16weken of 20 weken echo net zo betrouwbaar?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lmfao, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    zoals de tekst als zegt!is de 16 weken net zo betrouwbaar als de 20 weken pretecho?
    ik ben heel erg aan het twijfelen wat ik moet doen,het geld gaat het me niet om of het nu gratis is of 50 euro,ik ben alleen super nieuwschierig naar het geslacht.mijn moeder zei al wacht dan gewoon die 4 weken af maar ik ben een stuk ongedult hellemaal als ik straks 16 weken ben en het net zo betrouwbaar is kan ik geen 4 weken meer wachten.

2. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    De 20 weken echo is geen pretecho. Hierbij gaat het alleen om de gezondheid van je kindje.
    Volgens mij zit alles erop en eraan bij 16 weken en moet het alleen nog erg groeien. Je zou het na kunnen vragen bij de VK. Zou zonde zijn als je met 16 weken een pret echo laat maken en er nog weinig te zien is ;)

3. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    dat is wel zo ja daar heb ik ook aan zitten denken.

4. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Hallo, ik heb afgelopen vrijdag een pretecho laten maken (15wk en 5dg).
    Ik kon ook niet wachten om te weten wat het zou zijn. Mij is verteld dat ze het alleen vertellen als ze het 95% zeker weten. En moeten het geluk hebben om precies tussen de beentje's te kunnen kijken.

Bij ons wordt het een MEISJE.

Mijn advies is toch om het een weekje later te proberen met de 17 weken.
    Ik kreeg de dag erna weer een echo omdat er een stagaire wilde oefenen en toen konden ze het geslacht niet zien. (degene die de dag ervoor de echo gedaan had zat er ook bij). Dus je moet maar net geluk hebben.

Suc6

5. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Ik zit een beetje met hetzelfde
    ik kan op mn werk een echo laten maken, door collega, terwijl ik de 20 weken echo over dik 3 weken pas heb.
    Wat zal ik doen?
    Nu een echo laten maken omdat ik eigenlijk niet zo lang wil wachten, of maar afwachten tot de 20 weken echo is in het ziekenhuis?

ik weet het niet!
    :confused:
    groetjes

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Als de baby er goed voor ligt kan het geslacht met 16 weken ook goed worden gezien.
    Maar sommige orgaantjes kunnen nog niet goed gecontroleerd worden, zoals het hartje en aantal hartkamers. Daarvoor is niet voor niets de termijn op 20 weken gesteld bij de medische echo. Sterker nog, hier in het ZH willen ze die pas het liefste doen bij 21 weken.

Ik kon ook niet wachten om weer even te gluren naar m'n kindje :)
    Wij hebben met 17 weken een pretecho laten maken, was erg leuk! Zij keek ook voor zover mogelijk de orgaantjes na, maar daarvoor hecht ik toch meer waarde aan de 20 weken echo.

7. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    imfao, ben benieuwd wat je gedaan hebt met de echo ?

8. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    wij hebben ook een pretecho gehad met 17 weken. Het was goed te zien dat het een jongetje was!
    Enige risico is bij zo'n vroege echo dat het nog niet (goed) zichtbaar is en je dus in onzekerheid blijft zitten, of je instelt op een meisje en het later toch een jongetje blijkt.

20 wk echo is puur medisch. Je krijgt wel 1 of meer fotootjes mee, maar bij ons kon je bv geen filmpje laten maken. Ook is het veel serieuzer, je kindje wordt gecheckt op een aantal punten, waaronder wordt gekeken of het geslacht er normaal uit ziet. Van tevoren zul je bij de 20 wk aan moeten geven of je het wil weten of niet, dan houden ze daar rekening mee.

Een pretecho en de 20wk echo zijn dus absoluut niet te vergelijken, en vergis je niet in het serieuze karakter van de 20wk echo!

9. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    wij laten met 23 weken een pretecho maken

10. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    De medische 20 weken echo kan tussen de 18 en 22 weken gemaakt worden. Ik vond hem erg spannend!

Ik heb liever pretecho's! :)

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ze kunnen het vanaf 16 weken al zien.Ik zit hier ook met het twijfelende gevoel of ik een pretecho laat maken of wacht tot de 20 weken echo.Ik heb 10 april weer een controle dus we kunnen er nog over nadenken anders wachten tot 20 weken echo.

12. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    elke keer als ik het er over heb met mijn vriend geeft hij geen gehoor dus gewoon wachten op de 20 weken echo.hele maand nog :s

Deel Deze Pagina