probeer er nog van te genieten!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik werd tijdens de bevalling overgedragen aan een gynecoloog omdat mijn bloeddruk erg omhoog ging en niet meer zakte. Het werd dus tijdens mijn bevalling medisch. Ik was ervoor al bij de gynecoloog geweest om over een inleiding te praten ivm vermoeden zwangerschapsvergiftiging maar uiteindleijk begon het toch vanzelf en mocht de verloskundige het doen. Helaas werd ik toen overgedragen aan de gynecoloog wat overigens weer een ander was dan een paar dagen ervoor.

Dit kan bij de verloskundige ook gebeuren, het kan ook zo zijn dat de 1 in het begin komt kijken en als haar dienst over is een ander op een later tijdstip terug komt. Het is heel vervelend als je er nu zo overna denkt maar opzich valt het best mee als je er middenin zit.

Het klinkt vreemd maar tijdens de bevalling ben je zo met jezelf en de bevalling bezig. Ws heb je niet eens meer aandacht voor je man ;). Als je mij vraagt of ik de andere 2 zwangerschappen tijdens de bevalling heb nagedacht over de band die ik in de tussentijd met de verloskundige had opgebouwd? Nee helemaal niet eigenlijk. Het lijkt nu niet zo leuk maar het valt achteraf vast mee.

Het nare gevoel dat je hebt aan het bezoek met de gynecoloog kan ik me goed voorstellen. De verloskundige is erg sociaal ook naar de moeder toe. Een gynecoloog is er eigenlijk meer voor de baby en de zwangerschap, niks sociaals aan. Tenminste, zo heb ik dat ervaren.

Deel Deze Pagina